Citat:
Ursprungligen postat av
Falsk-moderator
Jag kan nästan garantera att alla män här har varit med om detta många gånger. Kvinnor ljuger, men de själva ser det inte som lögner, utan som social kompetens.
För kvinnor handlar mycket om att hålla god stämning i gruppen. I företagsvärlden kan man ibland prata om begreppet "toxic positivity", vilket alltså innebär att kolleger inte ska kritisera varandra för att den goda stämningen då kan förstöras. Det finns även "mood managers" på arbetsplatser sedan en tid tillbaka.
All den här skiten härstammar från kvinnor och deras låga testosteronnivåer som gör dem fega och konflikträdda.
Kvinnors sociala kompetens handlar alltså att de ska läsa av omgivningen och sedan navigera i den med en perfekt blandning av lögner och sanning. Det värsta de vet är konflikter eller att såra andras känslor. Här utgår kvinnor från sig själva, eftersom många fruntimmer inte klarar av att hantera sina känslor.
Här är några översättningar från fruntimmerska:
- Du är en jättefin människa, men inte min typ (Fy fan vad ful du är)
- Jag har redan pojkvän (jag har ingen pojkvän, men det är den perfekta lögnen för att få bort dig)
- Oj, såg du vad fin hon var (snälla säg att jag är finare så mår jag bättre)
- Stringtrosor är det fulaste som finns (de passar inte på min tantrumpa, och då ska de inte vara fina på någon annan heller)
- Sex nu? Nej men ... vänta, inte just nu. Senare, OK? (Är han helt dum i huvudet, jag vill bara ha sex med män jag tänder på)
- Men gumman, du är jättefin i den där klänningen (Helvete vad hon ser ut, nu kommer jag få all uppmärksamhet istället!)
MÄN SINSEMELLAN
Din jävla nolla, nu får du fan ta och skärpa till dig!
*när nollan är utom hörhåll*
Fan, han var rätt cool alltså.
KVINNOR SINSEMELLAN
Fina du, du ska veta att vi verkligen uppskattar ditt sällskap!
*när "fina du" är utom hörhåll*
Vilken jävla slampa, vem fan tror hon att hon är?
Det värsta är att män också börjar ljuga, för vi vet att man inte kan vara ärlig mot kvinnor på grund av deras oförmåga att hantera sina känslor. Det finns en anledning till att män frågar andra män om tjejer, för vi vet att män är betydligt ärligare än fruntimmer. Frågar du en tjej kommer hennes svar fokusera på att inte såra dina känslor, medan en mans svar kommer fokusera på en lösning som faktiskt fungerar.
Är kvinnors sociala kompetens bara en täckmantel för lögner?
Vad skulle hända om män helt plötsligt blev ärliga mot kvinnor, istället för att styras av rädslan att såra deras känslor?
Är kvinnor biologiskt kapabla att vara ärliga, eller är de hårdkodade att ljuga för att undvika konflikt och behålla sin plats i gruppen?
Finns ingen anledning att berätta allt man tänker på en arbetsplats. Små vita lögner i vardagen är trevligare än en idiot som spyr ut allt den tänker i tid och otid, det kan ni göra hemma eller med era kompisar. På gemensamma utrymmen respekterar man varandra för en trevlig och behaglig stämning. Allmänt hyfs, sedan att hon liknar en falukorv i sin klänning det behöver hon inte veta, hon kanske har en fin frisyr?
TS är förmodligen arbetslös. Det är på arbetsplatsen man lär sig vad som är sociala koder, inte hemma. Ingen kommer tycka att dina ”brutalt ärliga åsikter” är nice att lyssna på, du hade blivit avvecklad fort kan jag säga.
Sedan håller jag med om att överdrivet lismande och haglande av komplimanger är dåligt, bättre att vara tyst och inte säga någonting eller hitta något som är fint/bra så slipper man ljuga.
Om män inte ljög så hade vi inte orkat med er. Ni ska se mellan fingrarna och välja era strider. Är det lönt att bråka med min tjej nu över denna petitessen? Nej. Och så lägger ni er ner, happy wife happy life