• 1
  • 2
2025-07-22, 17:32
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/r...ka-nakenbilder

Citat:
Nära hälften av landets tonårstjejer har fått oönskade frågor om att skicka nakenbilder på sig själva på sociala medier. Det visar en ny undersökning från stiftelsen ChildX.

Journalisten Nellie Erberth wallraffade som sugarbabe och vittnar om att attityderna kring att sälja sexuellt innehåll har normaliserats.

Av allt att döma är det tydligen bara bristen på frivillighet från barnets sida som är problemet.

Att all porr med modeller under 18 ALLTID är totalförbjudet tycks inte ens föresväva vare sig ChildX eller den wallraffande reporten.

Varför publicerar SVT en artikel som sätter fokus på ofrivilligheten vid produktion av barnporr?
Citera
2025-07-22, 17:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/r...ka-nakenbilder

Av allt att döma är det tydligen bara bristen på frivillighet från barnets sida som är problemet.

Att all porr med modeller under 18 ALLTID är totalförbjudet tycks inte ens föresväva vare sig ChildX eller den wallraffande reporten.

Varför publicerar SVT en artikel som sätter fokus på ofrivilligheten vid produktion av barnporr?
Wallraffade?
Ville andra hälften skicka bilder då?
Citera
2025-07-22, 17:44
Medlem
LexSinners avatar
Ca hälften av tjejerna, hur många av pojkarna då, 75%? Varför klagar inte dom?
Citera
2025-07-22, 17:48
Citat:
Ursprungligen postat av LexSinner
Ca hälften av tjejerna, hur många av pojkarna då, 75%? Varför klagar inte dom?

Tycker du på fullt allvar att det är feministisk vinkling som är det största av de två problemen här?

Inte normaliserandet av barnporr?
Citera
2025-07-22, 17:49
Medlem
Att det bara skulle vara ofrivilligheten som är problemet och inget annat är din tolkning. Jag tolkar inte artikeln så alls. Snarare tvärtom.

Citat:
Lena Gunnarsson, genusforskare på Örebro universitet, har forskat om fenomenet sugardejting och sexuellt innehåll online – hon ser att sociala medier och nätet kan bidra till ändrade attityder bland unga.

– Många influensers tjänar pengar, ofta genom att vara sexiga på sociala medier, det ses inte som prostitution eller kriminellt. Sen tänjer de unga som ser det här ännu mer på den gränsen och det känns normalt att använda sig själv för att tjäna pengar.

I sin granskning såg även Nellie Erberth ett normaliserat beteende gällande att skicka sexuella bilder.

– Det är en lite obrydd attityd till det hela. Efter min granskning förstod jag hur sjukt det var att jag vant mig vid 25 kukbilder om dagen.
Citera
2025-07-22, 17:52
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Att det bara skulle vara ofrivilligheten som är problemet och inget annat är din tolkning. Jag tolkar inte artikeln så alls. Snarare tvärtom.

Vad är sifran på hur många som ombetts om man inkluderar de som såg det som frivilligt?

Nej just det för den sifran inte är med eftersom du helt sonika hallisunerar fram en tolkning som inte stämmer med verkligheten din peddobeskyddare.
Citera
2025-07-22, 17:53
Medlem
Citat:
Vad är sifran på hur många som ombetts om man inkluderar de som såg det som frivilligt?

Nej just det för den sifran inte är med eftersom du helt sonika hallisunerar fram en tolkning som inte stämmer med verkligheten din peddobeskyddare.
Ok, så artikeln säger att ofrivilligheten är det enda problemet och jag är en peddobeskyddare? Det är rätt uppenbart att du bör sluta äta svamp
Citera
2025-07-22, 17:56
Citat:
Ok, så artikeln säger att ofrivilligheten är det enda problemet och jag är en peddobeskyddare? Det är rätt uppenbart att du bör sluta äta svamp

Ja du försvarar ju uppenbarligen en artikel som gör moralisk skillnad på barnporr där barnet är "frivilligt" och annan barnporr.

Så det är uppenbart för alla att du vill göra minst delar av nuvarande lagar ogjorda och legalisera barnporr som idag är förbjuden.

Därför står jag fast vid att du är en pedofilbeskyddare.
Citera
2025-07-22, 18:06
Medlem
Citat:
Ja du försvarar ju uppenbarligen en artikel som gör moralisk skillnad på barnporr där barnet är "frivilligt" och annan barnporr.

Så det är uppenbart för alla att du vill göra minst delar av nuvarande lagar ogjorda och legalisera barnporr som idag är förbjuden.

Därför står jag fast vid att du är en pedofilbeskyddare.
Ojoj. Den där slutledningen behöver man en jävla stark grogg för att göra
Citera
2025-07-22, 18:09
Citat:
Ojoj. Den där slutledningen behöver man en jävla stark grogg för att göra

Att bedömningen om huruvida något är barnporr inte ska påverkas överhuvudtaget av huruvida barnet är frivilligt eller ej är hela syftet med lagen.

För produktion av porr med ofrivilliga modeller är förbjudet ändå oavsett ålder på offret.

Vacklar man i detta en milimeter.

Relativiserar man detta en milimeter.

Då är hela barnporrlagen satt ur funktion.

Och det vet du mycket väl.
Citera
2025-07-22, 18:15
Medlem
LexSinners avatar
Citat:
Tycker du på fullt allvar att det är feministisk vinkling som är det största av de två problemen här?

Inte normaliserandet av barnporr?
"Normaliserandet av barnporr" har barnen själva ordnat, med hjälp av deras föräldrar. Kolla valfri tonårstjejs instagram och du hittar henne halvnaken direkt, med bikini där bröstvårtorna syns igenom etc.
Citera
2025-07-22, 18:16
Citat:
Ursprungligen postat av LexSinner
"Normaliserandet av barnporr" har barnen själva ordnat, med hjälp av deras föräldrar. Kolla valfri tonårstjejs instagram och du hittar henne halvnaken direkt, med bikini där bröstvårtorna syns igenom etc.

Varför kollar du på sånt i sådana mängder att du vet att det är "normalt"?

Ge fan i att titta på nakna barn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in