• 1
  • 2
2025-07-22, 16:19
Medlem
missbildadApa99s avatar
vet inte om jag lider av klinisk depression eller bara nån slags nihilism syndrom för jag anser inte att något är meningsfullt, förstår inte hur man kan ha mål att vilja åstadkomma, förstår inte varför man vill ha familj och materiella grejer.

förstår inte hur man kan finna lycka inom denna existens. livet känns som ett enda långt fängelsestraff
ska jag verkligen leva 80+ år i denna trista miljö

ingenting gör mig glad, jag tror jag har överskridit mänskligheten med något slags uppvaknande och insikt om vad livet egentligen går ut på, o det är inte att man ska må bra, eller ha ett meningsfullt liv osså vidare utan nej nej
det är att man ska leva i konstant smärta och i konstant uttråkan

jag känner en viss sorg när jag ser folk som är glada för något, det är så patetiskt, du inser inte att du är i ett fängelse, dina skratt hormoner lurar dig till att finna acceptans av detta elände

tror nog buddhisterna hade rätt, man ska fanimej ta sig härifrån o aldrig reinkarneras igen
Citera
2025-07-22, 16:22
Medlem
LexSinners avatar
Du vet att du låter som ett fegt missfoster va? Om du verkligen ville dö, då skulle du inte sitta och böla om det på internet och söka uppmärksamhet. Fyfan vad löjligt. "Jag vill dö, snälla kan någon främling komma och säga att jag inte borde dö?"

Folk som berättar för andra att dom vill dö, vill inte dö, utan dom ropar undermedvetet på hjälp. Min fråga är därför, vill du ha hjälp eller har du inte kommit så långt än? Ska du fortsätta böla, grina om klimatförändringar, antirasism osv ett tag till?
Citera
2025-07-22, 16:28
Medlem
Jag undrar om du kanske känner dig nere pga du är passiv. Pluggar eller jobbar du? Har du några intressen? Ägnar du dig åt någon sport eller idrott? Har du kompisar du gör något kul tillsammans med?

Ofta när man är passiv så tänker man för mycket, och det får ofta tyvärr effekten att man mår lite dåligt. Så testa att göra mer, och tänka mindre. Gärna aktiviteter som du måste koncentrera dig på, vilket omöjliggör att du ens kan tänka på annat.
Citera
2025-07-22, 16:31
Medlem
Longest-covids avatar
Hur gammal?
Livssituation?
Jobb, studier eller annat?
Intressen?
Kontakt med anhöriga?
Har du kompisar?
Bor du i en större stad eller mindre ort?

Puss på dig 💋♥️
Citera
2025-07-22, 16:46
Medlem
missbildadApa99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longest-covid
Hur gammal?
Livssituation?
Intressen?
Kontakt med anhöriga?
Har du kompisar?

Puss på dig 💋♥️
nej på alla frågor
tycker jobb o studier é meningslöst
tycker intressen é meningslösa
tycker mina anhöriga är jobbiga o meningslösa
tycker att umgås med kompisar é meningslöst
Citera
2025-07-22, 16:46
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longest-covid
Hur gammal?
Livssituation?
Intressen?
Kontakt med anhöriga?
Har du kompisar?

Puss på dig 💋♥️
Detta är inte grindr men förstår ändå ditt empati för andra medmänniskor
Citera
2025-07-22, 16:48
Medlem
zombie-nations avatar
Bara för att man känner något om världen som är verklig, så ja, detta kan vara en sjukdom. Kolla på friska människor, de tänker och känner inte som du.

Jag har också tänkt att detta bara är att se saker som de är men njae, jag tror nog inte att det bara handlar om det.

Det är ju ändå meningen att vi ska vilja leva våra liv utan att tänka så mycket, lite som djuren.

Mår du bättre kanske du inte skulle tänka som du gör.
Citera
2025-07-22, 16:49
Citat:
Ursprungligen postat av missbildadApa99
vet inte om jag lider av klinisk depression eller bara nån slags nihilism syndrom för jag anser inte att något är meningsfullt, förstår inte hur man kan ha mål att vilja åstadkomma, förstår inte varför man vill ha familj och materiella grejer.

förstår inte hur man kan finna lycka inom denna existens. livet känns som ett enda långt fängelsestraff
ska jag verkligen leva 80+ år i denna trista miljö

ingenting gör mig glad, jag tror jag har överskridit mänskligheten med något slags uppvaknande och insikt om vad livet egentligen går ut på, o det är inte att man ska må bra, eller ha ett meningsfullt liv osså vidare utan nej nej
det är att man ska leva i konstant smärta och i konstant uttråkan

jag känner en viss sorg när jag ser folk som är glada för något, det är så patetiskt, du inser inte att du är i ett fängelse, dina skratt hormoner lurar dig till att finna acceptans av detta elände

tror nog buddhisterna hade rätt, man ska fanimej ta sig härifrån o aldrig reinkarneras igen
Jag kan bara instämma och säga att du är lååångt ifrån ensam finns massor av youtube kanaler med människor som mår precis som oss, jag kan länka några som jag följer om du vill, man kan tycka att det är destruktivt, men för mig är det mer terapeutiskt, och just se och lyssna på någon som känner samma.
Citera
2025-07-22, 16:51
Medlem
missbildadApa99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Jag kan bara instämma och säga att du är lååångt ifrån ensam finns massor av youtube kanaler med människor som mår precis som oss, jag kan länka några som jag följer om du vill, man kan tycka att det är destruktivt, men för mig är det mer terapeutiskt, och just se och lyssna på någon som känner samma.
ja visst länka
Citera
2025-07-22, 16:53
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Du är bara en feg liten missanpassad parasit som försöker leva på andras bekostnader utan att försöka bidra med ett jävla skit
Förstår mig verkligen inte på människor som du som lever "det perfekta livet" som en jävla NPC, har du en gång sett igenom allt skit här i livet så kommer du aldrig att komma tillbaka till NPC livet.

Man kan aldrig veta i ett forum om det en person skriver är äkta eller troll, men för fan tänk lite innan du postar...
Citera
2025-07-22, 17:01
Citat:
Ursprungligen postat av missbildadApa99
ja visst länka
Hittade inte videon jag letade efter men den här killen pratar bra saker i ämnet och även annat
https://www.youtube.com/watch?v=aeRgLg2NaCg&t=1s

Även denna killen https://www.youtube.com/watch?v=L6Zl...st=LL&index=25

Men kanske mest denna killen https://www.youtube.com/watch?v=QRYp...st=LL&index=39

Nu länkade jag videor men gå in och kolla deras kanaler.
Citera
2025-07-22, 17:21
Medlem
Kakashi1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexSinner
Buuhuu, självmordstrådar är inte tillåtna och du är också för feg för att ta ditt liv till att börja med så vad vill du diskutera? Ingen kommer visa sympatier för dig. Det är dessutom gräns på 18 år här.,

Gräns på 18 år och du kan grammatiskt inte uttrycka dig. Bra där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in