2025-07-15, 17:02
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det är i och för sig ganska så klart utifrån nuvarande och tidigare rapportering rörande mannens vapenlicens att det är NMR som är problemet, oavsett vad du gissar dig till.

https://www.op.se/2025-07-11/lag-i-t...illbaka-vapen/

https://www.op.se/2023-05-15/polisen...t-infor-ratta/

Att de gick in i hans lägenhet på grund av eventuell tillhörighet i ett politiskt parti är politisk förföljelse, att de hittade krut med mera är såklart en grund till att han inte får ha vapena, inte hans politiska tillhörighet, det finns ett prejudikat i högsta förvaltningsdomstolen
Citera
2025-07-15, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Att de gick in i hans lägenhet på grund av eventuell tillhörighet i ett politiskt part

Gjorde de? När då?

Citat:
att de hittade krut med mera är såklart en grund till att han inte får ha vapena, inte hans politiska tillhörighet

Att de hittade krut var inte problemet, tvärtom så bortsåg de uttryckligen från det. Från ÖP 2021:
Citat:
Mannen förvarade även en stor mängd svartkrut i bostaden. Förvaringen var dock, skriver Förvaltningsrätten, god och det fanns ingen risk för antändning. Mannen har sagt i förhör att polisens husrannsakan hann ske innan han hunnit gräva ner krutet igen så som han brukar förvara det.
Citera
2025-07-16, 13:10
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Terrorklassning används för att förhindra...

Jag ska erkänna att jag inte orkade läsa ditt inlägg. Jag började men det var fruktansvärt dåligt och det gick bara inte att fortsätta.
Du läste definitivt hela mitt inlägg.
Citera
2025-07-16, 13:12
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Precis
Dock så handlar inte det här om det du tar upp.
Nordiska motståndsrörelsen är inte klassad som en terroorganisation i varken Sverige eller i Europa, av förklarliga skäl, de ägnar sig helt enkelt inte åt sådant.
Högsta förvaltningsrätten har sagt sitt och den här personen som tråden handlar om har inte blivit av med sina vapen på grund av någon typ utav samröre med Organisationen, utan det handlar om annat.

https://xn--motstndsrrelsen-llb70a.s...bias-lindberg/
Ibland blir utfallet rätt även om orsakerna inte var rätt. Jag tycker NMR omedelbart ska terrorklassas och det är helt rimligt som USA gjort. Deras bevekelsegrund är rationell.
Bra att han blev av med vapnen.
Citera
2025-07-16, 18:56
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
Hej
Nasse.Nazism är ideologi som enbart handlar om våld.så knappast lämpligt med vapenlicens .och vilka tror du söker sig till Nazism.självklart människor som är våldsbenägna.all form av yttrandefrihet är superviktigt.
Man ska få tycka säga och i princip tillhöra vilket parti klubb
Man vill.Men och det är ett stort men.Nazism har enbart framkallat ondska.från start till idag.och kom inte med att ni hela tiden blir attackerade av övriga samhället.se bara hur det Berlin blev nästintill totalt förintat.det kan vi tacka Adolf för.Med det sagt är jag ändå emot förbud.men ingen kan säga att ni tillför nånting positivt nånstans i världen.Enbart våld och hat

Svammel. Det var inte Hitler som bombade Berlin.
Citera
2025-07-18, 19:08
Medlem
Men när ska dom gå ut med att i princip allt var ett missförstånd?
Citera
2025-07-19, 22:24
Medlem
Det mesta är nerlagt kring det här och det som hittats hos honom är på grund av att han håller på med rollspel/lajv.
Citera
Igår, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Det mesta är nerlagt kring det här och det som hittats hos honom är på grund av att han håller på med rollspel/lajv.

Det är det jag undrar när dom ska gå ut med..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in