Jag tänkte posta i
"Senaste film jag köpte var..." - men insåg att mitt inlägg svävade iväg (som så ofta

) och lade det här istället.
Jag har upptäckt genom min tid som filmsamlare att det kan tendera att se så rörigt ut i hyllan med alla dessa blandade "basic-utgåvor".
Köper jag ett gäng filmer från tex. Arrow så ser det istället snyggt och enhetligt ut i hyllan när jag sorterar dom därefter.
Jag fortsätter därför min lilla jakt på att uppgradera till finare/mer attraktiva utgåvor.
Jag säger inte att jag
enbart är ute efter boutique-labels eller andra specialutgåvor, ibland vill jag bara ha ett snyggare omslag.
Men jag vill försöka få samlingen snyggare och mer enhetlig. Och dessa boutique/specialutgåvor hjälper ju definitivt till i det avseendet.
Nåja... här är mina senaste uppgraderingar, allt på bluray:
Breakfast Club (Limited Edition VHS Collection)
Who Framed Roger Rabbit? (4K Ultra HD + Blu-ray)
Goodfellas (4K Ultra HD + Blu-ray)
Dressed To Kill (Arrow Films)
Wild Things (Arrow Films)
Falling Down (Limited Edition) (Arrow Films)
Gorgeous (Limited Edition) (88 Films)
Rounders (Limited Edition) (88 Films)
Mark Of The Devil (4K Ultra HD + Blu-ray) (Vinegar Syndrome)
Interview With The Vampire (Limited Edition Steelbook) (4K Ultra HD + Blu-ray)
Jag råkade av en ren slump se att
Interview With The Vampire kommer släppas i steelbook. Jag kollade efter en fräschare utgåva av den så sent som för bara någon vecka sedan utan resultat. Jag blev därför väldigt triggad att beställa denna nu.
Angående
Dressed To Kill så tvekade jag länge på om jag skulle beställa Arrow-utgåvan. Jag har sedan innan den amerikanska standardutgåvan som jag tycker har ett så snyggt och cleant omslag, men det ser rörigare ut i hyllan mot om jag har den i Arrow. Tillslut blev det ett köp, men jag är inte helt såld på det omslaget (inte heller det andra omslaget jag kommer kunna välja).
Men det här med steelbooks gör mig verkligen kluven...
Jag har köpt lite steelbooks mot slutet då omslagen har varit väldigt snygga. Men jag gillar inte att om de blir buckliga så går det inte att byta ut fodralet. Jag tycker också på ett sätt det är lite synd att specifikationerna inte finns kvar efter att ha avlägsnat pappbiten som medföljer. Samtidigt är steelbooks väldigt cleana och snygga i och med det.
Som sagt... jag är kluven till dom.
Vad tycker ni om steelbooks, och har ni några andra reflektioner kring det jag delat?
Vad roligt! Som du ser har jag också varit inne lite extra på det just nu, åtminstone diskuterat saken med mig själv här, än så länge

Men visst ser det snyggare ut i hyllan i och med enhetligheten det skapar än en massa olika standardutgåvor som mer skapar en enda estetisk röra? Åtminstone för mig...
Sen finns ju inte precis alla filmer i boutique/specialutgåvor heller.