• 1
  • 2
2025-07-09, 16:15
Avstängd
Och funkar det någonsin att personen plötsligt blir intresserad?

Att tjejer gillar uppmärksamhet är ingen nytt. Tjejer har ju oftast stort social nätverk och många killar efter sig samtidigt där dom rangordnas efter tillfällig intresse oftast intresse för stunden har jag märkt.

Hur vanligt är det egentligen att tjejen vill att killen ska jaga och medvetet duckar alla försök från killen bara för han ska försöka ännu mer?

Man kan ju också tolka sådana här försök som stalkervarning och män som inte fattar att man inte är intresserad. Många killar gillar också att jaga säger dom.
Hur ska man veta egentligen när personen vill att man ska jaga och när man vill att den ska lägga ned.

Hur resonera ni tjejer och killar inom detta fenomen?

Nu tror jag inte det är jättevanligt bland tjejer att man vill att killen ska fortsätta försöka eller?
Citera
2025-07-09, 16:34
Avstängd
Du fattar ingenting. Tjejer är genetiskt betingade att vilja ha den starkaste, mest dugliga, förmögna, långa, osv för att kopulera och fortplanta sig med.

Tester är ett bra sätt att kolla psyket hos alfahannen. Tjejer, nu skall alltid ägna er åt tester och manipulation för att säkra den bästa avkomman, det behagligare livet, tillgång till Gucci osv. Låt aldrig loserpojkar och trevliga män komma nära. Ni kan förvisso knulla dem några gånger, men sen skall ni dumpa. Lyssna på era systrar. De vet mycket väl om det jag pratar.

Tjejer, ni förtjänar så mycket bättre. Ni är prinsessor. Ni är alla 10 poängare. Ni är perfekta som ni är. Ni behöver inte ändra på någonting.

Killar, nu måste alla driva jakten med era plånböcker, magrutor och kaxig attityd. Annars tar blodlinjen slut.
Citera
2025-07-09, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG

Hur vanligt är det egentligen att tjejen vill att killen ska jaga och medvetet duckar alla försök från killen bara för han ska försöka ännu mer?

Tjejer vill alltså ha killar som tjejerna kan utnyttja och använda. Egenskaper tjejer finner attraktiva, är egenskaper som signalerar användbarhet.

Att en kille jagar en tjej betyder att han signalerar att hon kan få utnyttja honom.

Olika killar kan naturligtvis erbjuda olika saker. Vissa killar erbjuder spänning, eller status (om han är stilig och kanske självsäker), andra erbjuder trygghet eller lättsamhet/humor.

Tjejer kan alltså kanske vilja få en kille att öka vad han erbjuder, genom att neka honom om han inte erbjuder "tillräckligt". Han behöver alltså erbjuda mer, tills hon accepterar.

Killar som inte vill erbjuda mer, kommer därför sluta att uppvakta tjejen som nekar. Det är inte särskilt rationellt att som kille erbjuda för mycket åt en tjej som erbjuder lite tillbaka. Är det enda hon erbjuder sex, så kommer ju naturligtvis en sexig tjej kunna kräva att en kille erbjuder mer, och hon väljer den kille som erbjuder mest av sådant hon värderar högst.
Senast redigerad av PetterRetard 2025-07-09 kl. 16:49.
Citera
2025-07-09, 16:48
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Hur vanligt är att det att folk jagar någon som är visar ointresse?

Jag har då aldrig gjort det i alla fall. Nej, där jag brukade röra mig så fanns det ju ett gäng med kärringar, så varför fortsätta ragga på någon som redan avvisat dig?
Citera
2025-07-09, 17:13
Medlem
Rätt vanligt hos populära tjejer iallafall. Riktigt alfahane-beteende att avisa den vackra prinsessan som fått allt serverat hela livet och har oändligt av smörande cucks på kö som väntar. Det är den mannen hon sedan vill ha.
Citera
2025-07-09, 17:30
Bannlyst
Citat:

Att tjejer gillar uppmärksamhet är ingen nytt. Tjejer har ju oftast stort social nätverk och många killar efter sig samtidigt där dom rangordnas efter tillfällig intresse oftast intresse för stunden har jag märkt.

Man kan ju också tolka sådana här försök som stalkervarning och män som inte fattar att man inte är intresserad. Många killar gillar också att jaga säger dom.
Hur ska man veta egentligen när personen vill att man ska jaga och när man vill att den ska lägga ned.

Nu tror jag inte det är jättevanligt bland tjejer att man vill att killen ska fortsätta försöka eller?

Att döma på din text och dina tidigare trådar så läser jag in det som att du blivit besatt av en tjej.
Ni har noll kemi, ingen elektricitet mellan er, det hänger inte i luften, hon blir obekväm av din närvaro och ler bara åt dig av för att du ska känna dig inkluderad i gruppen eller för att försöka dölja hur obehaglig hon egentligen tycker att du är.

Nej, hon vill inte bli jagad. Låt henne vara. Hon kommer inte mirakulöst att plötsligt bli intresserad av dig.

Om vi däremot utgår från ett tidigt datingstadie så är det trevligt när mannen tar initiativet till att ses.
Personligen vet jag med mig själv att om jag utan problem kan ta alla initiativ med en ny herre så dröjer det inte länge innan jag har honom runt fingret, och tröttnar då snabbt på honom.
Översatt: jag var nog inte så intresserad trotts allt. Bara lite rastlös.
Om jag respekterar honom och är intresserad på riktigt är jag alldeles för blyg för att ta initiativ i början.
Läs av skillnaden.

Om du inte kan känna av om tjejen är intresserad av dig är du antingen socialt begränsad, eller så kan du utgå ifrån att hon har noll intresse för dig.

Oasvett så är det stor skillnad på att uppvakta/ta initiativ vs att jaga någon.
Jagar du någon är du en simp.
Uppvaktar du och tar initiativ är du en man.
Citera
2025-07-09, 17:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Jag har då aldrig gjort det i alla fall. Nej, där jag brukade röra mig så fanns det ju ett gäng med kärringar, så varför fortsätta ragga på någon som redan avvisat dig?

Samma här om en tjej visar ointresse så är det bara gå vidare. Däremot om någon visar dubbla budskap så kan jag göra några mer ansträngningar men thats it. Problemet är med dessa dubbla budskap att det egentligen är ett nej också, dom vill bara att man ska jaga dom så dom får känna sig attraktiva har jag märkt. Jag går på det varje gång också, till dessa ger jag max 3 chanser.
Citera
2025-07-09, 17:33
Medlem
Masingas avatar
Män som jagar kvinnor är forever "Simps". Jaga aldrig en kvinna, ha självrespekt.
Citera
2025-07-09, 17:38
Medlem
proconsuls avatar
Jag har alltid lagt av vid minsta tecken på ointresse. Jag går inte på kalas om jag inte är bjuden.
Jag skulle aldrig förnedra mig själv med någon typ av tjat eller upprepade försök.
Citera
2025-07-09, 17:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av unlimitedpower
Att döma på din text och dina tidigare trådar så läser jag in det som att du blivit besatt av en tjej.
Ni har noll kemi, ingen elektricitet mellan er, det hänger inte i luften, hon blir obekväm av din närvaro och ler bara åt dig av för att du ska känna dig inkluderad i gruppen eller för att försöka dölja hur obehaglig hon egentligen tycker att du är.

Nej, hon vill inte bli jagad. Låt henne vara. Hon kommer inte mirakulöst att plötsligt bli intresserad av dig.

Om vi däremot utgår från ett tidigt datingstadie så är det trevligt när mannen tar initiativet till att ses.
Personligen vet jag med mig själv att om jag utan problem kan ta alla initiativ med en ny herre så dröjer det inte länge innan jag har honom runt fingret, och tröttnar då snabbt på honom.
Översatt: jag var nog inte så intresserad trotts allt. Bara lite rastlös.
Om jag respekterar honom och är intresserad på riktigt är jag alldeles för blyg för att ta initiativ i början.
Läs av skillnaden.

Om du inte kan känna av om tjejen är intresserad av dig är du antingen socialt begränsad, eller så kan du utgå ifrån att hon har noll intresse för dig.

Oasvett så är det stor skillnad på att uppvakta/ta initiativ vs att jaga någon.
Jagar du någon är du en simp.
Uppvaktar du och tar initiativ är du en man.

Nu misstolkar du mig totalt. Den här tråden är helt jävla random och har inget med tidigare trådar att göra.

Denna tråd är bara för jag är nyfiken på fenomet "att jaga"

Utöver det så är jag inte besatt över någon brud.
Jag fattar ingenting vad du får allting ifrån, jag gick igenom mina trådar till 2023. Ser ingenting där jag tar upp något intresse till någon brud. Du måste också fatta att när man startar trådar så handlar ämnen inte alltid om personen själv utan man kan starta trådar bara för man är nyfiken.
Citera
2025-07-09, 17:52
Medlem
Landsbygdens avatar
Aldrig varit med om tjejer/kvinnor som medvetet duckar alla försök. Kan givetvis vara så att den ene misstolkar t.ex. ouppmärksamhet eller stress, som "medvetet duckar". Om män eller killar gör så, har jag ingen aning om. Aldrig gjort själv eller hört någon kompis som gjort.

Annars kan det väl vara om båda befinner sig i ett sammanhang, t.ex. en arbetsplats, och där det liksom byggs upp med att man spanar på varandra, flörtar, och kanske inte bestämt sig.
Citera
2025-07-09, 17:53
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:

Tjejer ger ofta falska signaler, då dem trivs med uppmärksamheten av 40+ Grabbar.. Det är min generella uppfattning iallafall..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in