Citat:
Ursprungligen postat av
FitGirlie
Kan vi få din version, varför skulle man inte gå ner i vikt?
Att människor inte lyckas gå ner till sin normalvikt har med deras kost att göra. Vi pratar inte om att gå ner i vikt nu utan om att faktiskt åstadkomma en synbar förändring på vikten och hälsan (överkurs).
Äter man tex en större mängd godis vid en viktnedgång så kommer det innebära att man äter mindre av det man borde äta för att klara av att nå sin normalvikt. Jag är bodybuilder sedan 20 år och även på gymmet i år så misslyckade en jag känner att gå ner till sin normalvikt. Motivationen var det inget fel på men upplägget var inget vidare och han jag skriver om ser likadan ut nu som innan sommaren.
Sen kan man hitta på massa exempel i teorin. Någon skulle ju kunna skriva att man når sin normalvikt genom att svälta sig. Men om det hade gått i praktiken så skulle inte 54% av svenskarna vara överviktiga och påväg mot diabetes och andra sjukdomar. Ingen vill ju vara tjock. Däremot känner säkert många människor som försökt gå ner i vikt och inte lyckats nå sin normalvikt. Så länge människor tror man kan göra det genom att endast räkna kalorier så kommer vi se människor misslyckas. Det är vad man stoppar i sig som är det viktiga och avgörande.
Där har du min syn på det hela i en kort version.