• 1
  • 2
2025-08-08, 20:25
Bannlyst
Varför blir folk plötsligt så jobbiga när det är dags att stänga? På alla jobb jag har haft inom någon slags service, som har haft en fast stängningstid, har det alltid varit strul att stänga. Folk blir plötsligt jobbiga. Tar tid på sig etc. Har ni också märkt det?
Citera
2025-08-08, 20:28
Medlem
figoos avatar
Inte kundens ansvar att ha koll på stängningstider
Citera
2025-08-08, 20:29
Någon vill tjäna pengar?
Eller kanske spara pengar?
Citera
2025-08-08, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LabubuDoll
Varför blir folk plötsligt så jobbiga när det är dags att stänga? På alla jobb jag har haft inom någon slags service, som har haft en fast stängningstid, har det alltid varit strul att stänga. Folk blir plötsligt jobbiga. Tar tid på sig etc. Har ni också märkt det?

Nej, det har jag inte gjort!
Citera
2025-08-08, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av figoo
Inte kundens ansvar att ha koll på stängningstider
Nej vi får alltid stressa ut folk. Värst var ett jobb, där folk satt kvar tydligen. Jag stängde aldrig så slapp problemet. Men folk vägrade lämna byggnaden! Dagligen. Vet inte om det var samma personer, mycket möjligt
Citera
2025-08-08, 20:42
Medlem
Citat:
De blir väl kränkta att någon annan bestämmer för dem? "Jag tänker minsann ta den tid och plats jag känner att jag är värd. Kunden har alltid rätt!"

Har aldrig märkt det själv, men så respekterar jag också stängningstider.
Citera
2025-08-08, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
De blir väl kränkta att någon annan bestämmer för dem? "Jag tänker minsann ta den tid och plats jag känner att jag är värd. Kunden har alltid rätt!"

Har aldrig märkt det själv, men så respekterar jag också stängningstider.
Det måste vara så. Var nyss nere på ica och en man, han var visserligen trevlig, men var ändå påtagligt besvärande för att dra ut på stängningen. Jag själv skulle handla en (1) vara utan strul
Citera
2025-08-08, 20:49
Medlem
figoos avatar
Citat:
Nej vi får alltid stressa ut folk. Värst var ett jobb, där folk satt kvar tydligen. Jag stängde aldrig så slapp problemet. Men folk vägrade lämna byggnaden! Dagligen. Vet inte om det var samma personer, mycket möjligt

Finns olika fall kring ämnet där kunden också kan vara ovetandes om öppettiderna.
Citera
2025-08-08, 20:50
Medlem
Citat:
Det måste vara så. Var nyss nere på ica och en man, han var visserligen trevlig, men var ändå påtagligt besvärande för att dra ut på stängningen. Jag själv skulle handla en (1) vara utan strul
Det är ju lite sorgligt, han var väl ensam och pratsjuk som många gamlingar. Men först och främst egoistiskt.
Citera
2025-08-08, 20:50
Medlem
zombie-nations avatar
Tycker det är jobbigt när folk går in och handlar i godan ro 5 minuter innan de stänger. Jag tänker så här. Stängningstid, då ska jag minst stå i kassakön. Det tycker jag är OK. Sedan kanske personal att det är för slött, jag vet inte. Men säg att jag kommer 10 minuter innan de stänger och jag behöver en massa. Är jag van vid affären har jag redan en rutt färdig i huvudet, och sedan går jag bara fram som en galen iller tills jag är i kassan, oftast flera minuter innan de stänger. Jag skulle skämmas om jag bara gick och strosade.

Jag inbillar mig att personalen ser att jag skyndar mig och ser att jag hinner bli klar. Väldigt sällan jag lämnar affären efter stängningstid. Det kan vara strosare medan jag skyndar mig, kanske är dumt, för de måste ändå ha ut strosaren. Då tänker jag att då visar jag iallafall andra kunder att inte strosa.
Citera
2025-08-08, 20:52
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Ibland har jag märkt det.
Citera
2025-08-08, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av figoo
Finns olika fall kring ämnet där kunden också kan vara ovetandes om öppettiderna.
Fast jag har varit med om att vi redan har stängt och vi har bett alla att om de skyndar sig så kan de få sin service ändå. Men ändå har de tagit fram bilder ”hahahaaa, kolla min kompis på det här fotot!” Man ba: eh, va?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in