2025-08-11, 23:00
Medlem
cupidfoots avatar
MGM under 15. Låter som en barnsoldat.

Vem var offret? Gängkoppling?
Citera
2025-08-11, 23:02
Medlem
Slackoffs avatar
Jag gissar på gängkoppling.
Citera
2025-08-12, 00:37
Avstängd
Snart är det väl lika illa som det är i London. Springer runt klasar med våldsamma gäng som svingar machetes. Fint & tryggt samhälle... Helt underbart
Citera
2025-08-12, 00:53
Medlem
Bra av polisen att snabbt hitta knivungen.
Citera
2025-08-12, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globetrotter66
Bra av polisen att snabbt hitta knivungen.

Ja, strålande! Bra med vittnen också som det verkar! Hoppas BO klarar sig bra! Har det framkommit var han blev knivad?
Citera
2025-08-12, 06:36
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsfinest
Snart är det väl lika illa som det är i London. Springer runt klasar med våldsamma gäng som svingar machetes. Fint & tryggt samhälle... Helt underbart
I Sverige skjuter man. Svårt få tag på skjutvapen i London. Vår organiserade brottslighet är värre.
Citera
2025-08-12, 07:02
Medlem
Sagodjurs avatar
Var först inne på att det rörde sig om en plankning (enligt uppgift var gm och bo på varsinn sida av spärren, hur det går ihop med knivskärning vet jag inte) men eftersom gm hade flera kompisar med sig så blir väl en plankning mindre troligt (alla kan väl inte ha försökt gå genom spärren samtidigt)

Skulle väl ändå gissa på att dom betett sig på något sätt som gjort att bo sagt till dom eller kommenterat och något sådant kan förstås inte en 15-åring tåla...
Citera
2025-08-12, 11:38
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Var först inne på att det rörde sig om en plankning (enligt uppgift var gm och bo på varsinn sida av spärren, hur det går ihop med knivskärning vet jag inte) men eftersom gm hade flera kompisar med sig så blir väl en plankning mindre troligt (alla kan väl inte ha försökt gå genom spärren samtidigt)

Skulle väl ändå gissa på att dom betett sig på något sätt som gjort att bo sagt till dom eller kommenterat och något sådant kan förstås inte en 15-åring tåla...
Exakt.

Dessa små vardagsmysterier skulle man vilja veta hur de går till.
Planket ser ut att vara 2 meter högt.
https://www.postvagnen.com/filedata/...5&d=1727249042

Nyligen var det mysteriet med fallande fönsterstopp hantel(!) i annan tråd.
Citera
2025-08-12, 11:41
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Exakt.

Dessa små vardagsmysterier skulle man vilja veta hur de går till.
Planket ser ut att vara 2 meter högt.
https://www.postvagnen.com/filedata/...5&d=1727249042

Nyligen var det mysteriet med fallande fönsterstopp hantel(!) i annan tråd.

Ja alltså plankningen (dåligt ord) består ofta av att någon betalar och går igenom spärren, och sen försöker en annan gå strax efter innan dörrarna slår igen.

En del vänder sig då och protesterar mot detta och säger något i stil med "köp din egen biljett!"

Detta har lett till en del bråk tidigare.
Citera
2025-08-12, 11:57
Medlem
brianmolkos avatar
Då är väl "pojken" ändå en sådan som är vuxen i förtid...
Citera
2025-08-12, 12:20
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Ja alltså plankningen (dåligt ord) består ofta av att någon betalar och går igenom spärren, och sen försöker en annan gå strax efter innan dörrarna slår igen.

En del vänder sig då och protesterar mot detta och säger något i stil med "köp din egen biljett!"

Detta har lett till en del bråk tidigare.

Jo, och vad jag sett från t.ex. T-centan så är det inte helt ovanligt att det står OVs och hänger bakom spärrarna. Vet dock inte hur det ser ut vid Hötorget. Men är det lugnare där så är det väl inte så konstigt att folk går dit och plankar istället när de ska hem och äta din typ gettarmsstuvning.
Senast redigerad av halaltarzan 2025-08-12 kl. 12:28.
Citera
2025-08-12, 12:22
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Jo, och vad jag sett från t.ex. T-centan så är det inte helt ovanligt att det står OVs och hänger bakom spärrarna. Vet dock inte hur det ser ut vid Hötorget. Men är det lugnare där så är det väl inte så konstigt att folk går dit och plankar istället när du ska hem och äta din typ gettarmsstuvning.

Ja t-centralen är nog sämsta stället att försöka planka på... är ju nåt slags högkvarter för både vakter och polis...

Hötorget är riktigt dött i jämförelse, vet inte ens om jag sett en vakt där nån gång ens...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in