• 1
  • 2
2025-07-22, 22:01
Medlem
Okej, så jag svarade i trådjäveln

(FB) Kvinna död – trampades ihjäl av häst i Vemdalen på jobbet (2025-07-17)

på inlägget

Citat:
Dom verkar ha en blandning av hästar, men nån nordsvensk är nog inte orsaken. Fullblodskorsningar däremot är hispiga djur, kan sparka bakut för ett bromsbett eller vad som helst.

att

Citat:
Alla fattar väl att det som vanligt i dessa fall rör sig om arab som oprovocerad sparkar ihjäl en svensk kvinna

Fick en varning för trams och ot av knasjäveln, vilket känns tveksamt då alla vet att araber (hästar) är synnerligen lynniga och hetlevrade. Göken har inte behagat svara på mitt PM så jag lägger ut hans smutsiga byk här för allmän beskådan:

Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Kvinna död – trampades ihjäl av häst i Vemdalen på jobbet (2025-07-17)
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Alla fattar väl att det som vanligt i dessa fall rör sig om arab som oprovocerad sparkar ihjäl en svensk kvinna

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk

Du vet väl om att arab är en hästras och i diskussionen om vilken ras det var så är det solklart topic.

Jaha, vad säger juryn, var det såpass OT att det är varningsläge?
Senast redigerad av haremrum 2025-07-22 kl. 22:14.
Citera
2025-07-22, 22:06
Medlem
Konstnarren5s avatar
I allra högsta grad OT det du skriver.
Citera
2025-07-22, 22:13
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:

Jag uppskattade ordleken men modererar inte i det forumet. Om det är väldigt mycket trams och tjafs i en tråd så blir toleransen för skämt och ordlekar väldigt låg. Sen är det inte säkert att alla vet att arab är en häst, om man inte har haft hästtjejer som kompisar.

Har nu läst hela tråden och ser att det har förekommit lite väl mycket tramsande och förstår att det varnades trots att det var rätt vitsigt.
Senast redigerad av Fear2be 2025-07-22 kl. 22:19.
Citera
2025-07-22, 22:19
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
I allra högsta grad OT det du skriver.
Varför då? Vet du inte att arab är en hästras?
Citera
2025-07-22, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Jag uppskattade ordleken men modererar inte i det forumet. Om det är väldigt mycket trams och tjafs i en tråd så blir toleransen för skämt och ordlekar väldigt låg. Sen är det inte säkert att alla vet att arab är en häst, om man inte har haft hästtjejer som kompisar.

Jag förstår dina synpunkter och visst kan man tycka det är tramsigt att försöka blanda humor med allvar. För det är välkänt att häst-araber (bäst jag skriver häst numera) har ett hett temperament. Häst-nordsvenskar har ett känt lugnt temperament. Det är klart inte alla fattar det, men i en tråd om hästar känns det ju magstarkt att en moderator inte fattar och inte bara raderar inlägg utan delar ut varningar.
Citera
2025-07-22, 22:21
Medlem
Charlie-Whites avatar
Inte OT för fem öre. Snarare Knase som inte kan något om hästar. Sen på sättet du skriver gör det hela ännu bättre.
Citera
2025-07-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Fast nu var det ju också rätt uppenbart att TS inte tyckte att det var självklart att det handlade om hästrasen arab, utan helt enkelt bara ville vara lite vitsig.

Det var en rolig ordvits dock. Det ska jag medge.
Citera
2025-07-22, 22:43
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Fast nu var det ju också rätt uppenbart att TS inte tyckte att det var självklart att det handlade om hästrasen arab, utan helt enkelt bara ville vara lite vitsig.

Det var en rolig ordvits dock. Det ska jag medge.
Jo visst, kanske radera inlägget men absolut inte en varning.
Citera
2025-07-22, 23:23
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Det är ju det jag skriver. TS inlägg är i högsta grad On Topic.

Edit: i brådskan blandade jag ihop förkortningarna. On topic skall det vara, inget annat.
Senast redigerad av Konstnarren5 2025-07-22 kl. 23:25.
Citera
Moderator
Maviels avatar
Rubriken ändrad då den bröt mot vårt regelverk. I trådstarten får man uttrycka sig fritt men rubriken ska vara neutral. Utgången rubrik:

Generalknase har rökt på och skickar ut varningar på måfå

/Moderator
Citera
Moderator
Det finns en tid och plats för allt, att tramsa och ordvitsa i en tråd om en tragisk olycka är inte rätt ställe. Jag anser att det är trams och i sammanhanget varningsvärt.
Citera
Medlem
Bidens avatar
Solklart OT
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto