• 1
  • 2
2025-07-08, 11:20
Medlem
Jag är svag för skämt som man inte begriper förens man googlat, typ detta (Norm Macdonald om en groda som vill låna pengar):

Citat:
A FROG, A BANK AND A LOAN

A frog goes into a bank and approaches the teller. He can see from her nameplate that the teller's name is Patricia Whack. So he says, "Ms. Whack, I'd like to get a loan to buy a boat and go on a long vacation./../

Citat infogat för att tråden ska överleva länkdöd/Mod

https://m.youtube.com/watch?v=vbkjO0...cJCfwAo7VqN5tD

Någon som har fler?
Senast redigerad av Fear2be 2025-07-09 kl. 00:59.
Citera
2025-07-08, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jag är svag för skämt som man inte begriper förens man googlat, typ detta (Norm Macdonald om en groda som vill låna pengar):

Någon som har fler?
Du kanske ska ta skämtet, så vi slipper att googla eller klicka på något, eller hur tänker du?
Citera
2025-07-08, 11:30
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Någon som har fler?

Jag har faktiskt aldrig haft det problemet. Du kanske har något exempel på vits som du behöver få förklarad för dig?
Citera
2025-07-08, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag har faktiskt aldrig haft det problemet. Du kanske har något exempel på vits som du behöver få förklarad för dig?
Jag var tvungen att googla skämtet jag länkade.
Citera
2025-07-08, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Du kanske ska ta skämtet, så vi slipper att googla eller klicka på något, eller hur tänker du?
Det måste höras.
Citera
2025-07-08, 11:36
Medlem
Citat:
Det måste höras.
Berätta för oss. Du har tusentals inlägg och flera års medlemskap, då borde du väl veta att jag inte ska behöva klicka på en extern länk för att kunna diskutera det du vill diskutera.
Citera
2025-07-08, 11:40
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag var tvungen att googla skämtet jag länkade.

...Alltså, ursprungsskämtet - början, är ju som en gammal historia, att grodan vill ta ett banklån för att köpa en "lily pad". Det är engelska, betyder ett näckrosblad, men ordet "pad" är ju också smeknamn för en lya, det vill säga en mindre lägenhet.

Sen att Norm töjer skämtet till sin gräns genom att dra in kända människors namn och diverse absurda förehavanden därnäst, det är ju egentligen bara runtomkring-trams, som avslutas med en del av en gammal barndomsvisa.
"Knick-knack, paddywhack, give the dog a bone, this old man went walking home" -
som han gjort om till "give the frog a loan, his old man's a Rolling Stone!".

Så det är egentligen det absurda som är det roliga.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2025-07-08 kl. 11:46.
Citera
2025-07-08, 11:40
Medlem
Norm mcdonalds, SNL’s o-roligaste någonsin
Citera
2025-07-08, 11:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Norm mcdonalds, SNL’s o-roligaste någonsin

Snälla säg att du skojar?!?! Har du SETT Norm's roast av Bob Saget? Höll på att kissa på mig av skratt. Han skulle hålla sig clean, hade han lovat. Inga burdusa sex/äckel/skämt. Det fick resten av gänget göra. Hans försök är fantastiskt. Odödligt.

Citera
2025-07-08, 11:45
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Berätta för oss. Du har tusentals inlägg och flera års medlemskap, då borde du väl veta att jag inte ska behöva klicka på en extern länk för att kunna diskutera det du vill diskutera.

Jag tror han Googlat skämtet och ändå inte fattade det så nu har han startat en tråd i förhoppningen att nån smart Flashbackare ska hjälpa till att reda ut det, men detta vill han inte erkänna.
Citera
2025-07-08, 11:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Jag tror han Googlat skämtet och ändå inte fattade det så nu har han startat en tråd i förhoppningen att nån smart Flashbackare ska hjälpa till att reda ut det, men detta vill han inte erkänna.

Smart? Jag känner mig inte smart, känner mig konstant som en idiot savant som kastar pärlor åt svin. Varje dag...
Citera
2025-07-08, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Jag tycker det är skitroligt!
Även denna var jag tvungen att googla:
https://m.youtube.com/watch?v=n3LMSflEN54

Jag fattade ingenting först!
Senast redigerad av adaptern 2025-07-08 kl. 11:54.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in