Flashback bygger pepparkakshus!
  • 7
  • 8
2025-07-22, 22:40
Medlem
Alltså, frågan är om du vill må bättre?

Du måste förstå hur din hjärna fungerar, och inte ta dessa tankar som någon slags sanning.

Självömkan är jävligt beroendeframkallande. Det är riktigt nice att tycka synd om sig själv. Om du vill må bättre så måste du förstå att du hamnat i en rutt där hjärnan helt enkelt tycker det är lättast att få dopamin genom att tycka synd om sig själv. För att bli av med detta så måste du tvinga dig själv att tänka positivt. Träna KBT.

Du är så nihilistisk nu att du enbart tänker att andra lurar sig själva att vara glad. Vet du vad, du lurar fan dig själv att vara bitter så förklara för mig vad skillnaden är, förutom att dem mår bättre?

Gällande målen så måste du också förstå att man inte bara kan drömma fram ett mål på en sekund och bli aspepp på livet. Din hjärna är en advancerad grå smek med nervtrådar gjorda av mat du slaskat i dig under livet. Det är en biologisk klump som tar tid att ändra sig. Dina tankar påverkas av så sjukt mycket mer än bara vad du tror att du själv vill tänka. Den påverkas av din miljö, dina vanor, maten du äter, hur mycket du tränar eller sitter stilla, hur social du är, fan allt. Missköter du dig, ja då är oddsen att din hjärna kan lyckas producera nåt mål jävligt dåliga.

Det låter mest som att du går till ett trist jobb, sen sitter hemma ensam och doomskrollar Flashback och YouTube. Din hjärna är en trög smörja, inte undra på att den säger ifrån nu.

Det GÅR att vända på detta. Som jag skrev förut, livet är allt bra meningslöst, du har inte fel där. Men vad gör det i så fall om du väljer att bara bli en av dem som försöker leva lite gladare? Kör för fan. Jag har varit i din sits, jag lovar dig att livet som glad är jäkligt mycket mer uthärdligt än att vara konstant deprimerad. <3
Citera
2025-07-22, 23:44
Medlem
LexSinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VackraYazmine
Du verkar inte särskilt insatt i hur en deprimerad hjärna funkar. Man ser allt i svart när man lider av depression. Vad tror du att dina korkade ord leder till för bättring? Du är pinsam. Låt TS vara ifred.
En dag kanske du lär dig hur depression fungerar och därmed att bästa lösningen är att inte bli deprimerad.
Citera
2025-07-22, 23:46
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missbildadApa99
vet inte om jag lider av klinisk depression eller bara nån slags nihilism syndrom för jag anser inte att något är meningsfullt, förstår inte hur man kan ha mål att vilja åstadkomma, förstår inte varför man vill ha familj och materiella grejer.

förstår inte hur man kan finna lycka inom denna existens. livet känns som ett enda långt fängelsestraff
ska jag verkligen leva 80+ år i denna trista miljö

ingenting gör mig glad, jag tror jag har överskridit mänskligheten med något slags uppvaknande och insikt om vad livet egentligen går ut på, o det är inte att man ska må bra, eller ha ett meningsfullt liv osså vidare utan nej nej
det är att man ska leva i konstant smärta och i konstant uttråkan

jag känner en viss sorg när jag ser folk som är glada för något, det är så patetiskt, du inser inte att du är i ett fängelse, dina skratt hormoner lurar dig till att finna acceptans av detta elände

tror nog buddhisterna hade rätt, man ska fanimej ta sig härifrån o aldrig reinkarneras igen
Du tar allt för allvarligt och analyserar precis allt, slappna av för helvete. Psykiska problem är ofta ett för stort sysslande med sig själv. Hjälp andra istället för att tycka synd om dig själv.
Citera
2025-07-23, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Ja det kan vara en fittig attityd enligt dig och de som fortfarande "lever" i detta dystopiska samhälle..

Vad vet du om mig?
Citera
2025-07-23, 01:42
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
vet inte om jag lider av klinisk depression eller bara nån slags nihilism syndrom för jag anser inte att något är meningsfullt, förstår inte hur man kan ha mål att vilja åstadkomma, förstår inte varför man vill ha familj och materiella grejer.

förstår inte hur man kan finna lycka inom denna existens. livet känns som ett enda långt fängelsestraff

ingenting gör mig glad, jag tror jag har överskridit mänskligheten med något slags uppvaknande och insikt om vad livet egentligen går ut på, o det är inte att man ska må bra, eller ha ett meningsfullt liv osså vidare utan nej nej

jag känner en viss sorg när jag ser folk som är glada för något, det är så patetiskt, du inser inte att du är i ett fängelse, dina skratt hormoner lurar dig till att finna acceptans av detta elände
Framstår som att den högre formen utav värden har upplösts i ditt ramverk utav värderingar, eller så har åtminstone den strukturella integriteten i den delen utav ramverket utmanats i kritiska nivåer. Om det är fallet, innebär det i praktiken att inte längre dessa värderingar agerar som en avgörande del i inte bara formande utav ens tänkande, utan också i ens handlingar.

Nästintill omöjligt dock att härleda orsakerna till varför detta har hänt från ett utomstående perspektiv i första anblick. Men akten att ifrågasätta värderingarna är inte en ovanlig orsak till att integriteten utmanas. Kan också orsakas utav trauma, eller andra starkt känslomässigt påverkande upplevelser.

Några metoder finns att använda.

1. Det går att rekonstruera integriteten i den delen utav ramverket, vilket innebär att integrera nya värderingar. Vilket innebär att forma nya mål eller uppgifter att göra i livet, detta är dock inte lätt att åstadkomma när man lider utav effekterna som detta har orsakat.

2. Det går också att använda mer grundläggande värderingar som man redan har för att stärka integriteten i ramverket. Dessa värderingar är relaterade till ens mer grundläggande behov och vardaglig användning och kan identifieras relativt enkelt utifrån mängden användning och deras användningsområde. Exempelvis mat, vatten, skydd, kläder, dusch, badkar, telefon, dator, cykel, bil etc, resurser och saker man konsumerar och använder dagligen för att överleva, men också för fysisk hälsa, bekvämlighet och underhållning.

Fördelen med alternativ två är att detta kräver ingen direkt ersättning utav värderingar, inget formande utav nya mål eller uppgifter, utan man helt enkelt stärker integriteten genom att värdera det mest grundläggande och vardagliga i ens liv som det högsta, och därmed finner en stabil grund man kan tänka, fokusera och agera utifrån. Som i sin tur, på grund utav att det är en mycket stabil grund, också kan agera som stabilitet för att sedan rekonstruera den högre formen utav värderingar som har gått förlorad, som mål eller uppgifter med livet.

Struntar man i att ta itu med detta är det sannolika utfallet en existentiell depression.

Citat:
tror nog buddhisterna hade rätt, man ska fanimej ta sig härifrån o aldrig reinkarneras igen
Du skulle nog bli förvånad vad de största buddhorna historiskt valt vid inträdande utav det de kallar nirvana. Flera har "offrat" den och valt istället att återfödas i samsara, om och om igen för all evighet i syftet att frigöra andra varelser, även fast arbetet aldrig blir färdigt.
Citera
2025-07-23, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LexSinner
Du vet att du låter som ett fegt missfoster va? Om du verkligen ville dö, då skulle du inte sitta och böla om det på internet och söka uppmärksamhet. Fyfan vad löjligt. "Jag vill dö, snälla kan någon främling komma och säga att jag inte borde dö?"

Folk som berättar för andra att dom vill dö, vill inte dö, utan dom ropar undermedvetet på hjälp. Min fråga är därför, vill du ha hjälp eller har du inte kommit så långt än? Ska du fortsätta böla, grina om klimatförändringar, antirasism osv ett tag till?

Folk som berättar för andra att dom vill dö- vill inte dö? Stämmer nog mycket i majoritet. Jag har i flera år berättat och pratat om att jag inte vill leva, både utåt och inom närmsta krets. Försökte ta livet av mig för 2 veckor sen. Tog mig dagar att acceptera att blev räddad.
Citera
2025-07-23, 22:04
Här TS en som är som dig och mig, har redan rekommenderat kanalen men en ny video https://www.youtube.com/watch?v=qfxS4I41T_4
Citera
2025-07-23, 22:11
Medlem
Citat:

ROAD TO SALVATION:
--------
Open your heart for Jesus Christ

Know thy enemy, satan
----------
Please watch "BODY CODE the documentary", 03:45 h long fantastic film about Jesus being encoded in us!
youtubechannel:
"Enter the Stars"
------‐--
2 Corinth, 4:4

Satan, who is the god of this world, has blinded the minds of those who don’t believe. They are unable to see the glorious light of the Good News. They don’t understand this message about the glory of Christ, who is the exact likeness of God.
------
Christian Truther Channels Youtube :

"Touching the afterlife"
"End times productions"
"Enter the stars"
"Enterthestars Reloaded"
"Truthunedited"
"One Mission Ministry"
"Ecliptic grace"
"Yeshua Said My Name"
"Shaking My Head productions"
"Grace Digital Network"
"The Two Preachers"
"Pastor Charles Lawson Ministries"
"No Greater Love"
"Jon Wedger" (RSA)
"Now You See TV"
"FOJC Radio"
"Holy Heartbeats"
"Delafe Testimonies"
"Living Waters"
"Wherein eternity"
"Grace for purpouse"
"DoUSEEwhatEYEC"
"Koinonia House"
"Thecontroversy7"
"John 316 video Ministry"
"Josh Sparrow"
"Nephtali1981"
"The Last Days"
"Living For Christ"
"A servant's Heart"
"Fervent FOR JESUS with Theo"
"Gabe the street preacher"
"RISE" (R$E)"
"Dayz of Noah"
"Find the Power"
"Nicholson1968"
"Sermonindex.net"
"Derek Prince Ministries Nederland"
"Mark Murchison"
"Incredible Bible"
"Repentance call"
"Revelations of Jesus Christ"
"Torch of Christ Ministries"
"Precious Testimonies"
"knowingjesus"
"Father Spyridon"
"HeCsUsAll"
"Warning The People"
"Nicholas Bowling"
"The Once Lost and Now Found Sheep"
"Ex-Catholics for Christ"
"Sound the Battle Cry"
"Then The Divine Spoken"
"separationfromtheworld"
"self-denial"
"Little Light Studios"
"Hacking the Headlines"
"Endtime Apostasy"
"Beyond the verses"
"Supernatural Testimony"
"Age of Deciet"
"Dr.William Schnoebelen"
"aminutetomidnite"
"Richard Bruce (freeourworld.org)
"Messenger sent"
"The Watchman"
"Rob Skiba"
"ChrisLasala" (recent turmoil,very questionable recently, older videos about pyramids and Olympic Games essential however but take heed on this "ministry")
Citera
2025-12-05, 22:09
Medlem
Citat:

Förstår precis. Känner likadant
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in