Citat:

Ursprungligen postat av 
ProGBG

Och funkar det någonsin att personen plötsligt blir intresserad? 
Att tjejer gillar uppmärksamhet är ingen nytt. Tjejer har ju oftast stort social nätverk och många killar efter sig samtidigt där dom rangordnas efter tillfällig intresse oftast intresse för stunden har jag märkt. 
Hur vanligt är det egentligen att tjejen vill att killen ska jaga och medvetet duckar alla försök från killen bara för han ska försöka ännu mer? 
Man kan ju också tolka sådana här försök som stalkervarning och män som inte fattar att man inte är intresserad. Många killar gillar också att jaga säger dom.
Hur ska man veta egentligen när personen vill att man ska jaga och när man vill att den ska lägga ned. 
Hur resonera ni tjejer och killar inom detta fenomen? 
Nu tror jag inte det är jättevanligt bland tjejer att man vill att killen ska fortsätta försöka eller?

Att döma på din text och dina tidigare trådar så läser jag in det som att du blivit besatt av en tjej.
Ni har noll kemi, ingen elektricitet mellan er, det hänger inte i luften, hon blir obekväm av din närvaro och ler bara åt dig av för att du ska känna dig inkluderad i gruppen eller för att försöka dölja hur obehaglig hon egentligen tycker att du är.
Nej, hon vill inte bli jagad. Låt henne vara. Hon kommer 
inte mirakulöst att plötsligt bli intresserad av dig.
Om vi däremot utgår från ett tidigt datingstadie så är det trevligt när mannen tar initiativet till att ses.
Personligen vet jag med mig själv att om jag utan problem kan ta alla initiativ med en ny herre så dröjer det inte länge innan jag har honom runt fingret, och tröttnar då snabbt på honom. 
Översatt: jag var nog inte så intresserad trotts allt. Bara lite rastlös.
Om jag respekterar honom och är intresserad på riktigt är jag alldeles för blyg för att ta initiativ i början.
Läs av skillnaden. 

Om du inte kan känna av om tjejen är intresserad av dig är du antingen socialt begränsad, eller så kan du utgå ifrån att hon har noll intresse för dig.
Oasvett så är det stor skillnad på att uppvakta/ta initiativ vs att jaga någon. 
Jagar du någon är du en simp. 
Uppvaktar du och tar initiativ är du en man.