2025-07-30, 11:14
Medlem
KilleMedRizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Och jag tycker inte att ta plats och uppmärksamma dessa frågor en vecka om året är att göra sig märkvärdig.

Man undrar ju vilka underliggande faktorer det är som gör att folk känner ett behov av att störa sig på sånt här.

En psykologisk fråga. Vi svenskar är sådana, vi vet inte hur bra vi har det egentligen & gillar gärna att klaga av oss på saker som egentligen inte är något problem. Men pride är verkligen något jag varken gillar eller stödjer.
Citera
2025-07-30, 11:16
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KilleMedRizz
En psykologisk fråga. Vi svenskar är sådana, vi vet inte hur bra vi har det egentligen & gillar gärna att klaga av oss på saker som egentligen inte är något problem. Men pride är verkligen något jag varken gillar eller stödjer.

Fair enough.
Citera
2025-07-30, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Dildo på huvudet?

Vill genuint föreslå att om du har chansen, gå till ett Pride-event. Malmö, GBG, Stockholm och flera mindre orter har dom. Du kommer bli brutalt besviken.

Inga knullfester, ingen som försöker övertyga dig att bli bög. Det är genuint bara en färggrann promenad som historiskt sett var en protest och numera är som en karneval mera.

Bara köp inte ölen på området den är svindyr.

Skulle aldrig bidra till cirkusen, såg väl något tåg för typ 20 år sedan, därav mitt exempel, kanske var lite mer extremt på den tiden? Skulle in till stan och det finns verkligen inget i pridefestivalen som jag tycker är bra, min ena systerdotter är lesbisk eller bi har inget emot varken henne eller Hen som hon är ihop med, Att normalisera udda eller extrema åsikter har jag också emot.
Citera
2025-07-30, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Det är ingen som knullar framför barn eller liknande, utan det är du som är hyperfokuserad på barn och sex som den pedofil du egentligen är.

Haha du är ju sjuk på riktigt du gör dig bra i pridetåget. Du bekräftar bara mina fördomar om dom som är med där. Tack så mycket.
Citera
2025-07-30, 11:20
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Så du behöver inte för att du är bättre än alla andra?
Varför detta behov av pseudodiskussioner. Har jag gjort ett påstående jag inte lämnat källa till?

Det är som att du inte förstår hur en diskussion fungerar. Du gör ett häpnadsväckande påstående du menar är sant, men kan inte producera en källa till detta. Det betyder att ingen behöver bry sig om vad du säger eftersom det inte kan verifieras.

Som du förstår, i en diskussion, ligger det i den som gör påståendet att betraktas som sants intresse. Jag skiter fullständigt i det du skriver tills du presenterar en källa på att högerkonservativa skulle vara överrepresenterade pedofiler eftersom det fram tills att du de facto bevisar det endast pratar en massa skit och vädrar dina egna fördomar.
Citera
2025-07-30, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Rainbow Muslims går också i Pride och fucking hell att folk inte uppmärksammar det är helt absurt. Det är ofta rätt unga Svenskar som just slåss mot ett familjeförtryck samtidigt.
Så jävla starkt och också en punkt där Pride faktiskt gör en hel del nytta.
Tänk om muslimer (och övriga) istället lämnade alla starka ideologiska, kulturella, politiska, religiösa, sexuella symboler kvar därhemma eller i föreningslokal, och var 100% fokuserade på utbildning, arbete, idrott, hälsa, natur, rekreation, samt kreativa eller konstruktiva aktiviteter i det offentliga rummet istället...
Citera
2025-07-30, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Regnbågsflaggan är en separtistflagga. Vare sig mer eller mindre.
Skriv på svenska så man förstår.
Citera
2025-07-30, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Haha du är ju sjuk på riktigt du gör dig bra i pridetåget. Du bekräftar bara mina fördomar om dom som är med där. Tack så mycket.
Jag bekräftade att du är pedofil? Snyggt av dig att våga erkänna det!
Citera
2025-07-30, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
Var lägger man så mycket pengar på att män vill ha sex med män? Jag har inget problem med flaggan däremot fruktansvärt orättvist att en sådan litet samhällsproblem ska få sådan uppmärksamhet. psykisk ohälsa är betydligare mycket viktigare och ett större problem än vem man ligger med. Låt psykisk ohälsa bli en flagga också.

Det där är ett återkommande dilemma där man låter en liten grupp få mer utrymme, ett bra exempel är rosa bandet där kvinnor har både galor och insamlingar för bröstcancer, trots att prostatacancer är 3 ggr vanligare att det drabbar män så fokuserar man på den "lilla gruppen"
Citera
2025-07-30, 11:28
Medlem
Citat:
Jag bekräftade att du är pedofil? Snyggt av dig att våga erkänna det!

Gulligt ändå! Är det allt du har att komma med?
Citera
2025-07-30, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Det där är ett återkommande dilemma där man låter en liten grupp få mer utrymme, ett bra exempel är rosa bandet där kvinnor har både galor och insamlingar för bröstcancer, trots att prostatacancer är 3 ggr vanligare att det drabbar män så fokuserar man på den "lilla gruppen"
Blå bandet och mustaschkampen körs det också stora kampanjer för om du nu missat det...
Citera
2025-07-30, 11:33
Medlem
Nu är ju inte alla homosexuella pedofiler eller våldtäktsmän/-kvinnor. De får vara hur de vill i sin sängkammare. Men varför måste de basunera ut sina avvikelser? Och varför skall deras flagga finnas på Sl-bussarna? Kommer SL även flagga för andra minoriteter och deras rättigheter? Samer, Romer osv.
Svenska flaggan duger gott tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in