Citat:
Ursprungligen postat av
LabubuDoll
Varför blir folk plötsligt så jobbiga när det är dags att stänga? På alla jobb jag har haft inom någon slags service, som har haft en fast stängningstid, har det alltid varit strul att stänga. Folk blir plötsligt jobbiga. Tar tid på sig etc. Har ni också märkt det?
Alla företag som har öppettider har också marginaler. Man stänger butiken i god tid innan personalens arbetstid är slut.
Stänga kl 18.
Personalens arbetstid är till kl 19.
Så det finns lite marginaler, en affär låser ingångsdörren vid 18, kunderna har några minuter på sig att göra klart sina ärenden och butiken är tömd på kunder 18.15.
Inget konstigt med det. Jag tror misstaget som TS gör är att de tolkar att stängningstid för kunder är samma som att personalen också ska gå hem. Men det normala är att det är minst en halvtimme, till en timme innan personalens arbetstid är över.
I vart fall, på en restaurang kan det vara bra att hinta om att man stänger innan stängningstid. I vart fall så har väl restauranger stängt för nya kunder en timme innan de sista kunderna lämnar?
Jag tror det även är effektivt att släcka ner ljuset och sådana saker för det är inte lika roligt att försöka vara kvar i lokalen då.