Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Det kan absolut vara MENA-människor som drunknat till viss del då det är som du säger, 10 ungar som saknar allt vad hyfs heter och föräldrarna har ofta noll koll på skräpet.
Det är också som du säger väldigt lätt att komma för långt ut och att komma upp på dessa badleksaker är mer eller mindre omöjligt om man en gång fallit av. Är man dessutom lite skärrad att man är ute på djupt vatten blir det säkerligen ännu värre.
Att lösa detta är tyvärr omöjligt då även vana simmare dör av drunkning ibland och det krävs rätt lite för att det ska gå åt helvete.
Själv är jag badkruka men gillar att se vatten och vara vid vatten men går sällan i mer än till tårna.
Oftast så är mena-föräldrarna fullt upptagna med att grilla, röka vattenpipa och breda ut hela sitt bohag på stranden, samt vill bara slippa ha alla ungarna runt sig, så mycket som möjligt.
Själv gillar jag att bada om vattnet är av hyfsad kvalite. Ser jag att det är algblomning eller annat, så går jag inte i. Hade en rätt illa gången ögoninflammation som tog månader att bli av med pga badat i förorenat vatten.
Jag simmar alltid in mot land och aldrig längs strandlinjen som också är lömskt som tusan.
Simmar man längs strandlinjen, så kommer aldrig botten vara exakt lika djup 30-50 m bort utan det kan vara djupt som tusan.
Simma riktigt gör jag bara i bassäng, där man har koll på djup, rätt temperatur osv. och det finns badvakt.