• 6
  • 7
2025-07-08, 23:17
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Så då kan vi summera problemet till försumbart att Shein säljer string trosor oavsett storlek?
Jag är med på den slutsatsen iaf.
Och även om du inte skulle vara det så är det något jag kan leva med iaf.

Huruvida tjejer i den åldern köper från Schein, det har jag ingen aning om.
Mina inlägg är kommentarer till att du tvivlade på att 12-åriga tjejer har köpkraft.
Citera
2025-07-08, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PederBergman
Det är inga stringtrosor på bilden du länkade till, vanliga trosor.

Även om det klassas som halvstring, eller brazilian eller vad man vill kalla trosmodellen, så kan man använda samma argument att det inte är en trosmodell för småflickor.
Citera
2025-07-09, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Huruvida tjejer i den åldern köper från Schein, det har jag ingen aning om.
Mina inlägg är kommentarer till att du tvivlade på att 12-åriga tjejer har köpkraft.

Och du bekräftade att deras köpkraft var mindre än en tiggare, meeen inte 0. däremot näst intill 0.

Edit:
Förresten var vänligen bortse från det här.
Jag ser ingen mening med att fortsätta och avslutar så får ni andra fortsätta bäst ni vill. Eller tills ni tröttnar.

Have fun.
Senast redigerad av Chilledippen 2025-07-09 kl. 02:04.
Citera
2025-07-09, 02:58
Medlem
ElakBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falsk-moderator
Företaget har sin bas i Kina ja, men det har en svensk sajt med försäljning specifikt till Sverige. Alltså svenska Shein istället för exempelvis brittiska Shein eller tyska Shein som säljer till en annan målgrupp, med ett annat sortiment.

Så pass genomtänkt lär det väl knappast vara, de kör väl mest bara en google translate på hela sortimentet bara beroende på vilket språk man väljer?

Och jag får för övrigt hela sidan på engelska när jag går direkt in på www.shein.se men jag vet att jag har sett den på svenska en gång förut också och jag tvivlar rätt så starkt på att sortimentet jag såg under "herrkläder" då var särskilt skräddarsytt för den svenska marknaden för det var typ enbart kläder man aldrig någonsin skulle se på folk här, typ ljusblå paljettkavajer och skit
Citera
2025-07-11, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Min sons flickvän som är 23 år köper xs eller xxs. Hon handlar även ibland på barnavdelningen.

Intressant att du vet om detta....
Citera
2025-07-12, 19:28
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Intressant att du vet om detta....
Vad är det för konstigt med det? Blir ju en snackis när hon är så liten. Hon själv som skämtat om att hon ibland hittar saker på barnavdelningen.
Citera
2025-07-15, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElakBoll
Så pass genomtänkt lär det väl knappast vara, de kör väl mest bara en google translate på hela sortimentet bara beroende på vilket språk man väljer?

Och jag får för övrigt hela sidan på engelska när jag går direkt in på www.shein.se men jag vet att jag har sett den på svenska en gång förut också och jag tvivlar rätt så starkt på att sortimentet jag såg under "herrkläder" då var särskilt skräddarsytt för den svenska marknaden för det var typ enbart kläder man aldrig någonsin skulle se på folk här, typ ljusblå paljettkavajer och skit
Så enkelt är det inte. Den svenska sajten använder svenska kronor som valuta (det går inte att automatisera) och sortimentet skiljer sig beroende på vilket land du besöker.
Citera
2025-11-03, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Vad är de som är sexigt med stringtrosor? Dom är väl bara till för att behöva tvätta mindre mängd tyg i tvättmaskinen?
Ok, så med andra ord är det alltså ej blgigt för män att bära string eftersom det ej har att göra med sex överhuvudtaget?
Citera
2025-11-03, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja
Vad spelar det för någon roll hur småflickors trosor ser ut?
Är det så att de går omkring utan byxor, eller hur ska annars någon annan se trosorna?
Du godkänner alltså string på din son med samma mynt?
Citera
2025-11-03, 19:15
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtrty
Ok, så med andra ord är det alltså ej blgigt för män att bära string eftersom det ej har att göra med sex överhuvudtaget?

Absolut, det är inte alls bögigt. Rekommenderas varmt, om du inte har bögfobi, för då kanske du läser in fel signaler i det hela.

Å andra sidan så är det inte lämpligt att ha tajta kläder som man för paketet behöver luftas ordentligt.
Citera
2025-11-04, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Falsk-moderator
Jag har alltid hatat Shein, Alibaba och all annan kinesisk skit som uteslutande lever på låga priser. Men nu har de väl ändå gått för långt? Postar ingen länk då FB-reglerna kan se det som reklam, men här är en bild:

https://i.imgur.com/1pu72bq.jpeg

Notera alltså att detta inte är stringtrosor i storlek XXS som små brats köper på vuxenavdelningen, utan detta är stringtrosor särskilt framtagna för småtjejer i åldern 8–12 år.

Är det ens lagligt att marknadsföra och sälja sexualiserande plagg till småflickor?
Gör det här att du kommer sluta handla från Shein?
Ja det gäller att börja i tid
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in