Jag var där när helikoptern landade. En bil hade trasig högerdörr. En hel del kläder bakom bilen på vägen. En liksäck på en bår som de drog igen dragkedjan på när jag kom. Trodde att det var en mc med tanke på bilens skador. Ville inte Vara vägen så jag gick iväg. Förstår inte hur en cykel kan åstadkomma detta.
Vila i frid.
Det är som någon skrev att det är en lång raksträcka, kurvan kommer efter olycksplatsen.På raksträckan är det 50km/h. Detta skedde i en infart mot Anneberg som är en del av Hälleforsnäs. Min tanke är att bilen kom från Floda hållet, cyklisten från Hälleforsnäs. Bilen gör en vänstersväng och får cykeln i sin högra sida. Bara min spekulation så klart.
Jag åkte upp till Umeå för några veckor sen och var nog tvungen att väja för minst tre cyklister på 2+1 vägar. Även om det är lagligt så vette fan om det är så smart. Har inte full koll på om vissa delar dessutom räknas som motortrafikled och då är det inte lagligt men som sagt, inte full koll på hur det var där jag väjde för cyklisterna.
Så att det blir några påkörda varje år på våra landsvägar och större vägar är tyvärr inte så konstigt.
Nu har jag ingen aning om hur just denna väg utanför Hälleforsnäs ser ut eller hur olyckan gått till men att cykla på större vägar är tyvärr förenat med livsfara idag.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!