2025-07-23, 23:29
Medlem
klemenzas avatar
Valfri kranskommun är nog ditt bästa val.
Citera
2025-07-23, 23:31
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Lund? Eller Karlskrona?
Har inte Karlskrona ett miljonprojekt mitt i staden typ?

Som svar på TS fråga finns det inga städer som är skonade från att bli berikade. Trollhättan är ganska OK eftersom staden är så otroligt segregerad, men där finns naturligtvis mängder av the usual suspects även där.
Citera
2025-07-23, 23:33
Medlem
Jag skulle valt Kungsbacka. Inga sociala problem och lite blattar. Men ändå har du kvar det riktiga (salta) havet som du är van vid!
Flyttade själv tillbaka hit för ett år sedan.
Citera
2025-07-23, 23:37
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger
Oxelösund kanske, men om du talar på Göteborgska så riskerar du att åka på en fet smäll.

För det måste väl först och främst Oxelösundaren ens förstå att han är göteborgare?
Citera
2025-07-23, 23:55
Medlem
Vet inte om jag vill hålla med dig riktigt, det existerar ju. Men förmodligen är dessa bra mer överrepresenterade i större städer, definiera medelklass i "mindre städer" till större delen vad jag sett är det medelklass i mindre orter på landsbygden och mindre städer just det.

Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Missade du att hela ts handlade om ”endast medelklass och inga socialfall”. Det stämmer inte in på Småland.
Citera
2025-07-24, 02:56
Medlem
Kosmos.s avatar
Det du efterfrågar kan inte samexistera. Medelklassområde utan invandrare är inte synonymt i Sverige längre.

Ty vill man komma bort från det så får man betala högt pris för att slippa. Där av prislappen. Och med det överklassen(enda som har råd att bo där).

Men en generell riktlinje vad gäller mindre orter är att se till att där inte existerar hyresrätter. Utan enbart Brf eller villor.
Senast redigerad av Kosmos. 2025-07-24 kl. 03:03.
Citera
2025-07-24, 05:53
Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Vet inte om jag vill hålla med dig riktigt, det existerar ju. Men förmodligen är dessa bra mer överrepresenterade i större städer, definiera medelklass i "mindre städer" till större delen vad jag sett är det medelklass i mindre orter på landsbygden och mindre städer just det.

Medelklass har högskole/universitetsexamen och tjänstemannajobb.
Som jag skrev existerar inga städer med bara medelklass eftersom ingenting skulle fungera då.
Till och med kontor behöver lokalvårdare för att inte arbetsmiljön snabbt ska bli en sanitär olägenhet.
Vilka kör bussarna, bemannar livsmedelsbutikerna och dess lager, vilka kör lastbilarna med varor, vilka städar sjukhusen så inte patienterna dör av brist på hygien och vilka assisterar sjuksköterskor och läkare så att det går att bedriva sjukvård osv.
Inga av dessa är medelklass.
I Småland bor det ”socialfall” också på orterna och de här ensamstående mammorna ts inte vill bo i samma stad som.
Dessutom bor det fullt med bönder överallt som producerar mat, men ts vill bara äta mat som bönder producerar långt, långt bort och han själv sen rest med privat lastbil och hämtat till sitt förråd.
Citera
2025-07-24, 05:56
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Det du efterfrågar kan inte samexistera. Medelklassområde utan invandrare är inte synonymt i Sverige längre.

Ty vill man komma bort från det så får man betala högt pris för att slippa. Där av prislappen. Och med det överklassen(enda som har råd att bo där).

Men en generell riktlinje vad gäller mindre orter är att se till att där inte existerar hyresrätter. Utan enbart Brf eller villor.

Tror ts hade stört sig den psykopatiska överklassen som gentrifierat Falsterbo också.
Citera
2025-07-24, 06:13
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Jag bor för närvarande i Ghettoborg och är så trött på staden. Den är full av folk som tror att de är något som de inte är, samt många andra problem som ni alla kan lista ut själva vad de beror på.

Dock vill jag inte heller bo bland white trash och bönder. De finns det också väldigt gott om i Ghettoborg så de är jag också färdig med.

Jag tänker mig främst en småstad som präglas av medelklass och folk som inte särskriver. Folk utan tatueringar och som inte tror att de är nyttigare bara för att de snusar istället för röker. En småstad utan massa 20-åriga ensamstående morsor som slösar bort dina och mina skattepengar på naglar istället för att mata sin familj och sen gråta ut i Lyxfällan att hon inte kan försörja sina barn men samtidigt "vill hon se snygg ut".

Dock är jag kanske rädd för att tycka att småstaden är för liten för mig efter ett tag. Jag kommer därför hyra ut min nuvarande lägenhet i andrahand (bostadsrätt) ifall jag nu skulle bestämma mig för att återvända till Ghettoborg.

Jag var t.ex i Malmköping nu i somras och den var väldigt fin. Dock lite för liten och för många pensionärer för min smak.

Vilka bra småstäder har vi i Sverige?

Är inte möjligheten till arbete i den stad du presumtivt vill bosätta dig i en faktor att ta med?
Citera
2025-07-24, 07:20
Medlem
zombie-nations avatar
En småstad som är som en storstad, utan "bönder" eller fattiga. Gamla är fula och dumma med.

Haha, jodu. För fin för vanligt folk.

Om du tar bort att den ska vara rolig så kanske Strängnäs, vissa är lika snorkiga som du där.
Citera
2025-07-24, 08:06
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
För det måste väl först och främst Oxelösundaren ens förstå att han är göteborgare?
Givetvis, det får du tacka Glenn Hysén, Kurt Olsson och Loket för.
Citera
2025-07-24, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Intar folket från Märsta Lesjöfors menar du, det va det jävligaste.
Lokalbefolkningen blir nog iaf glada över lite nytt DNA.
Av inavlade klanmänniskor som enbart gifter sig och kopulerar (undantaget våldtäkt) inom klanen? Tveksamt att de är "glada" över det. Ja, någon efterbliven sosse kanske.
Senast redigerad av Villekulla90 2025-07-24 kl. 08:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in