• 1
  • 2
2025-07-12, 13:18
Medlem
Låt oss ta mig som exempel. Jag är transsexuell och väntar på utredning för könsdysfori så jag har uppenbarligen inte hunnit påbörja hormonbehandling och könsbekräftande operationer osv. Ska dock göra några ingrepp i ansiktet på egen bekostnad då jag har utseendekomplex och ansiktet är ju det som är mest synligt i vardagen. Hursomhelst, jag tror att många cispersoner tror att transpersoner som jag bara är intresserade av att "se ut" som kvinnor (typ nån slags idealiserad bild av kvinnor) och gör detta i nåt slags försök att få uppmärksamhet och bekräftelse, när det i själva verket handlar om att göra så att kroppen är i linje med ens egen könsidentitet (i mitt fall kvinnlig). Stämmer detta eller har jag fel?
Citera
2025-07-12, 13:26
Medlem
VidrigKunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apple8
Låt oss ta mig som exempel. Jag är transsexuell och väntar på utredning för könsdysfori så jag har uppenbarligen inte hunnit påbörja hormonbehandling och könsbekräftande operationer osv. Ska dock göra några ingrepp i ansiktet på egen bekostnad då jag har utseendekomplex och ansiktet är ju det som är mest synligt i vardagen. Hursomhelst, jag tror att många cispersoner tror att transpersoner som jag bara är intresserade av att "se ut" som kvinnor (typ nån slags idealiserad bild av kvinnor) och gör detta i nåt slags försök att få uppmärksamhet och bekräftelse, när det i själva verket handlar om att göra så att kroppen är i linje med ens egen könsidentitet (i mitt fall kvinnlig). Stämmer detta eller har jag fel?

”Det är inte för uppmärksamheten!!”

Är hela din personlighet och allt du tänker på, ingen hade brytt sig om du slutade ta upp det hela tiden.
Citera
2025-07-12, 13:40
Medlem
Busgriss avatar
Citat:
Det som stämmer är att du är egotrippad och tror att folk tycker något särskilt om dig. Det gäller i synnerhet transpersoner. Men det gör vi inte. Mvh Cisperson.
Citera
2025-07-12, 13:55
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Ni ser INTE ut som kvinnor hur mycket ni än försöker.

Åk till Thailand och se hur det ska vara.
Citera
2025-07-12, 13:57
Medlem
franges avatar
Vi tycker inte. Vi vet att ni är mentalsjuka. Hur många diagnoser har du förutom autism/Aspergers?
Citera
2025-07-12, 14:05
Medlem
Vi bryr oss inte alls skulle jag säga, vi tkr mest synd om er då ni uppenbarligen inte mår bra. Sen vill vi inte ha män i kvinnors omklädningsrum/sporter etc då vi anser att ni är män hur mkt ni än opererar er. Men det är allt. Gör vad du vill, jag har annat att tänka på.
Citera
2025-07-12, 14:08
Medlem
Citat:

Många tycker nog det av ren okunnighet, kolla bara på alla svar du får här på flashback! Jag har träffat människor som är transsexuella och vet hur mycket de har gått igenom för att må bra och acceptera sig själva!
Citera
2025-07-12, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Många tycker nog det av ren okunnighet, kolla bara på alla svar du får här på flashback! Jag har träffat människor som är transsexuella och vet hur mycket de har gått igenom för att må bra och acceptera sig själva!

Precis, det handlar om att må bra och acceptera sig själv. Väldigt många otrevliga svar här. Är väl mestadels SD:are och NMR:are antar jag
Citera
2025-07-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ni ser INTE ut som kvinnor hur mycket ni än försöker.

Åk till Thailand och se hur det ska vara.

Det är ganska stor skillnad på ladyboys och äkta transkvinnor just fyi.
Citera
2025-07-12, 14:22
Medlem
Kakashi1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vi tycker inte. Vi vet att ni är mentalsjuka. Hur många diagnoser har du förutom autism/Aspergers?

Hammaren på spiken.
Citera
2025-07-12, 14:35
Medlem
Antivalents avatar
Är du religiös? Hur vet du vad som "är i linje med din könsidentitet"? Har du en könad själ och Gud råkade göra ett misstag när du flög in i en bebis?
Citera
2025-07-12, 14:50
Medlem
Busgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Hur så? På vilket sätt skulle det göra att så kallade cispersoner går omkring och tänker på detta?
Du godhetssignalerar bara.
Citat:
Precis, det handlar om att må bra och acceptera sig själv. Väldigt många otrevliga svar här. Är väl mestadels SD:are och NMR:are antar jag
Se ovan, gäller dig också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in