• 1
  • 2
2025-05-03, 23:57
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Har en balkong som är som ett litet extra rum som behöver allt ifrån grundläggande tvättning/skrubbning (Har ni tips?) för att sedan inredas med mattor och skit. Har ett runt utebord och flera stolar. Borde jag lägga en duk eller något? Köpa en växt och placera den där? Sedan generellt hur bör jag tänka kring växter för att få en mer trevlig miljö? Vilka borde jag titta på tycker ni? Någon form av inredning? Har en grill jag ej får använda på balkongen som ger känsla. Borde jag klippa sköna sittdynor som täcker även ryggen för att lyxa till det? Vill kunna sitta på balkongen med datorn och koppla av så lite trevligt med växter och så vill man få till det.

Så om ni har idéer kom med dom, hur bör jag inreda min balkong med för grejer? Behöver allt förutom bord och stol.
Senast redigerad av NapoleonLaRue 2025-05-04 kl. 00:00.
Citera
2025-05-04, 00:00
Medlem
GastonLeMans avatar
Köp ett bra antal olika körsbärstomatsplantor , så blir det grönt och du kan äta när du njuter på din balkong.
Citera
2025-05-04, 00:01
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Köp ett bra antal olika körsbärstomtsplantor , så blir det grönt och du kan äta när du njuter på din balkong.
Tänkte olika saker men minst något citrusträd. Sommar-känsla. Palmer?
Citera
2025-05-04, 00:02
Medlem
En stuttsmatta.

Akvarum.
En frys med kalla drycker.

Bubbel bad vilken lyxig balkong om det gick
Senast redigerad av troligengud 2025-05-04 kl. 00:04.
Citera
2025-05-04, 00:03
Medlem
Galejans avatar
Är den inglasad så köp en balkongsoffa och ett litet bord, nånting i stil med detta.

https://www.chilli.se/assets/blobs/u...2b9cad258.jpeg

Sedan kör du på med textilier, lite filtar och kuddar för mysigheten och så lite blommor och gröna växter. Det lär bli varmt på den inglasade balkongen om dagarna så växter lär trivas. Köp några större gröna växter och kanske lite petunior och dahlior eller pelargonier så får du både grönska och färg.
Citera
2025-05-04, 00:09
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
En stuttsmatta.

Akvarum.
En frys med kalla drycker.

Bubbel bad vilken lyxig balkong om det gick
Studsmatta… Akvarium… bubbelbad… vi försöker igen
Citera
2025-05-04, 00:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Liten odling är aldrig fel. Jag menar tänk bara tanken. Om du har middagsbjudning. Denna tomat kommer från balkongen. Det blir som litet barn du måste sköta efter dessa saker du vill odla där. Sedan kommer det ju lukta bra också.
Citera
2025-05-04, 00:17
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Så om ni har idéer kom med dom, hur bör jag inreda min balkong med för grejer?
Odla Habanero och andra starka paprikafrukter. Ät tacos och burritos som en man för helvete!
Citera
2025-05-04, 00:19
Medlem
Eller så gör du som jag, bara skit i det. Det är härligt med en kliniskt avskalad miljö. Rogivande på sitt sätt.
Citera
2025-05-04, 00:29
Medlem
pn222jws avatar
En stor fin växt är bra - och sköna sittdynor till stolarna - en radio att lyssna på.
Citera
2025-05-04, 01:12
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Eller så gör du som jag, bara skit i det. Det är härligt med en kliniskt avskalad miljö. Rogivande på sitt sätt.
För att inte tala om att vi bor i Sverige. Det är en månad till midsommar, sen är man borta 4 veckor på semester. Sen är det höst och dags att plocka in skiten.
Citera
2025-05-04, 01:37
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Lägg trall istället för mattor. Dom kommer bli sunkiga och krylla av småkryp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in