2025-07-24, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Har inte Karlskrona ett miljonprojekt mitt i staden typ?

Som svar på TS fråga finns det inga städer som är skonade från att bli berikade. Trollhättan är ganska OK eftersom staden är så otroligt segregerad, men där finns naturligtvis mängder av the usual suspects även där.
tänker du på Kungsparken så ligger den norr om staden
Citera
2025-07-24, 12:43
Medlem
GusFrings avatar
Norrtälje? Annan kultur än Södertälje. Överkomligt avstånd till Stockholm och Uppsala.
Sigtuna annars kanske, men verkar dyrt.
Senast redigerad av GusFring 2025-07-24 kl. 12:45.
Citera
2025-07-24, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Folk utan tatueringar

Jag avskyr epitetet "Ok boomer" men för dig gör jag ett undantag.

Seröst förslag: Åland
Citera
2025-07-24, 13:06
Medlem
KulStyvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OntOmQ
Bornholm?
Bor det inte för många danskar där?
Citera
2025-07-24, 13:36
Medlem
Big Bosss avatar
Småstaden TS drömmer om existerar nog inte. Finns ingen småstad med enbart medelklass eller högre, samt avsaknad av ’WT’ och ensamstående.
Citera
2025-07-24, 13:38
Medlem
Jazkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
tänker du på Kungsparken så ligger den norr om staden

Kungsmarken, men det området är ett dagis jämfört med t ex södra Järva i Stockholm.

(FB) Kungsmarken - Karlskrona
Citera
2025-07-24, 14:55
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Flen

Han har ju varit i Malmköping. Malmköping är lugnt och mysigt och nära både Flen och Eskilstuna. Flyttar man utifrån till Flens kommun är det Malmköping som rekommenderas, även om det är väldigt litet. Men vill man köpa hus i kommunen rekommenderar jag Flen eller kanske Sköldinge eller Sparreholm, även om det är ännu mindre än Malmköping.

Annars om man gillar Sörmland, Sörmland är fint på många håll, rekommenderar jag Nyköping. Det är fint, lagom stort, allt finns där, trevligt folk fina miljöer och hör aldrig några skumma saker om den staden.
Citera
2025-07-24, 15:08
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Lund? Eller Karlskrona?
Jag har bott i Lund. Väldigt få invandrare i city eftersom de inte kan bo där, finns bara dyra lägenheter. Och det finns studenter överallt så de känner sig bevakade. Och centrala McDonalds stängde.

Men staden är istället fylld med nördar, tatueringar, gays, veganer och annat löst folk som är lite för individuella i min smak. Tacka vet jag en iransk frisör och egenföretagare framför en vänsterlebba som sätter killfrisyr på sina tjejer.

Malmö den västra sidan är faktiskt perfekt, helvitt villaområde där man gärna kan bo. Dock måste man beblanda sig ju närmare city man kommer, om man jobbar där eller ska på bio. Men småstäder har ju ändå ingen underhållning.

De mest pittoreska städer jag vet är Falkenberg, Gränna, Karlskrona, Sigtuna, alla ö-städer som Brännö osv. jag kan tänka mig att de är väldigt svenska. Men jag kan inte bo där annat än på semestern.
Citera
2025-07-24, 17:19
Medlem
Bronco68s avatar
Borgholm på Öland. Var där i december månad för några år sedan. Fanns en pub med live-musik, ett par affärer och restauranger. På sommaren är det ju mycket på gång där, men jag tror att WT-andelen och antalet nysvenskar ligger på en förhållandevis låg nivå. På vintern är det rätt dött, men då kan man ju alltid dra över till Kalmar.
Citera
2025-07-24, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Flen
Drog du det ur röven? Flen har över 21% utlandsfödda. Ska det vara så jävla svårt att läsa SCB:s rapporter?
Citera
2025-07-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junglunsen
Drog du det ur röven? Flen har över 21% utlandsfödda. Ska det vara så jävla svårt att läsa SCB:s rapporter?
Det var ironi..lilla moggadusho
Citera
2025-07-24, 19:05
Medlem
Var i korsberga utan för Vetlanda idag. Där såg jag ingen med utländsk bakgrund förutom servitrisen i gatuköket men hon var väldigt söt och verkar ha hjärna. Såg inga WTN heller, har ingen koll på särskrivningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in