2025-07-14, 08:57
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Se till att vara lite på pickalurven när det ska bli göka av är mitt råd. Alkoholen gör att du kan slappna av, har sett att en del föreslår vissa droger också, men där kan jag inte komma med råd då det inte känns som det är mitt område.

Sämsta idén kommer givetvis från mannen som hela sitt liv använt alkohol för att få tillgång till tjejer. Är det för att en nykter tjej inte skulle ta i dig eller vad är det frågan om egentligen?

Nej ts, använd inte alkohol (eller droger) för att våga. Risken är att det resulterar i sjuk ångest när du nyktrat till.

Jag har väl inga jättebra tips förutom att ta det i babysteps och det bästa vore såklart att hitta någon trygg och avslappnad person som du kan utforska med och som kanske till och med vet om din situation. Lättare sagt än gjort men nog finns det såna där ute.
Citera
2025-07-14, 09:13
Medlem
halaltarzans avatar

Förstod att man skulle hitta dig i den här tråden, känns som du och TS typ sitter i samma båt.

Nej, ta du och ta för dig av mina kvalitetsråd du också.
Senast redigerad av halaltarzan 2025-07-14 kl. 09:25.
Citera
2025-07-14, 14:15
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Att man har ångest kring sex, brukar handla om att man är osäker på om man är önskad och åtråvärd.
Trixet tror jag är att komma så pass nära en tjej, att hon uppenbarligen vill ha dig sexuellt.
Pressen att ta för sig, vara framåt och "få ligga" skapar en väldig massa ångest, och det passa inte alla.
Citera
2025-07-14, 14:34
Moderator
pbos avatar
Berör den rent sexuella delen av relationslivet.

Relationsakuten --> Erotik och sexualitet
/Moderator
Citera
2025-07-14, 19:48
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugminklitta
Jag känner skam kring sex och närhet med andra människor.Jag älskar egentligen allt sådant men flyr det.

Finns det självhjälpsböcker, YouTube kanaler, eller vad fasiken som helst kan få mig att bara bli lite jävla chill och sluta känna skam kring min sexlust?

I 20 års åldern mär alla andra knullade runt och utforskade så satt jag hemma och onanerade till porr.
Har jag gått miste om något?
Hur har jag sex utan att få ångest?
Kan det vara så att du fastnat i hur du borde tänka runt din sexualitet? Att du tänker att ditt vardagsjag måste hänga ihop med ditt sängkammarjag? Lite av spänningen är ju rimligen annars att tänka "ojoj om folk viste vilka snuskiga tankar eller aktiviteter jag sysslar med". Sedan att det för de flesta av oss kanske är så oskyldigt att folk snarast skulle skratta åt fantasierna spelar ingen roll. Du behöver nog vända skammen till en känsla av att du har spännande hemligheter.
Citera
2025-07-16, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Ok, vad skulle du kunna göra för att det blev ett så "accepterat" samlag som möjligt då?
jag har ingen ening. Finns det material man kan läsa om det kanske?
Oftast känns det bättre äm jag är ihop med någon men vill inte heller vänta med det intima för länge för tänk så har man sämst sex ihop. slösat flera månader då ju båda två.

Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Menar du att du är den med högst sexualdrift eller den som vill gå längst i att pröva nya saker?

De har varit olika. Gör inte jättemycket att dom kanske inte velat lika mycket. Det rä värre med det andra. Jag känner mig som en man när jag träffar killar. smatidigt är jag blyg så det är motsägelsefullt.
Citera
2025-07-16, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Du tänker för mycket. Tänkande är ofta en fiende, inte en vän. Ångest kommer av överdrivet tänkande och detta har ofta sin grund i barndomen. Var din uppfostran sträng och ofri?

Minda föräldrar har bett om ursäkt när jag blev vuxen för att jag fick annan uppfostran än mina bröder.
Mamma har jagat mig med blåslampa gällande allt sexuellt. jag fick inte göra slut med min första pojkvän för då är jag en slampa/hora/äcklig/vidrig "vad ska alla andra säga om att vår dotter hoppar runt bland killarna". försökte förklara för henne att han faktiskt tom. är bög. hon sa de va trams. detta var bara ett lamt exempel men det finns många saker, ännu värre men klarar inte ens av att skriva ner det. Men det påverkar mig nog mer än jag tror.

hon pratar bara med mig om jag har pojkvän. Och när jag är sjuk ibland.
Citera
2025-07-16, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Skaffa kk och var ärlig med dina tankar. Finns mängder med killar där ute som säkert likt dig har en lång lista på grejer man vill testa men ingen att testa med, bara att kommunicera och ta det steg för steg. Behöver ju inte gå från vanilj till bdsm orgie i ett steg liksom.

Jag förstår vad du menar och håller med men sen kommer spärren.
så istället blir jag tyst och drar mig undan. Det blir värre för varje år.

Har ju haft kk men sen kommer alltid problemet att dom blir kära och ställer ultimatum.
jag tycker såklart det blir bättre med allt om det är en riktig relation och man är kär
men jag tycker inte det är ett problem med långa kk relationer heller men då det blir alltid press på att jag ska bli deras flickvän då. Sen blir dom lite elaka efteråt och då skäms jag ännu mer
Citera
2025-07-16, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Vet inte riktigt. Sex verkar ha varit tabu, annars skulle du väl inte känna skam för det tänker jag.

Så acceptans, kanske?

Hur får jag acceptans? hjälp
Citera
2025-07-16, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Att man har ångest kring sex, brukar handla om att man är osäker på om man är önskad och åtråvärd.
Trixet tror jag är att komma så pass nära en tjej, att hon uppenbarligen vill ha dig sexuellt.
Pressen att ta för sig, vara framåt och "få ligga" skapar en väldig massa ångest, och det passa inte alla.

jag är tjej
Citera
2025-07-16, 14:49
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugminklitta
Oftast känns det bättre äm jag är ihop med någon men vill inte heller vänta med det intima för länge för tänk så har man sämst sex ihop. slösat flera månader då ju båda två.

Är du generellt en sådan person som inte klarar marsmellowtestet?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Stan...low_experiment
Citera
2025-07-16, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Kan det vara så att du fastnat i hur du borde tänka runt din sexualitet? Att du tänker att ditt vardagsjag måste hänga ihop med ditt sängkammarjag? Lite av spänningen är ju rimligen annars att tänka "ojoj om folk viste vilka snuskiga tankar eller aktiviteter jag sysslar med". Sedan att det för de flesta av oss kanske är så oskyldigt att folk snarast skulle skratta åt fantasierna spelar ingen roll. Du behöver nog vända skammen till en känsla av att du har spännande hemligheter.

Jag har inga problem med att skilja på vardag, jobb, privat..
men det är också jobbigt att höra från kompisarna att jag har sjuka sex fantasier och bli utskrattad.
Ju äldre vi blir ju mer ifrågasätter dom mig och undrar om jag verkligen menar allvar. När vi var yngre så var det inte samma sak men nu är alla tråkiga och gifta. jag tror inte ens alla mina vänner är tillsammans med någon dom faktiskt gillar på riktigt men dom ska ju ha barn.............................................. .........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in