Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-07-16, 07:44
Bannlyst
Jag kan nästan garantera att alla män här har varit med om detta många gånger. Kvinnor ljuger, men de själva ser det inte som lögner, utan som social kompetens.

För kvinnor handlar mycket om att hålla god stämning i gruppen. I företagsvärlden kan man ibland prata om begreppet "toxic positivity", vilket alltså innebär att kolleger inte ska kritisera varandra för att den goda stämningen då kan förstöras. Det finns även "mood managers" på arbetsplatser sedan en tid tillbaka.

All den här skiten härstammar från kvinnor och deras låga testosteronnivåer som gör dem fega och konflikträdda.

Kvinnors sociala kompetens handlar alltså att de ska läsa av omgivningen och sedan navigera i den med en perfekt blandning av lögner och sanning. Det värsta de vet är konflikter eller att såra andras känslor. Här utgår kvinnor från sig själva, eftersom många fruntimmer inte klarar av att hantera sina känslor.

Här är några översättningar från fruntimmerska:

- Du är en jättefin människa, men inte min typ (Fy fan vad ful du är)
- Jag har redan pojkvän (jag har ingen pojkvän, men det är den perfekta lögnen för att få bort dig)
- Oj, såg du vad fin hon var (snälla säg att jag är finare så mår jag bättre)
- Stringtrosor är det fulaste som finns (de passar inte på min tantrumpa, och då ska de inte vara fina på någon annan heller)
- Sex nu? Nej men ... vänta, inte just nu. Senare, OK? (Är han helt dum i huvudet, jag vill bara ha sex med män jag tänder på)
- Men gumman, du är jättefin i den där klänningen (Helvete vad hon ser ut, nu kommer jag få all uppmärksamhet istället!)

MÄN SINSEMELLAN
Din jävla nolla, nu får du fan ta och skärpa till dig!
*när nollan är utom hörhåll*
Fan, han var rätt cool alltså.

KVINNOR SINSEMELLAN
Fina du, du ska veta att vi verkligen uppskattar ditt sällskap!
*när "fina du" är utom hörhåll*
Vilken jävla slampa, vem fan tror hon att hon är?

Det värsta är att män också börjar ljuga, för vi vet att man inte kan vara ärlig mot kvinnor på grund av deras oförmåga att hantera sina känslor. Det finns en anledning till att män frågar andra män om tjejer, för vi vet att män är betydligt ärligare än fruntimmer. Frågar du en tjej kommer hennes svar fokusera på att inte såra dina känslor, medan en mans svar kommer fokusera på en lösning som faktiskt fungerar.

Är kvinnors sociala kompetens bara en täckmantel för lögner?
Vad skulle hända om män helt plötsligt blev ärliga mot kvinnor, istället för att styras av rädslan att såra deras känslor?
Är kvinnor biologiskt kapabla att vara ärliga, eller är de hårdkodade att ljuga för att undvika konflikt och behålla sin plats i gruppen?
Citera
2025-07-16, 07:46
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Det största problemet är om man omger sig med människor man stör sig på (Oavsett kön), det är dumt och det bör man låta bli.
Senast redigerad av CitrusInYourEye 2025-07-16 kl. 07:53.
Citera
2025-07-16, 07:55
Medlem
thebyebyemans avatar
Mycket märkliga grejer att ens fundera på
Citera
2025-07-16, 07:59
Medlem
Pripps0.0s avatar
För att kvinnor förväxlar social kompetens med att det ska vara trevlig stämning.

Edit: I övrigt är även män lättkränkta numera.
Senast redigerad av Pripps0.0 2025-07-16 kl. 08:02.
Citera
2025-07-16, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falsk-moderator

Är kvinnors sociala kompetens bara en täckmantel för lögner?

Absolut.

Social kompetens är ett resultat av evolutionen, och handlar om att manipulera andra för egen vinning. Precis som skönhet.

Det är därför socialt kompetenta kvinnor ständigt ler som fånar helt utan anledning.
Citera
2025-07-16, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
För att kvinnor förväxlar social kompetens med att det ska vara trevlig stämning.

Edit: I övrigt är även män lättkränkta numera.
Tyvärr i te bara kvinnor.
Även män och i yrkeslivet.
Om det är kvinnornas intåg i yrkeslivet vet jag inte, men på jobbet hade vi en avdelning där lögnen blev till kultur.
Blev inget levererat men aldrig nån som förvarnade, alla som kritiserade eller försökte visa på brister blev utfrysta, fick sämre löneutvecklibg och lämnade.
Efter några år gick det inte längre. Men det hade kostat några 100 miljoner.
En farlig utveckling.
Citera
2025-07-16, 08:17
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Absolut.

Social kompetens är ett resultat av evolutionen, och handlar om att manipulera andra för egen vinning. Precis som skönhet.

Det är därför socialt kompetenta kvinnor ständigt ler som fånar helt utan anledning.
Hur manipulerar man med sin skönhet?
Menar du att en naturlig skönhet ska förfula sig för att du ska kunna behålla ditt förstånd?
Citera
2025-07-16, 08:18
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Tyvärr i te bara kvinnor.
Även män och i yrkeslivet.
Om det är kvinnornas intåg i yrkeslivet vet jag inte, men på jobbet hade vi en avdelning där lögnen blev till kultur.
Blev inget levererat men aldrig nån som förvarnade, alla som kritiserade eller försökte visa på brister blev utfrysta, fick sämre löneutvecklibg och lämnade.
Efter några år gick det inte längre. Men det hade kostat några 100 miljoner.
En farlig utveckling.
Lättkränktheten har blivit en folksjukdom.
Citera
2025-07-16, 08:23
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Absolut.

Social kompetens är som olja i en motor, finns den inte så rasar det och blir trubbel, vissa motorer har/får ingen olja och dom går sönder, ibland sprängs dom och då vill man inte vara i närheten.
Citera
2025-07-16, 08:27
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Lättkränktheten har blivit en folksjukdom.
Och att gnälla på internetz över att folk inte sköter sig som man själv tycker är regelrätt.

Oavsett hur knäpp man än är så kan man spamma spamma spamma tills man tror på sin egna lilla lilla världsbild, alla andra ute i samhället har fel och JAG på flashback har rätt.

Det är tokigt hur det har blivit.
Citera
2025-07-16, 08:33
Medlem
kalkryggars avatar
Det verkar som att på din arbetsplats så handlar konversationerna bara om sex, string och om någon är ful eller snygg.

Man undrar vad för typ av arbetsplats du är på.
Citera
2025-07-16, 08:37
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitrusInYourEye
Och att gnälla på internetz över att folk inte sköter sig som man själv tycker är regelrätt.

Oavsett hur knäpp man än är så kan man spamma spamma spamma tills man tror på sin egna lilla lilla världsbild, alla andra ute i samhället har fel och JAG på flashback har rätt.

Det är tokigt hur det har blivit.
Det är, om inget annat, härdande. Vilket folk uppenbarligen behöver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in