2026-09-05, 18:59
Medlem
roleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
LLM'er kan fortfarande bidra till högre produktivitet.

Givet. Det tror jag man får vara rätt pantad för att motsätta sig. Liksom att det kan bli en distraktion och leda till yak shaving i all oändlighet om man använder det fel.
Citera
2026-09-05, 19:09
Medlem
roleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -dev
Du är ju fri att bevisa genom att visa fantastisk kod gjord av AI

Det är som att prata med en sten… Det är du som påstår någonting som resten av världen alldeles uppenbart inte håller med om, så bevisbördan ligger hos dig.

Har du ens använt en LLM? Kodkvalitén är helt avhängig vad du ger den för förutsättningar och begränsningar. Majoriteten av all kod skriven de senaste sex månaderna som du hittar på GitHub har skrivits med hjälp av LLMer i varierande utsträckning.

En del av den är bra, en del av den är dålig. En del är systemnära kod skriven i Rust, en del är frontends i Typescript. En del använder patterns, en del är spaghetti. Dvs. precis som innan LLMer fanns, men mycket mer.

LLMer kommer försöka hitta mönster i din existerande kod och sedan applicera ett lokalt optimum. Om din kod är skit får du naturligt mer skit. Är den inte det så får du något annat.
Citera
2026-09-05, 19:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -dev
Vad har det med saken och göra, göra en distribution av linix är inte att programmera
Hur menar du den har skapats om det inte programmerats?
Citera
2026-09-05, 20:33
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roleone
Jag håller med dig till stor del - så du skäller upp i fel träd, men jag försöker vara nyfiken och öppen till att andra har andra åsikter. Altman, Amodei och andra verkar vara fullt övertygade om att AGI faktiskt går att uppnå med LLM-teknologi överhuvudtaget (eller tvungna att uttrycka det för att inte totalt slå luften ur sina luftslott). Personligen ställer jag mig skeptisk.
Antingen blir Sam dödad av Claude eller så blir Dario dödad av Chat
Citera
2026-09-06, 01:41
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Hur menar du den har skapats om det inte programmerats?

Du vet alltså inte ens vad en distribution är? Snacka om att ha huvudet uppkört i röven...

För att tydlig göra för dig, en distribution är ett ihop plock av program, alltså om du installerar windows på din dator och installerar dina favoritprogram, så som babblarna lär sig räkna, byggare bobs verkstad osv, sätter din favoritbakgrunds bild på mr bean osv.

Sedan gör du en avbildning av din hårddisk och låter andra ladda ner denna så de också kan få din favorituppsättning av utbildningsprogram... Det är typ vad en distribution är i fallet med omarchy.

Andra mer seriösa linux distributioner hanterar även paketbyggen, alltså färdig kompilerade och byggda installationsprogram för olika open source mjukvara.

Det är väldigt lite programmering involverad i att skapa en distribution (undantaget eventuella installationsprogram eller pakethanterare) men omyarchy är byggd på ARCH LINUX din dumma jävel.
Senast redigerad av BeneathTheSurface 2026-09-06 kl. 01:46.
Citera
2026-09-06, 21:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Du vet alltså inte ens vad en distribution är? Snacka om att ha huvudet uppkört i röven...

För att tydlig göra för dig, en distribution är ett ihop plock av program, alltså om du installerar windows på din dator och installerar dina favoritprogram, så som babblarna lär sig räkna, byggare bobs verkstad osv, sätter din favoritbakgrunds bild på mr bean osv.

Sedan gör du en avbildning av din hårddisk och låter andra ladda ner denna så de också kan få din favorituppsättning av utbildningsprogram... Det är typ vad en distribution är i fallet med omarchy.

Andra mer seriösa linux distributioner hanterar även paketbyggen, alltså färdig kompilerade och byggda installationsprogram för olika open source mjukvara.

Det är väldigt lite programmering involverad i att skapa en distribution (undantaget eventuella installationsprogram eller pakethanterare) men omyarchy är byggd på ARCH LINUX din dumma jävel.

Du kallar mig dum i huvudet…..
Är du på riktigt så här efterbliven som du nu försöker vara?
Citera
2026-09-07, 08:47
Medlem
Citat:
Du kallar mig dum i huvudet…..
Är du på riktigt så här efterbliven som du nu försöker vara?

Nej jag kallar dig inte något, jag konstaterade att du är det och det står fast.

Bemöt sak fråga om du ska motbevisa det i stället, vad är en linux distribution och vad är det som gör omyarchy unikt?
Citera
2026-09-07, 21:02
Avstängd
Citat:
Nej jag kallar dig inte något, jag konstaterade att du är det och det står fast.

Bemöt sak fråga om du ska motbevisa det i stället, vad är en linux distribution och vad är det som gör omyarchy unikt?

Jag antar du själv använde ai?
Du kan väl använda den här prompten så får du lite mer läsvärt.

"Titta på Omarchy-repon och visa konkret vilka delar DHH själv verkar ha skrivit och vilka delar som kommer från AI/andra contributors"

Sedan väntar jag med spänning på din egen version som tydligen är en smal sak att slänga ihop.
Citera
2026-09-07, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Elon säger att AI är bra. och framtiden Jag litar på allt den mannen säger då han är sänd av gud. Han fistar noobs som Da Vinci och Einstein.

Ja, tyvärr är det sant.
Citera
2026-09-07, 21:12
Medlem
Citat:
Jag antar du själv använde ai?
Du kan väl använda den här prompten så får du lite mer läsvärt.

"Titta på Omarchy-repon och visa konkret vilka delar DHH själv verkar ha skrivit och vilka delar som kommer från AI/andra contributors"

Sedan väntar jag med spänning på din egen version som tydligen är en smal sak att slänga ihop.

Jag frågade dig inte AI, jag känner inte riktigt att jag behöver ta AI till hjälp för att förklara vad en linux distribution är eftersom jag använt linux i så där 25 år.

Och bara för sakens skull så frågade jag google gemini, jag frågade också om det inte vore läge att du hette RetardedPilot i stället också...

Så här har du AI svaret, men varför ska vi argumentera via proxy... Skillnaden mellan dig och mig är att jag förstår vad jag skriver om och du gör uppenbart inte det.

Senast redigerad av BeneathTheSurface 2026-09-07 kl. 21:16.
Citera
2026-09-07, 21:16
Avstängd
Citat:
Jag frågade dig inte AI, jag känner inte riktigt att jag behöver ta AI till hjälp för att förklara vad en linux distribution är eftersom jag använt linux i så där 25 år.
Återigen du är för korkad för att ta till dig information om projektet.
Jag förslår du gör som jag bad dig eller håller käften.
Citera
2026-09-07, 21:17
Medlem
Citat:
Återigen du är för korkad för att ta till dig information om projektet.
Jag förslår du gör som jag bad dig eller håller käften.

Jag har uppdaterat min post nu när jag frågat AI... Vad mer vill du jag ska göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in