2025-07-10, 11:56
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPerfectionist
om det stämmer att t*m verkligen är potentiellt farlig så är det så klart rätt beslut att plocka hans vapen.

Han ringde polisen dagen innan och hotade dom och sedan sköt mot dom dagen efter. I bästa fall har han "bara" en dödslängtan och då borde inte ha tillgång till vapen i vilket fall som helst.
Citera
2025-07-10, 12:08
Medlem
XblancaXs avatar
Ändå intressant att han verkar ha flygit under radarn eller bara varit stödmedlem . Annars hade hans namn funnits på nätet i NMR sammanhang
Citera
2025-07-10, 12:26
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
om det stämmer att t*m verkligen är potentiellt farlig så är det så klart rätt beslut att plocka hans vapen.

Är * I eller O?
Citera
2025-07-10, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Är * I eller O?

tror det borde vara det förstnämnda om adressen som nämns i tråden är korrekt.

jag har sökt på namnet men hittar inga kopplingar till nmr (hittills).

min spontana känsla är att det här inte handlar om en aktivist.
kan det vara en stödmedlem av något slag?
Citera
2025-07-10, 13:47
Medlem
Severlohs avatar
Citat:

om det däremot baseras enbart på hans åsikter så är det fel.

jag misstänker att det pushas ganska så hårt nu från politiskt håll att avväpna den svenska befolkningen rent generellt.

Vadå "potentiellt farlig"? Är inte alla som äger någon form av vapen potentiellt farliga? Det skulle vara intressant att höra polisens motivering. Det är uppenbart politiskt motiverat.

Citat:
Ursprungligen postat av spooke
Det stämmer att många har lämnat men NMR finns fortfarande och består av några få desperata medlemmar. För ett år sedan blev dessutom organisationen terrorstämplade av USA.

Polisen och SÄPO har nog bra koll på personen. De vill nog inte begå samma misstag som när NMR-fostrade Theodor Engström fick gå runt med vapen i Almedalen vilket slutade i ett fruktansvärt terrorbrott.

Hur vet du hur många de är? Vad betyder "NMR-fostrad"?

Och framförallt, vem fan bryr sig om USA? Det är totalt ointressant vad USA tycker om dem, i synnerhet då de aldrig ens har bedrivit verksamhet där.
Skulle du skriva "terrorklassade miljöpartiet" ifall ryska FSB terrorklassade MP?
Citera
2025-07-10, 13:52
Medlem
Jag känner personen och hen var inte medlem i något. Hen hade blivit falsk angiven av någon som "trodde" att han var medlem. Sen blev det personligt när myndigheterna på ett rättsvidrigt sätt fattade beslut om att ta ifrån hens jaktvapen som var hens enda passion i livet och hen bad dom fara åt helvete, sen händer detta. Det är en prestigekamp från myndigheternas sida för att skapa samhällsfiender där det inte finns några samt att rasta "insatsstyrkan" Slut spekulerat....
Citera
2025-07-10, 13:57
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsLauder
Jag känner personen och hen var inte medlem i något. Hen hade blivit falsk angiven av någon som "trodde" att han var medlem. Sen blev det personligt när myndigheterna på ett rättsvidrigt sätt fattade beslut om att ta ifrån hens jaktvapen som var hens enda passion i livet och hen bad dom fara åt helvete, sen händer detta. Det är en prestigekamp från myndigheternas sida för att skapa samhällsfiender där det inte finns några samt att rasta "insatsstyrkan" Slut spekulerat....

Att ringa och hota polisen och sen skjuta mot polisen kanske inte var rätt väg att gå om man nu ville behålla sina vapen. Kanske hade det varit bättre att lämna sina vapen och sen överklaga beslutet och ta det den vägen.
Visst, det hade säkerligen dragit ut på tiden men jag tror skiten han nu landat i kommer bli värre.
Citera
2025-07-10, 13:59
Medlem
Vad medierna skriver är inte alltid sant....
Citera
2025-07-10, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Att ringa och hota polisen och sen skjuta mot polisen kanske inte var rätt väg att gå om man nu ville behålla sina vapen. Kanske hade det varit bättre att lämna sina vapen och sen överklaga beslutet och ta det den vägen.
Visst, det hade säkerligen dragit ut på tiden men jag tror skiten han nu landat i kommer bli värre.

Visar det sig att sköt mot polisen så blir det minst 10 års fängelse.
Citera
2025-07-10, 14:17
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Visar det sig att sköt mot polisen så blir det minst 10 års fängelse.

Kanske lika bra så. Han ska iallafall inte ha några licenser och vapen hemma kan vi vara överens om.
Citera
2025-07-10, 14:18
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsLauder
Vad medierna skriver är inte alltid sant....

Om du vet den exakta sanningen så är det bra om du skriver och berättar hur det var så ska vi lyssna. De flesta här vet att allt som media skriver inte alltid är sant.

Men att du bara skriver den raden kommer inte hjälpa då vi inte vet vilka delar som inte är sanna.
Citera
2025-07-10, 14:22
Medlem
2aFrukostens avatar
Tråden borde flyttas till terrorism och titel borde ändras så det framgår att det var en medlem från terrorgruppen NMR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in