Citat:
Ursprungligen postat av
invandrar-leffe
Hur fungerade ignorering av användare när den funktionen fanns?
Det låter som en väldigt besvärlig funktion om alla inlägg för vissa användare skulle filtreras bort.
Att kunna filtrera bort trådar skulle inte innebära någon risk att man förstör diskussioner så som jag inbillar mig att filtrering av användare skulle kunna göra. Det skulle ju också vara en avsevärd skillnad i så motto att man enligt det här förslaget för varje tråd själv aktivt får ta ställning till att man inte är intresserad till skillnad från från om man med en enstaka "knapptryckning" kan filtrera bort alla framtida postningar från en viss användare.
Ja, den fungerade så att man inte såg något inlägg alls från den användaren man satt på ignore. Den funktionen togs bort dels för att inte få slagsida i debatten och dels för yttrandefrihetens skull.
Dessutom var det ju så att bara för att en användare skrivit en massa inlägg man själv tyckte var dumheter så kunde ju nästa inlägg efter att den blivit satt på ignore innehålla ett tips eller något man hade verklig nytta av och som man då aldrig fick se. Bl.a. av den anledningen använde jag aldrig ignore.
Jag håller med dig om att det är en lite annan sak att kunna dölja en tråd för att man är totalt ointresserad av ämnet. Vill jag inte läsa om kardanaxeln på en Fiat 600 så tar ju tråden mest upp utrymme i synfältet. Det enda intressanta är ju att man noterar att i alla fall någon vill diskutera ämnet även om man själv aldrig skulle få för sig att öppna tråden.
Skulle en sådan funktion finnas så skulle jag säkert använda den men då bara för ämnen av totalt ointresse. Risken är ju att funktionen kommer att användas på samma sätt som ignore. Användare x konstaterar att trätobrodern användare y startat en tråd oavsett ämne och klickar bort den. På det sättet blir det ju en form av ignore.