• 9
  • 10
2025-08-02, 17:34
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Jo det kräva ett trauma..i början kommer inte barnet känna negativa associationer med sitt utseende det är förat när grupptryck från samhället börjar komma och ungen blir retad eller utstött som traumat och självhatet infinner sig. Enkelt att inse när man reflekterar.

Tror det blir ett cirkelresonemang om du säger att ett barn blir hatat om det är trans, men det är hatet som gör barnet trans.
Citera
2025-08-06, 12:39
Medlem
Sasha08s avatar
Tänker mer att ni är en defekt som evolution väljer bort
Citera
2025-08-06, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apple8
Låt oss ta mig som exempel. Jag är transsexuell och väntar på utredning för könsdysfori så jag har uppenbarligen inte hunnit påbörja hormonbehandling och könsbekräftande operationer osv. Ska dock göra några ingrepp i ansiktet på egen bekostnad då jag har utseendekomplex och ansiktet är ju det som är mest synligt i vardagen. Hursomhelst, jag tror att många cispersoner tror att transpersoner som jag bara är intresserade av att "se ut" som kvinnor (typ nån slags idealiserad bild av kvinnor) och gör detta i nåt slags försök att få uppmärksamhet och bekräftelse, när det i själva verket handlar om att göra så att kroppen är i linje med ens egen könsidentitet (i mitt fall kvinnlig). Stämmer detta eller har jag fel?

Tyvärr för er är det ni som har fel i huvudet, inte vi andra
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in