2025-07-08, 14:29
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t3000
Bilden på Ekuriren.se's förstasida (låst artikel) stämmer med denna plats.
https://maps.app.goo.gl/Vm7KiFayNrcqrMy66

Tror inte det är där. Tycker inte det är rätt plats. Gick igenom hela vägen med Google Street View, men hittade inget som stämmer med bilden. Kurvan, skylten, vägräcket.
Citera
2025-07-08, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Jag bor ett par mil därifrån och vart där X antal ggr. Hur detta kunnat ske är för mig en gåta då det inte är tal om några hastigheter in och ut från samhället.
Tycker inte att det är så konstigt, kommer du från pizzerian och åker tallsjörakan får du upp en rejäl hastighet om du vill.
Citera
2025-07-08, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Tror inte det är där. Tycker inte det är rätt plats. Gick igenom hela vägen med Google Street View, men hittade inget som stämmer med bilden. Kurvan, skylten, vägräcket.
Det är precis där samhället slutar och du har badetskylten.
Citera
2025-07-08, 14:32
Medlem
Citat:

Vi ser nog olika.
Kurvan är med både på pressbilden och Google Maps. Likaså skylten för Tallsjöbadet och räcket. Kurvan är dock ganska mycket tilltryckt i pressbilden eftersom den är tagen med ett teleobjektiv, det blir väldigt platt känsla då.
Citera
2025-07-08, 14:34
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbroe5
Ge dig ut på cykel , rullskidor eller promenad utmed landsvägarna så ändrar du snart uppfattning. Omkörningar i kurvor med dold sikt och uppförsbackar och en del vill skrämmas och blåser förbi med 30 cm marginal. Och glöm inte ett nylle fastklistrat i mobilen.

Är dock 50 så jag har vart på vägen ett par ggr . Folk som pillar med mobil under körning ska ha lappen indragen 3 år .
Citera
2025-07-08, 14:35
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazire
Tycker inte att det är så konstigt, kommer du från pizzerian och åker tallsjörakan får du upp en rejäl hastighet om du vill.

Jo jo det går ju köra 150 lite här var . Vi får nog svar på hur det gick till inom en dag eller 2 . Ordet transporteras snabbt här i byarna .
Citera
2025-07-08, 14:37
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazire
Det är precis där samhället slutar och du har badetskylten.

Citat:
Ursprungligen postat av t3000
Vi ser nog olika.
Kurvan är med både på pressbilden och Google Maps. Likaså skylten för Tallsjöbadet och räcket. Kurvan är dock ganska mycket tilltryckt i pressbilden eftersom den är tagen med ett teleobjektiv, det blir väldigt platt känsla då.

Ok, då förstår jag. Då är det där.

Tittade igen. Nu såg jag skylten. Såg lite annorlunda ut jämfört med bilden i tidningen.

Är ju korsning där. Tänker att cyklisten kommit ut från ett håll och bilen körde på stora vägen, eller tvärtom. Eller som sagt, cyklisten skulle svänga och bilen kom från andra hållet. Finns många scenarion.
Senast redigerad av Soffpotatis1357 2025-07-08 kl. 14:41.
Citera
2025-07-08, 14:48
Medlem
Citat:
Ok, då förstår jag. Då är det där.

Tittade igen. Nu såg jag skylten. Såg lite annorlunda ut jämfört med bilden i tidningen.

Är ju korsning där. Tänker att cyklisten kommit ut från ett håll och bilen körde på stora vägen, eller tvärtom. Eller som sagt, cyklisten skulle svänga och bilen kom från andra hållet. Finns många scenarion.
Japp exakt, kan lika gärna vara att någon cyklade ner och ut på vägen som att det var en som cykeltränar.
Citera
2025-07-08, 14:52
Medlem
Eikidus avatar
Det är inte 2+1 väg här, vanlig kurvig svensk 70-väg, men noll vägren. Vägen är omgiven av tät skog och sikten är inte den bästa. Fattar dock inte hur man kan köra på en cyklist här om man håller hastighet och normal uppmärksamhet.
Citera
2025-07-08, 14:54
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieselDatsun
Kan ändå tycka att 2-1-vägar (som det talas om här, så utgår från att det handlar om en sådan) inte är så cykelvänliga, men tyvärr så saknas många gånger realistiska alternativ....
Nä, det verkar handla om en typisk smal och kurvig enfilig landsväg med diken i direkt anslutning till vägbanan, dvs inte mycket till vägren då det börjar slutta ganska direkt efter den decimetern av asfalt utanför vägmarkeringarna. Dessutom stundtals med räcken.

Det verkar ju enligt tråden vara ungefär här olyckan skett;
https://www.google.se/maps/place/648...oASAFQAw%3D%3D
Citera
2025-07-08, 16:29
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Gissar att bilföraren fipplade med mobilen.
Jag tror snarare på att cyklisten cyklade där han inte får cykla, dvs i vägbanan. Provocerade säkert bilföraren också.
Citera
2025-07-08, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Jag tror snarare på att cyklisten cyklade där han inte får cykla, dvs i vägbanan. Provocerade säkert bilföraren också.

Enligt lagen får man cykla i vägbanan på en vägtyp som i detta fall.
Du behöver uppdatera dina kunskaper så du inte sprider felaktigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in