2025-07-16, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nollan lever... Och priset är förstås MYCKET lägre, förstår jag?

Exklusive frukost MYCKET lägre. Med två frukostar något billigare men jag räknar förstås med att de kommer att smyghöja framöver. Ska man boka billigt tror jag DEFINITIVT att man ska boka nu. Allt annat från scandics sida vore synnerligen efterblivet.
Citera
2025-07-16, 18:46
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Exklusive frukost MYCKET lägre. Med två frukostar något billigare men jag räknar förstås med att de kommer att smyghöja framöver. Ska man boka billigt tror jag DEFINITIVT att man ska boka nu. Allt annat från scandics sida vore synnerligen efterblivet.

Hur mycket lägre och var?
Citera
2025-07-18, 20:36
Medlem
Är just nu på Kust hotel i Piteå
Frukost ingår (men kostar 220 kr vuxen 95 kr barn om man bara ska äta och inte bo)
Frågade om dom planerade att ta bort frukost som ingår.
Svar nej
Citera
2025-07-19, 14:53
Medlem
super86s avatar
Strawberry daltar snart efter, precis som de brukar göra när Scandic gör något.
Citera
2025-07-22, 14:59
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av super86
Strawberry daltar snart efter, precis som de brukar göra när Scandic gör något.

Högst troligt. Man vill bojkotta men det ger bara effekt tills resten av kedjorna hakar på. Gratis frukost är nu ett minne blott.
Citera
2025-07-23, 00:55
Medlem
R.Rs avatar
Bra möjlighet för andra hotellkedjor att få fler gäster. Om Scandic t ex tar 1400 kr utan frukost och ett annat hotell tar 1500 kr men erbjuder ett bra frukostbord så är det ett givet val för mig. Helt enkelt för att bara en kaffe och en macka på Pressbyrån kostar typ lika mycket som mellanskillnaden.

Generellt så äter inte de flesta frukost för hundratals kronor. Den genomsnittlige gästen kanske plockar till ett värde av max 30-40 kr - kaffe, bacon, någon brödskiva, lite smör, juice/mjölk, sallad. Sen har du ytterligheterna i form av de som inte har tid/lust att äta någonting och de som låter sig väl smaka i timtals. Men det jämnar ut sig.

Så genom att sälja frukost med alla rum så får man ett ganska jämt flöde och vet att man har täckning för personalkostnader, råvaror osv. Ska man istället sälja det separat kan det ju diffa enormt mellan olika dagar. Vilket leder till mer matsvinn och potentiellt sämre vinst. Nej, det här lönar sig bara om alla hotell kör race to the bottom. Hoppas Scandic kommer på bättre tankar.
Citera
2025-07-30, 10:59
Medlem
Mr.Swedens avatar
Jaha, hemma igen efter en fin bilresa genom ett soligt Sverige och för första gången utan att vi bott en enda natt på ett Scandic Hotel. När ”gratis” frukosten försvann fick de finna sig i att bli jämförda med andra kedjor och där föll det ofta. Nya favoriter; Best Western och Strawberry.
Citera
2025-08-27, 21:44
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Finns inget hotell som heter något med Blueberry i Sverige vad jag kan se.
My bad, blev förvirrad själv av annan användares inlägg.
Citera
2025-09-03, 19:14
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Jaha, hemma igen efter en fin bilresa genom ett soligt Sverige och för första gången utan att vi bott en enda natt på ett Scandic Hotel. När ”gratis” frukosten försvann fick de finna sig i att bli jämförda med andra kedjor och där föll det ofta. Nya favoriter; Best Western och Strawberry.

Mycket bra. Berätta gärna mer om Best Western och hur du upplevde dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in