• 1
  • 2
2025-07-08, 10:19
Bannlyst
Jag har alltid hatat Shein, Alibaba och all annan kinesisk skit som uteslutande lever på låga priser. Men nu har de väl ändå gått för långt? Postar ingen länk då FB-reglerna kan se det som reklam, men här är en bild:

https://i.imgur.com/1pu72bq.jpeg

Notera alltså att detta inte är stringtrosor i storlek XXS som små brats köper på vuxenavdelningen, utan detta är stringtrosor särskilt framtagna för småtjejer i åldern 8–12 år.

Är det ens lagligt att marknadsföra och sälja sexualiserande plagg till småflickor?
Gör det här att du kommer sluta handla från Shein?
Citera
2025-07-08, 10:28
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Apa se, apa göra.

Man måste sälja stringtrosor till barn ifall mamman och pappan använder sådant.
Citera
2025-07-08, 10:29
Medlem
67arigGubbes avatar
Svenska? Vad är svenskt med shein?
Tycker heller ej trosorna va speciellt sexiga. Är du pedofil må tro och tycker barntrosor är sexiga?
Citera
2025-07-08, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Svenska? Vad är svenskt med shein?
Tycker heller ej trosorna va speciellt sexiga. Är du pedofil må tro och tycker barntrosor är sexiga?
Du har uppenbarligen inte alla hästar hemma.

Shein har en svensk sajt där de säljer produkter till svenskar. De har även sajter för massor av andra länder på deras språk, och med deras valutor.
Citera
2025-07-08, 10:32
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falsk-moderator
Är det ens lagligt att marknadsföra och sälja sexualiserande plagg till småflickor?
Det är Haram.

Citat:
Gör det här att du kommer sluta handla från Shein?
Aldrig handlat där. Det har väl alltid varit omoraliskt att handla där? De utnyttjar ju barn och bedriver barnarbete vilket är väl mycket värre än stringtrosor? Har du handlat där tidigare (vilket du antagligen har gjort eftersom du såg detta) så är du väl en lika moraliskt tveksam person som den som designat trosorna (ej kollat länken) då du stödjer barnarbete och utnyttjande av barn.
Citera
2025-07-08, 10:32
Medlem
Sen när har en 8-12 åring någon som helst köpkraft?

Om det finns en produkt i området måste det väll vara förälder som köper produkt?
Och teoretiskt, vad vill du göra åt saken?
Citera
2025-07-08, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Sen när har en 8-12 åring någon som helst köpkraft?

Om det finns en produkt i området måste det väll vara förälder som köper produkt?
Och teoretiskt, vad vill du göra åt saken?
Vad är veckopeng eller månadspeng? Det är någonting som den här användaren aldrig hört talas om!
Citera
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:

Shein har en svensk sajt där de säljer produkter till svenskar. De har även sajter för massor av andra länder på deras språk, och med deras valutor.

Bara för att sidan översätts till ett visst språk så betyder de inte att det är svenskt.

Är facebook svenskt då de står på svenska också menar du? Jävla mongolid.

Shein är kinaskit punkt slut.
Citera
Medlem
Citat:

Det är väl knappast mer svenskt för det?

Hur dyker förresten stringtrosor för små flickor upp i ditt flöde? Algoritmer styr Sheins flöde.
Citera
2025-07-08, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Bara för att sidan översätts till ett visst språk så betyder de inte att det är svenskt.

Är facebook svenskt då de står på svenska också menar du? Jävla mongolid.

Shein är kinaskit punkt slut.
Företaget har sin bas i Kina ja, men det har en svensk sajt med försäljning specifikt till Sverige. Alltså svenska Shein istället för exempelvis brittiska Shein eller tyska Shein som säljer till en annan målgrupp, med ett annat sortiment.
Citera
2025-07-08, 10:37
Medlem
Citat:
Vad är veckopeng eller månadspeng? Det är någonting som den här användaren aldrig hört talas om!

Inte känner jag till att någon 8-12 åring köpt något klädesplagg själv iaf.
Citera
2025-07-08, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är väl knappast mer svenskt för det?

Hur dyker förresten stringtrosor för små flickor upp i ditt flöde? Algoritmer styr Sheins flöde.
Jag är en pappa som bryr mig om mina barn. Jag kollade runt manuellt på Shein för att se vilken skit de säljer, då dottern säger att alla hennes kompisar pratar om dem.

Tog cirka en halvtimme att gå igenom deras sortiment för småtjejer. Väl investerad tid som gör att jag nu har koll på vad de säljer till min dotter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in