Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-09-02, 00:30
  #1
Medlem
Vikvar har en vän som har ett litet eller kanske stort problem som han berättade om över ett par öl, eller flera. Han mår väldigt dåligt över detta och som god vän försöker jag hjälpa till, men jag har inte en aning om hur. Därför vänder man sig till fb:s gudomliga allvetande. Å skapar för första gången en tråd i S&S. Något jag aldrig trodde skulle hända.

Han träffade för två år sedan en tjej som han kom väldigt bra överens med, och de började umgås som vänner. Han har tydligen från dagen de mötes alltid latent tyckt att hon är till utseendet attraktiv, men inte velat försöka få henne till ett riktigt förhållande. Dels pga. att hon har haft pojkvän och han själv inte haft intresset för sådant. Nu har hans känslor byts, och de har känt varandra så pass länge att han förstått att detta är en kanontjej utöver utseendet. De har fruktansvärt lika värderingar, vilket är ovanligt att han träffar på folk som har. Hon kan också käfta emot vilket kan behövas i hans fall. Jag har träffat henne. Hon har dock nyligen trillat ur ett förhållande där båda parter använde våld. Detta talar för att hon är en sådan som söker efter badboys, men enligt honom känns det inte riktigt så. Hon säger att hon inte är intresserad av ett förhållande just nu, utan bara vill leka slampa. Vilket hon egentligen inte är speciellt duktig på, enligt hans uppfattning. Jag anser att alla tjejer är slampor alltid. Men, men. Ändå, detta tär på han rätt hårt då hon tycker det är helt ok att sova med han, umgås med han osv. Så hur bryter liraren detta mönster och får henne till att bli sin flickvän eller som det känns nu för han, i och med att detta är en människa som han enligt egen utsago egentligen inte behöver prata med utan hon förstår allt i alla fall, och hör och häpna, till och med gifta sig med. Hur bryter man sig loss från vänträsket, som man är nere i? För det är den gamla gnatiga grejen jag tror det handlar om.

Diskussionen är nu dels detta specifika problem och hur flickor ser på sina manliga vänner. Å om hur de vännerna kan bryta sig loss från vänskapens band, och skapa nya rejäla band.
Citera
2006-09-02, 00:40
  #2
Medlem
Din kompis eh? classic.

Hursomhelst...antingen får väl din vän ta ett rejält snack med sin väninna och reda ut det ena och det andra eller fortsätta hålla det på ett vänskaplig plan.

Det är ju inte svårare än så egentligen...eller?
Kan iofs. vara plågsamt att han någon som vän som man är sexuellt attraherad av och/eller har känslor för...
Har hänt mig ett par gånger, det är någon slags osynlig "vänskapsbarriär" som man måste riva ner innan man kan hoppa i säng.
Jag trashade barriären och allt blev skit.

Aja, lyssna inte på mig. Jag är bara bitter.

Citera
2006-09-02, 01:11
  #3
Medlem
Kanontjej? Är det vad du kallar en tjej som letar bad boys och som låter sig bli slagen? Hon är ingen kanontjej, antingen är hon en idiot eller mycket omogen. Glöm bort dina tankar på att "rädda henne".

Lyssna på reptilhjärnan din. Du ÄR kåt och vill ha sex med henne, men du har varit alldeles för passiv och tillmötesgående under en lång. Därför är du placerad på hennes "kompislista". Du är med 99% säkerhet körd.

Säg upp kontakten, glöm bort, ut och leta nya vettigare fruntimmer.
Citera
2006-09-02, 01:25
  #4
Medlem
Om din kompis är så nära henne att de brukar sova ihop (jag antar att du inte menar sova som i att ha sex?) så kan man anta att hon iallafall är lite sugen på att testa ha sex med kompisen. Enklaste lösningen är alkohol kombinerat med en sådan övernattning, väl i säng börjar man ge en vänskaplig massage som efter ett tag kan övergå i kyssar, hångel och sex. När man väl haft sex första gången gäller det att ta kommandot över förhållandet, annars kommer hon börja vela och komma på att hon inte vill ha ett förhållande, säga att det var ett misstag och att ni bara ska vara vänner osv. dit vill din kompis inte komma. Om han missar chansen att få till ett förhållande efter de haft sex så är det kört, då kommer hon aldrig vilja ha det.
Citera
2006-09-02, 12:38
  #5
Medlem
Enligt min personliga erfarenhet så är det kört, hon kommer aldrig att bli din kompis flickvän. Ge upp och gå vidare.
Citera
2006-09-02, 13:36
  #6
Medlem
Colas avatar
Enda sättet är att berätta för henne vad han känner. Hon lär ju inte märka någon skillnad av sig själv om de redan har för vana att sova hos varandra osv..Kanske får hon upp ögonen för honom också... kanske inte. Din kompis får fundera över om det är värt risken.. kan han tänka sig att gifta sig med henne, låter det som att det är det.

Ett annat alternativ är ju att försäka vara lite extra flirtig, men som sagt risken är stor att hon bara tror att det är på en kompis nivå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback