2025-07-16, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MATochLIVSMEDEL
De som tar livet av sig p grund av att livet saknar objektiv mening r ju ofrmga att skapa sig ett bra liv, ganska kasst enligt mig.

Det gr inte att skapa mening med livet. Det r som att ge ett lik konstgjord andning. Allt man gr r att distrahera sig.
Citera
2025-07-16, 21:39
Medlem
MATochLIVSMEDELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Vad kommer frst hnan eller gget, du fr gissa i detta fallet

Absolut att dystopiska fantasier r ett resultat av att sakna sammanhang/vara utsttt. Troligtvis problem med relationer och jobb som skapar sna tankar, och/eller ett resultat av mobbning.

Det r bara baserat p hur det brukar vara.
Citera
2025-07-16, 21:40
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
"Upplysning" r en religion.
Inte i detta fallet, hr handlar det om att du ser det som vanliga npcs inte ser, du noterar saker som de inte mrker av, t.ex att himlen inte ser ut som den gjorde p 80 talet, allting kostar mer och mer, livet gr ut p att jobba och betala rkningar, sociala medier tar ver all normal social kontakt, dystopi konstant om man lser media, den ena krisen verlappar bara till nsta...
Citera
2025-07-16, 21:43
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Absolut att dystopiska fantasier r ett resultat av att sakna sammanhang/vara utsttt. Troligtvis problem med relationer och jobb som skapar sna tankar, och/eller ett resultat av mobbning.

Det r bara baserat p hur det brukar vara.
Jag har inga problem med relationer och r ej utsttt, r vanligtvis center punkten i sociala sammanhang nr jag nu orkar med dessa vilket inte r ofta, men d kan jag erknna att jag spelar en roll, precis som alla gr i just sociala medier dagligen...

Om du inte ser hur illa det r i vrlden idag s kommer du att f ett tungt uppvaknande den dagen du gr det, fr mig hnde det fr ca 20 r sedan..
Citera
2025-07-16, 21:44
Medlem
MATochLIVSMEDELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antinat
Det gr inte att skapa mening med livet. Det r som att ge ett lik konstgjord andning. Allt man gr r att distrahera sig.

Jag kan se att det inte finns ngon mening med mitt liv, att solen en dag kommer implodera och att universum kommer bli obeboligt. Men vad spelar det fr roll? Jag lever och gr det jag gillar att gra. Absolut en distraktion, men vem bryr sig? Inte jag.
Citera
2025-07-16, 21:49
Medlem
MATochLIVSMEDELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Jag har inga problem med relationer och r ej utsttt, r vanligtvis center punkten i sociala sammanhang nr jag nu orkar med dessa vilket inte r ofta, men d kan jag erknna att jag spelar en roll, precis som alla gr i just sociala medier dagligen...

Om du inte ser hur illa det r i vrlden idag s kommer du att f ett tungt uppvaknande den dagen du gr det, fr mig hnde det fr ca 20 r sedan..

Det r ju en stor skillnad p att se "hur illa det r med vrlden" och att lngta efter undergngen. Vrlden r vl bde bra och dlig p samma gng, precis som med allt annat.
Citera
2025-07-16, 21:51
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Det r ju en stor skillnad p att se "hur illa det r med vrlden" och att lngta efter undergngen. Vrlden r vl bde bra och dlig p samma gng, precis som med allt annat.
Kan du ge mig ett exempel p hur vrlden r bra just i detta nu? Frutom fr din egen del d, i det stora hela.
Citera
2025-07-16, 21:56
Bannlyst
Citat:

Vrlden r i princip helvetet. Sg ngot bra i vrlden som rttfrdigar en enda varelses svra lidande.
Citera
2025-07-16, 22:00
Medlem
Kalk-Allans avatar
Om man kollar p Youtube videos och deras visnings mngd, s videos med folk som bor t.ex i en stuga ute i vildmarken, eller ven tltar dr har s jkla mycket visningar (miljontals), det enkla livet, visst med dagens moderniteter spisar, el aggregat mm, men i mnga fall utan mobiltckning. Det sger ngot om hur dagens mnniskor mr.

Om du gr djupare som jag gjort s finns det hur mnga Youtube kanaler som helst, vanligtvis Amerikanska som berttar om hur dligt de mr psykiskt. Jag skulle kunna skicka upp hur mnga lnkar som helst men vet att ingen nd kommer att kolla p dem.

Detta r en global pandemi p riktigt..
Senast redigerad av Kalk-Allan 2025-07-16 kl. 22:03.
Citera
2025-07-16, 22:01
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Vrlden r i princip helvetet. Sg ngot bra i vrlden som rttfrdigar en enda varelses svra lidande.
Helt enig med dig!
Citera
2025-07-16, 22:23
Medlem
MATochLIVSMEDELs avatar
Citat:

Nja, det handlar om vad man ser. Vad man ser beror p vad man kan se. Kan man bara se skit s ser man bara skit.

Varfr skulle ngot rttfrdiga lidande? Det finns lidande i vrlden, det r naturligt. Lidande r en grundlggande del av att vara mnniska.
Citera
2025-07-16, 22:35
Bannlyst
Citat:
Nja, det handlar om vad man ser. Vad man ser beror p vad man kan se. Kan man bara se skit s ser man bara skit.

Varfr skulle ngot rttfrdiga lidande? Det finns lidande i vrlden, det r naturligt. Lidande r en grundlggande del av att vara mnniska.

D kan jag f tortera dig fr att jag tycker att du r en idiot? Nej, jag tnkte vl det. Hycklare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in