2025-07-09, 09:35
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Fattar inte vad som är roligt med dessa? Serving a useful purpose/useful porpoise medan han matade delfinen. Kanadensisk dialekt. Skittråkig.

Finns inget att förstå. Mannen har aldrig varit rolig, enbart extremt irriterande. Så mycket att man vill slå honom hårt i ansiktet. Tur han är död.

Eller: Han är som koriander. Du älskar honom eller du hatar honom.
Själv älskar jag koriander. Men hatar folk som aldrig kommer till saken.
Citera
2025-07-09, 10:11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
Jag är tyvärr för copypasteskadad för att komma på en bra comeback på det temat, så jag länkar till en av mina favoritsajter som hela tiden måste skriva förklaringar på sina skämt.

https://existentialcomics.com/comic/101

Men är det inte mycket enklare än så?

"I think, therefore I am."
I think not.... (I am not)!!

Förklaringen var nästan bättre än skämtet dock. Kan inte ta det seriöst.
Citera
2025-07-09, 10:19
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Finns inget att förstå. Mannen har aldrig varit rolig, enbart extremt irriterande. Så mycket att man vill slå honom hårt i ansiktet. Tur han är död.

Eller: Han är som koriander. Du älskar honom eller du hatar honom.
Själv älskar jag koriander. Men hatar folk som aldrig kommer till saken.

Säga vad man vill, det finns ytterst få komiker som har briljansen att kunna skämta på en helt annan nivå. En nivå som kanske kräver lite mer tankekraft.

Dagens kvinnliga komiker tror att de är roliga om de pratar om sina könsorgan. Dagens manliga komiker tror att det är komedi att använda grova ord eller grova vitsar.

Norm, Seinfeld, Seth och några till är odödliga komiker. En av de roligaste jag sett är Louis CK's första comedy special. Första i tidsordning alltså. Han kan använda grova ord, men han gör det ändå med ett SYFTE.
Citera
2025-07-09, 10:25
Medlem
SmarterThanYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men är det inte mycket enklare än så?

"I think, therefore I am."
I think not.... (I am not)!!

Förklaringen var nästan bättre än skämtet dock. Kan inte ta det seriöst.

Well, jag är pretty much klar med fenomenologin, jag vet inte? Jag kom in i någon form av desillusionerad period i livet så jag gick till en lärare i Zen och han sa "gör tvärtemot allt jag har lärt dig", så jag lät bli.
Citera
2025-07-09, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Nu får du berätta vad jag tycks ha missat.
Det går nog inte att förklara...
Citera
2025-07-09, 11:52
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Det går nog inte att förklara...
Ett försök kan du i alla fall kosta på dig.
Citera
2025-07-09, 12:21
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Säga vad man vill, det finns ytterst få komiker som har briljansen att kunna skämta på en helt annan nivå. En nivå som kanske kräver lite mer tankekraft.

Dagens kvinnliga komiker tror att de är roliga om de pratar om sina könsorgan. Dagens manliga komiker tror att det är komedi att använda grova ord eller grova vitsar.

Norm, Seinfeld, Seth och några till är odödliga komiker. En av de roligaste jag sett är Louis CK's första comedy special. Första i tidsordning alltså. Han kan använda grova ord, men han gör det ändå med ett SYFTE.

Nu menar jag så klart inte vad han skämtar om utan hur!

Det står alla så klart helt fritt att tycka hans framförande är underhållande. Själv blir jag bara väldigt arg.
Hans metod går helt enkelt ut på att dra ut på allting i det oändliga. Något som skulle kunna tagit 15 sekunder att säga tar för honom minst 10 minuter. När han väl levererar har man antingen glömt vad det hela handlade om eller helt enkelt slutat bry sig. Gett upp och stängt av. Jag blir mest jävligt arg och irriterad.

Han sätt att leverera en punchline påminner om de turkiska gatuförsäljarna som jävlas med dig genom att leverera glasstruten på en pinne men aldrig ge den till dig. Om du inte vet vad jag menar så har du en här: https://youtu.be/v2f09JgbZW4?
Hade en glassgubbe gjort så med mig hade jag kört ner struten i halsen på den jäveln.

Vill även säga att det absolut inte behöver vara fel att dra ut på en punchline, om du gör det med stil och finess. Finns flera exempel där t.ex. Peter Apelgren visar prov på just detta.
Citera
2025-07-09, 12:41
Medlem
Citat:
Ett försök kan du i alla fall kosta på dig.
Den målande beskrivningen är briljant, man kan se scenen framför sig.

Själv hade jag skrivit typ "han var otidig och plump mot henne" som ett exempel, och det hade ju inte varit särskilt suggestivt.
Citera
2025-07-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Nu menar jag så klart inte vad han skämtar om utan hur!

Det står alla så klart helt fritt att tycka hans framförande är underhållande. Själv blir jag bara väldigt arg.
Hans metod går helt enkelt ut på att dra ut på allting i det oändliga. Något som skulle kunna tagit 15 sekunder att säga tar för honom minst 10 minuter. När han väl levererar har man antingen glömt vad det hela handlade om eller helt enkelt slutat bry sig. Gett upp och stängt av. Jag blir mest jävligt arg och irriterad.

Han sätt att leverera en punchline påminner om de turkiska gatuförsäljarna som jävlas med dig genom att leverera glasstruten på en pinne men aldrig ge den till dig. Om du inte vet vad jag menar så har du en här: https://youtu.be/v2f09JgbZW4?
Hade en glassgubbe gjort så med mig hade jag kört ner struten i halsen på den jäveln.

Vill även säga att det absolut inte behöver vara fel att dra ut på en punchline, om du gör det med stil och finess. Finns flera exempel där t.ex. Peter Apelgren visar prov på just detta.
Smådetaljerna gör ju hela grejen!

Jag menar, bara att grodan vill låna till en "lily pad"...
Citera
2025-07-09, 15:09
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Den målande beskrivningen är briljant, man kan se scenen framför sig.

Själv hade jag skrivit typ "han var otidig och plump mot henne" som ett exempel, och det hade ju inte varit särskilt suggestivt.
Jag har nu läst stycket flera gånger, och förstår verkligen ingenting.

Men vi kan konstatera att skämtet jag presenterade inte begreps ens efter googlande.
(sen kan man fråga sig hur tusan personen som googlade bar sig åt för att hitta en beskrivning som var helt uppåt väggarna)
Citera
2025-07-09, 20:18
Medlem
Citat:
Jag har nu läst stycket flera gånger, och förstår verkligen ingenting.

Men vi kan konstatera att skämtet jag presenterade inte begreps ens efter googlande.
(sen kan man fråga sig hur tusan personen som googlade bar sig åt för att hitta en beskrivning som var helt uppåt väggarna)
Alla begrep skämtet (om man visste eller googlade vad otidig betyder).

LuluBrooksies inlägg var helt enkelt roligare, snacka om overkill!
Citera
2025-07-09, 20:49
Medlem
Citat:
Jag är svag för skämt som man inte begriper förens man googlat, typ detta (Norm Macdonald om en groda som vill låna pengar):

https://m.youtube.com/watch?v=vbkjO0...cJCfwAo7VqN5tD

Någon som har fler?
De flesta skämt från andra länder måste du googla.
Skämt är ofta stark knutna till kulturen för det är lätt att driva med vardagliga ting.
Om du inte är en del av Kulturen fattar du ingenting.

Ryssarna hade tränat en spion i 25 år. Redan från födseln hade han blivit marinerad i engelsmännens kultur, språk osv. Så äntligen var dagen kommen och han luftlandsattes medelst fallskärm utanför London. De första dagarna gick allt bra och han blev mer och mer trygg i sin roll. Men en dag efter att han druckit afternoon tea greps han av MI5. Han blev förstås förvånad och frågade om det var hans accent som avslöjade honom. Nej - den var perfekt. Men vad var det då undrade han?
Du blundade med ena ögat....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in