Citat:
Ursprungligen postat av
Prepper
Jo men det är hatet mot dessa pojkar som skapar deras personlighet och de som sänder ut hatet borde vara de som klandras.
Vänstern tycker det är OK att hata män. Det är där som ansvaret ligger. Vänstern har makten inom media.
Det är dessutom ofta ensamma kvinnor som uppfostrar dessa Incels. Många gånger får de dubbelt hat ,dels från sin förälder och dels från samhället. Brukar säga i USA att pojkar utan fäder utvecklar mer problem ,men det är snarare så att barn som inte har någon som gillar dem får mer problem och utvecklar negativa drag.
Skaffa inte pojkar om du inte gillar män som ensam kvinna , det är det som är viktigt , vi får färre pojkar/män med problem ,flickor utvecklar ungefär 10 gånger mindre problem hos en mamma som inte gillar män.
Jag kan inte bedöma riktigheten i din analys, men det är naturligtvis alltid en tragedi när människor hatar, hatas och lider.
Det som dock slår mig när jag läser argumentation likt din är ironiskt nog följande hypotes;
1. Merparten av kvinnor vill vara med en manlig man
2. Incels fixar inte det här med att attrahera och utveckla relation till en kvinna, vilket rimligtvis indikerar rejäla tillkortakommande i fråga om den eftersökta manligheten.
3. Incels lipar ut på internet, söker förklaring till sitt misslyckande i allt och alla andra än sig själv, och får medhåll och sympati av likasinnade, vilket cementerar deras världsbild som utsatta och orättvist behandlade.
4. Detta är ett rejält barnsligt och omanligt beteende som knappast för de närmare ingången till en kvinna (se punkt 1).
Precis som med 99% av alla andra problem man upplever under sin livstid ligger lösningen INTE i din omvärld, utan i dig själv.
Om TS och alla andra Incels i såg det och istället lade sin energi på att utveckla en sund manlig identitet hade det här inte varit ett problem.
Det är inte svårare än att om jag startar ett företag och det går skit, ingen vill köpa min produkt, så ligger knappast problemet i att det är fel på dina kunder. Du har antingen misslyckats med produkt, pris eller marknadsföring.
Att gnälla och skylla på resten av världen signalerar ju bara svaghet och oförmåga. Knappast något som attraherar kvinnor som är genetiskt programmerade att söka trygghet för sig och sin avkomma.