2025-07-08, 14:45
Medlem
sommarlovs avatar
Fula grejer, säkert fulla av gift och framställda av barnarbete.
Ingen ska behöva ha sånt skit.
Citera
2025-07-08, 14:53
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Om en 8-12 åring tjatar efter såna trosor är skadan redan skedd.
Det finns alldeles för många omdömeslösa föräldrar.

Tror ingen hade sånt när jag var i den åldern. Inget jag såg i alla fall. Dock var det flera när vi var 13, som hade riktig BH... När man är 14-15 år räknas det fullt normalt att skaffa string. Då som nu. Men då köper man det själv.
Citera
2025-07-08, 15:02
Medlem
Svenskar är så jävla blåsta så de inte är sant. Går på hysterin med Shein.. enda anledningen är att svenska marknaden håller på kollapsa .. svenska företag och tex shein tillverkar sina saker i samma fabrik, skillnaden är att svenska företag lägger på en hög summa för att tjäna
Citera
2025-07-08, 15:08
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falsk-moderator
Jag är en pappa som bryr mig om mina barn. Jag kollade runt manuellt på Shein för att se vilken skit de säljer, då dottern säger att alla hennes kompisar pratar om dem.

Tog cirka en halvtimme att gå igenom deras sortiment för småtjejer. Väl investerad tid som gör att jag nu har koll på vad de säljer till min dotter.
Tid är pengar, så om du har investerat din tid väl så kanske du kan få tillbaka den i form av pengar.

Shein erbjuder varor till försäljning. Det är sedan upp till presumtiva kunder att agera efter egna önskemål. Önskemål som för det mesta består av att avstå köp. Har din dotter köpt något där?
Citera
2025-07-08, 15:23
Medlem
Aja Bajas avatar
Vad spelar det för någon roll hur småflickors trosor ser ut?
Är det så att de går omkring utan byxor, eller hur ska annars någon annan se trosorna?
Citera
2025-07-08, 15:39
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja
Är det så att de går omkring utan byxor, eller hur ska annars någon annan se trosorna?

Stringtrosor är inget annat än sexuell karaktär, för att sexualisera för att lyfta fram rumpan mer eller för att avsexualisera för att andra inte ska se trosor genom kläderna. Det är inte för småflickor. De ska hållas utanför detta så långt det bara går. Barn ska ha bekväma kläder anpassat för sin ålder, därmed ska de ha normala trosor anpassat för barn.
Citera
2025-07-08, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja
Vet du kvinnor har på sig när de vill slappa hemma, känna sig bekväma och då ingen ser dem?

Mjukbyxor och löst sittande t-tröjor.

Stringtrosor är ett sexuellt plagg vars syfte är att visa rumpan. Det har ingenting på barn att göra.
Citera
2025-07-08, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Bara wt morsor som köper sådant till sina döttrar. Är mamman en slampa lär dottern bli det också. Äpplet faller inte långt från trädet.

Så man är en wt slampa om man har stringtrosor som vuxen?
Du måste var med i någon kristen sekt eller nåt...
Citera
2025-07-08, 17:16
Medlem
Fettsugnings avatar
Min sons flickvän som är 23 år köper xs eller xxs. Hon handlar även ibland på barnavdelningen.
Citera
2025-07-08, 17:29
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Min sons flickvän som är 23 år köper xs eller xxs. Hon handlar även ibland på barnavdelningen.

Vad har det med stringtrosor i barnstorlekar att göra?
Citera
2025-07-08, 17:46
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Vad har det med stringtrosor i barnstorlekar att göra?
Vad tror du?
Citera
2025-07-08, 17:52
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Sen när har en 8-12 åring någon som helst köpkraft?

Om det finns en produkt i området måste det väll vara förälder som köper produkt?
Och teoretiskt, vad vill du göra åt saken?

Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Inte känner jag till att någon 8-12 åring köpt något klädesplagg själv iaf.

Hur det är med 8-åringar vet jag inte, men 12-åriga tjejer handlar själva.
Jag har ett helt yrkesliv i skolans värld och jag har själv sett tjejer i åk 7, 12-13-åringar springa ner på sta’n och handla på lunchrasten eller på någon håltimme och komma tillbaka till skolan med Lindex-påsar. Och detta inte vid något enstaka tillfälle.
Senast redigerad av RFT 2025-07-08 kl. 17:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in