• 3
  • 4
2025-08-10, 18:06
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Här är två tillägg som kan vara nytta för dig

Dölj trådar i olika forumdelar

(FB) Tillägg som gör Flashback "bättre"

Dölj trådar i nya ämnen

Lysande ska kolla upp detta imorgon!
Citera
2025-08-11, 14:12
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Varför inte? Det finns trådar som dyker upp varenda dag i detta forumet, med 10000 svar, trådar som jag inte är intresserad av.. Varför kan jag inte bara bocka i någonstans ungefär som på Youtube, inte intresserad av denna tråden?

Mycket bra ide som om den genomfördes verkligen skulle förbättra användarupplevelsen.
Att som du skriver kunna välja bort sådant man inte är intresserad av och även sådant som man har tröttnat på och känner sig klar med skulle öka chansen att man hittar intressanta trådar/diskussioner.
Win-win för såväl användare som fb.
Citera
2025-08-11, 15:00
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Mycket bra ide som om den genomfördes verkligen skulle förbättra användarupplevelsen.
Att som du skriver kunna välja bort sådant man inte är intresserad av och även sådant som man har tröttnat på och känner sig klar med skulle öka chansen att man hittar intressanta trådar/diskussioner.

Som sagt tidigare så lär det inte införas. Ignore av användare togs bort vilket många tyckte höjde användarupplevelsen. Då lär inte heller ignore av trådar vara ett alternativ och därmed inte win för forumet.
Citera
2025-08-11, 16:20
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Som sagt tidigare så lär det inte införas. Ignore av användare togs bort vilket många tyckte höjde användarupplevelsen. Då lär inte heller ignore av trådar vara ett alternativ och därmed inte win för forumet.
Hur fungerade ignorering av användare när den funktionen fanns?
Det låter som en väldigt besvärlig funktion om alla inlägg för vissa användare skulle filtreras bort.
Att kunna filtrera bort trådar skulle inte innebära någon risk att man förstör diskussioner så som jag inbillar mig att filtrering av användare skulle kunna göra. Det skulle ju också vara en avsevärd skillnad i så motto att man enligt det här förslaget för varje tråd själv aktivt får ta ställning till att man inte är intresserad till skillnad från från om man med en enstaka "knapptryckning" kan filtrera bort alla framtida postningar från en viss användare.
Citera
2025-08-11, 16:22
Citat:
Ja jag håller helt med.
Citera
2025-08-11, 17:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Hur fungerade ignorering av användare när den funktionen fanns?
Det låter som en väldigt besvärlig funktion om alla inlägg för vissa användare skulle filtreras bort.
Att kunna filtrera bort trådar skulle inte innebära någon risk att man förstör diskussioner så som jag inbillar mig att filtrering av användare skulle kunna göra. Det skulle ju också vara en avsevärd skillnad i så motto att man enligt det här förslaget för varje tråd själv aktivt får ta ställning till att man inte är intresserad till skillnad från från om man med en enstaka "knapptryckning" kan filtrera bort alla framtida postningar från en viss användare.

Ja, den fungerade så att man inte såg något inlägg alls från den användaren man satt på ignore. Den funktionen togs bort dels för att inte få slagsida i debatten och dels för yttrandefrihetens skull.

Dessutom var det ju så att bara för att en användare skrivit en massa inlägg man själv tyckte var dumheter så kunde ju nästa inlägg efter att den blivit satt på ignore innehålla ett tips eller något man hade verklig nytta av och som man då aldrig fick se. Bl.a. av den anledningen använde jag aldrig ignore.

Jag håller med dig om att det är en lite annan sak att kunna dölja en tråd för att man är totalt ointresserad av ämnet. Vill jag inte läsa om kardanaxeln på en Fiat 600 så tar ju tråden mest upp utrymme i synfältet. Det enda intressanta är ju att man noterar att i alla fall någon vill diskutera ämnet även om man själv aldrig skulle få för sig att öppna tråden.

Skulle en sådan funktion finnas så skulle jag säkert använda den men då bara för ämnen av totalt ointresse. Risken är ju att funktionen kommer att användas på samma sätt som ignore. Användare x konstaterar att trätobrodern användare y startat en tråd oavsett ämne och klickar bort den. På det sättet blir det ju en form av ignore.
Citera
2025-08-11, 20:12
Avstängd
pOXEs avatar
Här är ett alternativ så länge.

Håller på att kolla om det går att skapa nått som totalt ignorerar användare alltså man slipper se trådar och inlägg av specifika användare som man själv väljer. Återkommer ifall det går att skapa.
Citera
2025-08-12, 00:41
Avstängd
pOXEs avatar
Här är lösning som är nästan det ni söker. Kräver dock att man använder dator. Inte exakt det ni sökte men nästan.

Senast redigerad av pOXE 2025-08-12 kl. 00:48.
Citera
2025-08-12, 06:43
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Skulle en sådan funktion finnas så skulle jag säkert använda den men då bara för ämnen av totalt ointresse. Risken är ju att funktionen kommer att användas på samma sätt som ignore. Användare x konstaterar att trätobrodern användare y startat en tråd oavsett ämne och klickar bort den. På det sättet blir det ju en form av ignore.

Det blir väl inte mer "ignore" än vad som redan nu sker när man väljer att inte öppna tråden!?
Skillnaden blir bara att man får en mer relevant trådlista nästa gång man öppnar fb (och då inte behöver se alla ämnen som man sedan tidigare konstaterat är ointressanta).
Användare x väljer idag att inte öppna tråden trätobroden har skrivit och x gör detta valet varje gång hen "scannar" trådlistan ...
Citera
2025-08-12, 10:42
Avstängd
pOXEs avatar
Här är uppdaterad tillägg som är nästan det ni sökte.

Har testat den själv och det funkar utan problem.

Kräver dock att man använder dator och är inloggad.

Citera
2025-08-12, 23:35
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Här är uppdaterad tillägg som är nästan det ni sökte.

Har testat den själv och det funkar utan problem.

Kräver dock att man använder dator och är inloggad.

Personligen är jag inte intresserad av någon 3:e parts plugin utan skulle vilja ha funktionaliteten direkt på fb kopplad till användarkontot så att det funkar persistent och oberoende av vilken device som används så länge man loggar in.
Citera
2025-08-12, 23:37
Avstängd
pOXEs avatar
Citat:
Personligen är jag inte intresserad av någon 3:e parts plugin utan skulle vilja ha funktionaliteten direkt på fb kopplad till användarkontot så att det funkar persistent och oberoende av vilken device som används så länge man loggar in.

Förstår dig men det kommer inte ske verkar det som.

Tänk dig om användaren nyktrar till och börjar skapa intressanta trådar och inlägg då går du misste om det ifall du helt ignorerar användare.

Kolla in senaste versionen kanske? Då kan du spara och flytta över allt sparat till andra datorer.

Senast redigerad av pOXE 2025-08-12 kl. 23:45.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in