2025-07-08, 16:34
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Varför har man inte gått ut med ålder och kön på cyklisten? Oftast kommer ju sådana uppgifter ganska tidigt.

Tillägger: Enligt en kommentar i en grupp på Facebook ska cyklisten ha varit en 70-åring.
Senast redigerad av Soffpotatis1357 2025-07-08 kl. 16:38.
Citera
2025-07-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vad hade cykeln på bilväg att göra?
Ta och läs trafikförordningen. Bilar har inte ensamrätt på vägar.
Citera
2025-07-08, 17:39
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Jag tror snarare på att cyklisten cyklade där han inte får cykla, dvs i vägbanan. Provocerade säkert bilföraren också.
Bara ett önsketänkande från din sida att man inte får cykla på vägen. Läs på lite bättre innan du kör ihjäl nån.
Citera
2025-07-08, 22:18
Medlem
Jag var där när helikoptern landade. En bil hade trasig högerdörr. En hel del kläder bakom bilen på vägen. En liksäck på en bår som de drog igen dragkedjan på när jag kom. Trodde att det var en mc med tanke på bilens skador. Ville inte Vara vägen så jag gick iväg. Förstår inte hur en cykel kan åstadkomma detta.
Vila i frid.
Citera
2025-07-08, 22:23
Medlem
Custom_mades avatar
Cyklister idag och för den delen elscootrar är helt galna i trafiken. Kör som dårar.
Förvånad över att inte fler dör.

Visst bilister suger också, men det vore verkligen världsfrånvänt att inte ta upp många cyklister och escooter-förares totala frånvaro av trafikvett.
Citera
2025-07-08, 22:50
Medlem
Det är som någon skrev att det är en lång raksträcka, kurvan kommer efter olycksplatsen.På raksträckan är det 50km/h. Detta skedde i en infart mot Anneberg som är en del av Hälleforsnäs. Min tanke är att bilen kom från Floda hållet, cyklisten från Hälleforsnäs. Bilen gör en vänstersväng och får cykeln i sin högra sida. Bara min spekulation så klart.
Citera
2025-07-08, 22:56
Medlem
CrazyWorlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Cyklister idag och för den delen elscootrar är helt galna i trafiken. Kör som dårar.
Förvånad över att inte fler dör.

Visst bilister suger också, men det vore verkligen världsfrånvänt att inte ta upp många cyklister och escooter-förares totala frånvaro av trafikvett.

Varannan bilförare/lastbilschaufför man möter håller på med mobilen.
Citera
2025-07-08, 23:18
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
Varannan bilförare/lastbilschaufför man möter håller på med mobilen.
Och? Typ varannan cyklist ser sig inte om.
Citera
2025-07-09, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Gissar att bilföraren fipplade med mobilen.
Gissar att cyklisten kom i för hög fart utan att se sig för!
Citera
2025-07-09, 01:02
Medlem
I Sverige är tanken att vi ska kombinera el-bilar på 2.5 ton och cyklar, vi kommer se fler och fler dödsolyckor.
Citera
2025-07-09, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag åkte upp till Umeå för några veckor sen och var nog tvungen att väja för minst tre cyklister på 2+1 vägar. Även om det är lagligt så vette fan om det är så smart. Har inte full koll på om vissa delar dessutom räknas som motortrafikled och då är det inte lagligt men som sagt, inte full koll på hur det var där jag väjde för cyklisterna.

Så att det blir några påkörda varje år på våra landsvägar och större vägar är tyvärr inte så konstigt.

Nu har jag ingen aning om hur just denna väg utanför Hälleforsnäs ser ut eller hur olyckan gått till men att cykla på större vägar är tyvärr förenat med livsfara idag.

Instämmer helt här.
Citera
2025-07-09, 01:49
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Gissar att cyklisten kom i för hög fart utan att se sig för!
Nej det känns inte troligt att cyklisten körde fortare än bilföraren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in