2025-07-20, 09:07
Medlem
osofistikerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Vad förvånande att det är i synnerhet medelålders kvinnor som upprörs över detta
Verkligen?

Jag tror det är primärt män. Precis som det är gubbar som slår ihjäl kvinnorna som ej drar på sig slöja i Iran och precis som det i Sverige är gubbar som upprörs över kvinnor som ammar i något hörn på ett café. Män som är besatta av att syra kvinnor genom bland annat klädseln, helt enkelt. Finns gott om sådana.
Citera
2025-07-20, 09:07
Moderator
Allaballawallas avatar
När "folk" använder string hoppas jag att det rör sig om kvinnor...

Är tämligen obrydd om sådant och kan inte påstå att jag blir varken imponerad eller förfärad över att kvinnor på stränder har den typen av klädsel.

Med tanke på att ingen är tvingad att kolla på rumpor, så om det är för mycket eller för lite som visas är väl en tämligen märklig fundering.
Citera
2025-07-20, 09:09
Medlem
Citat:
Ja det är det politiskt korrekta svaret.

Det är svaret.

När deras pojkvän tar dem bakifrån, vill de vara lika bruna om rumpan, som på benen. De vill inte att han ska se bruna ben och en kritvit rumpa.

Och när de byter om efter gymmet. Vill de se jämn-bruna ut om ben och rumpa, i omklädningsrummet.

På grund av detta bär de string på stranden. Stringen fyller ett syfte att vara fin i andra sammanhang där deras ben och rumpa exponeras.
Citera
2025-07-20, 09:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av osofistikerad
Verkligen?

Jag tror det är primärt män. Precis som det är gubbar som slår ihjäl kvinnorna som ej drar på sig slöja i Iran och precis som det i Sverige är gubbar som upprörs över kvinnor som ammar i något hörn på ett café. Män som är besatta av att syra kvinnor genom bland annat klädseln, helt enkelt. Finns gott om sådana.

Jag menade här i tråden.
Citera
2025-07-20, 09:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är svaret.

När deras pojkvän tar dem bakifrån, vill de vara lika bruna om rumpan, som på benen. De vill inte att han ska se bruna ben och en kritvit rumpa.

Och när de byter om efter gymmet. Vill de se jämn-bruna ut om ben och rumpa, i omklädningsrummet.

På grund av detta bär de string på stranden. Stringen fyller ett syfte att vara fin i andra sammanhang där deras ben och rumpa exponeras.

Varför solar de inte topless också då?
Citera
2025-07-20, 09:21
Medlem
Tomatkungen är här för att rädda dagen!

Allt handlar om att man vill bli jämnbrun över röven, gott folk!

Nu kan vi sova gott igen.
Citera
2025-07-20, 09:22
Medlem
Citat:
Varför solar de inte topless också då?

Förr gjorde de det. På 80-talet var det rätt vanligt, för att få jämn brun färg. Men så blev det svårt för kvinnor att göra detta, när vissa män inte kunde hantera det på ett bra sätt.
Citera
2025-07-20, 09:24
Medlem
Nej, det tycker jag inte. Kan förstå att man vill bli brun på så stor del av kroppen som möjligt. Det kan vara väldigt snyggt!

Även topless är helt okej. Dels får man snygg bränna och dels kan det vara riktigt skönt att slippa bikiniöverdelen ibland!
Citera
2025-07-20, 09:29
Avstängd
Citat:
Förr gjorde de det. På 80-talet var det rätt vanligt, för att få jämn brun färg. Men så blev det svårt för kvinnor att göra detta, när vissa män inte kunde hantera det på ett bra sätt.

Var nog snarare så att samhället av någon anledning började sexualisera kvinnors bröst.
Citera
2025-07-20, 09:36
Medlem
Citat:
Var nog snarare så att samhället av någon anledning började sexualisera kvinnors bröst.

Brösten har alltid varit sexualiserade. Det var de även på 80 talet. Men folk ville bli jämn-bruna även på brösten då.

Och nu är det ben och rumpa folk vill vara jämn-bruna på.

Kvinnor vill väl i regel undvika "bonna-bränna". Eller sådant som skulle kunna påminna om "bonna-bränna".
Citera
2025-07-20, 09:40
Avstängd
Citat:
Brösten har alltid varit sexualiserade. Det var de även på 80 talet. Men folk ville bli jämn-bruna även på brösten då.

Och nu är det ben och rumpa folk vill vara jämn-bruna på.

Kvinnor vill väl i regel undvika "bonna-bränna". Eller sådant som skulle kunna påminna om "bonna-bränna".

Folk borde sola mindre istället så de är jämn-vita.
Citera
2025-07-20, 09:45
Medlem
Citat:
Folk borde sola mindre istället så de är jämn-vita.

Jo, verkligen. Men D-vitamin är bra, så att få sol på sig I lagom dos på så stora ytor av kroppen som möjligt, är hälsosamt. Men att steka sig, bli bränd etc är inte hälsosamt. Då är det givetvis bättre att vara jämn-vit.

Nu är jag dock sydlänning och brun året om. Vad ni etniska nordbor vill göra med er hud, är ju lite er sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in