Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Säga vad man vill, det finns ytterst få komiker som har briljansen att kunna skämta på en helt annan nivå. En nivå som kanske kräver lite mer tankekraft.
Dagens kvinnliga komiker tror att de är roliga om de pratar om sina könsorgan. Dagens manliga komiker tror att det är komedi att använda grova ord eller grova vitsar.
Norm, Seinfeld, Seth och några till är odödliga komiker. En av de roligaste jag sett är Louis CK's första comedy special. Första i tidsordning alltså. Han kan använda grova ord, men han gör det ändå med ett SYFTE.
Nu menar jag så klart inte vad han skämtar om utan hur!
Det står alla så klart helt fritt att tycka hans framförande är underhållande. Själv blir jag bara väldigt arg.
Hans metod går helt enkelt ut på att dra ut på allting i det oändliga. Något som skulle kunna tagit 15 sekunder att säga tar för honom minst 10 minuter. När han väl levererar har man antingen glömt vad det hela handlade om eller helt enkelt slutat bry sig. Gett upp och stängt av. Jag blir mest jävligt arg och irriterad.
Han sätt att leverera en punchline påminner om de turkiska gatuförsäljarna som jävlas med dig genom att leverera glasstruten på en pinne men aldrig ge den till dig. Om du inte vet vad jag menar så har du en här:
https://youtu.be/v2f09JgbZW4?
Hade en glassgubbe gjort så med mig hade jag kört ner struten i halsen på den jäveln.
Vill även säga att det absolut inte behöver vara fel att dra ut på en punchline, om du gör det med stil och finess. Finns flera exempel där t.ex. Peter Apelgren visar prov på just detta.