Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Vi har haft varmt väder senaste veckan i hela landet och många har sökt sig till stränderna.
Många överskattar sin simförmåga och många är dåliga simmare då simkunnigheten har gått ner.
Många från MENA är väldigt dåliga på att simma men de gånger jag sett dessa personer vid stränder så är det väldigt få som badar. Många bygger istället upp en borg vid alla de allmänna grillarna eller har egna med sig och har hela släkten med på dessa sammankomster så de är utan problem 15-30 personer i varje läger. Men som sagt, väldigt få av just dessa tycks bada iallafall här där jag bor.
Vi vet också att många föräldrar lätt fastnar i sitt scrollande när de ligger på stranden och kanske missar sitt barn ett par sekunder och vips så har något hänt.
Hur detta ska lösas vet jag inte då människor vill bada. Ska vi kräva att det finns badvakter på varje liten strand kanske😁
Jag tror mer på att de är invandrare som drunknat.
Inte fasiken hade vi en drunknad svensson om dagen förr i tiden.
Som du säger är de massa och det är full rulle på alla ungarna, där det nog är omöjligt att hålla koll på alla ungarna och vid något tillfälle lägger de väl märke till att en fattas.
Det jag kan tänka mig hänt är att det är ju rätt svårt att uppskatta hur djupt det är i havet med bottnen, där det plötsligt kan bli hyfsat djup.
Det är nog inte heller omöjligt att ungarna flyter runt på luftmadrasser odyl. sedan vid något tillfälle trillar av. Kan man inte simma och trillar av en luftmadrass på djupt vatten, så är det kört.
Nej detta går inte att lösa. Kan de inte själva hålla koll på sina 10 ungar som far runt som yra höns nere på stranden, så kan ingen annan heller göra det.
Lite svinn får vi nog räkna med nu för tiden, men de har säkert fixat en ny knodd till nästa år.