2025-07-11, 11:03
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Ska tvätta upp balkongen så den blir tiptopp lite sent ute kanske men hade annan stress på mitt bord. Vad behöver jag för grejer egentligen och vilken metod för jag använda hur jag ska gå tillväga att steg för steg göra balkongen inklusive diverse stolar och ett bord man sitter runt rent och fint? Golvet behöver renas upp även ett jävla jobb.

Hade velat gå loss med en högtryckstvätt men saknar en sådan tyvärr.
Citera
2025-07-11, 11:06
Medlem
67arigGubbes avatar
Köp en högtryckstvätt då?
Citera
2025-07-11, 11:07
Medlem
MrDonutss avatar
Man kan känna lukten av din lägenhet genom ditt inlägg.

Börja med en diskborste och hink med vatten innan du blir vräkt för misskötsel av lägenheten.

Du skulle ha börjat för 2 månader sen också..
(FB) Hur bör jag "inreda" balkongen?
Senast redigerad av MrDonuts 2025-07-11 kl. 11:10.
Citera
2025-07-11, 11:09
Medlem
MarcoStars avatar
Beror på vad möblerna är i för material. Är det obehandlat trä så lär du behöva olja in dem efter tvätt. Är de av vit plast så kan nåt med blekmedel vara effektivt och är det i färgad plast får du kanske nöja dig med vanligt rengöringsmedel och skursvamp. Duschen kan vara ett bra alternativ till högtryckstvätt. Sen behöver du putsa eventuell inglasning och fönster med fönsterputs, vatten och skrapa och golvet med skurborste.
Citera
2025-07-11, 11:16
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Ska tvätta upp balkongen så den blir tiptopp lite sent ute kanske men hade annan stress på mitt bord. Vad behöver jag för grejer egentligen och vilken metod för jag använda hur jag ska gå tillväga att steg för steg göra balkongen inklusive diverse stolar och ett bord man sitter runt rent och fint? Golvet behöver renas upp även ett jävla jobb.

Bättre sent än aldrig som det sägs.

Har du en trädgårdsslang? Med en sån hade jag först blött ner allt, hällt nån rengöring lite här å där, skrubbat å sen spolat av.

Har du nån under dig, så prata med denne före 😊
Citera
2025-07-11, 11:24
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Köp en högtryckstvätt då?
Haha funderade seriöst såg en för 3 lax eller något men fan det är pengar i onödan på en tvätt.
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Bättre sent än aldrig som det sägs.

Har du en trädgårdsslang? Med en sån hade jag först blött ner allt, hällt nån rengöring lite här å där, skrubbat å sen spolat av.

Har du nån under dig, så prata med denne före 😊
Har du trädgårdsslang på din egna balkong? Nej tyvärr har ej vore ordnat direkt om det fanns en. Vad kan jag använda istället?

Är det så pass att man behöver snacka med grannen över att rena upp balkongen?
Citera
2025-07-11, 11:30
Medlem
Citat:

Linoljesåpa eller grön/gulsåpa. Hink med varmt vatten och rotborste.

Rengör möblerna först och sen golvet.

Har du en granne UNDER dig behöver du naturligtvis prata med dem först om det finns risk att vatten och rengöringsmedel droppar från din balkong.
Citera
2025-07-11, 11:33
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Haha funderade seriöst såg en för 3 lax eller något men fan det är pengar i onödan på en tvätt.

Har du trädgårdsslang på din egna balkong? Nej tyvärr har ej vore ordnat direkt om det fanns en. Vad kan jag använda istället?

Är det så pass att man behöver snacka med grannen över att rena upp balkongen?
Har en trädgårdsslang svar ja. Men den inköptes inte för det syftet.

Tänkte göra så som jag beskrev för nåt år sen men fasaderna skulle målas, så jag tyckte att det inte var nån idé just då. Å sen har jag glömt bort pga annat.

Jag vet faktiskt inte. Jag frågade min granne om det skulle vara ok att göra en sån stor rengöring då vattnet skulle rinna ner vid kanterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in