Citat:
Nej, och du har dessutom fått svar på VARFÖR den inte existerar. Här kommer svaret igen: Någon sådan studie kommer aldrig genomföras eftersom den skulle vara olaglig. För står DUKTIGA KILLEN? Nej?
Jo, vill du bestrida något ligger bevisbördan på DUKTIGA KILLEN. På DIG.
Alla vaccin som godkänns måste tillhandahålla resultat från kliniska och toxikologiska tester som sedan används för att göra en risk-nytta analys enligt lagar och regler. Vill du inte acceptera den analysen har du TVÅ alternativ:
1. Ge fan I att vaccinera dina barn och dig själv.
2. Gör en egen studie och tillhandahåll bevis.
Det har vi regulatoriska krav och myndigheter som uppfyller, och det är dess som tillhandahåller all information och dokumentation. Hör av dig till dem. Börja här:
https://www.ema.europa.eu/en/about-us/contacts-european-medicines-agency/send-question-european-medicines-agency
Allt du efterfråga tillhandahålls av våra regulatoriska myndigheter. Hör av dig till dem. Börja här: https://www.ema.europa.eu/en/about-us/contacts-european-medicines-agency/send-question-european-medicines-agency
Alternativet är som sagt att du skiter i att vaccinera dig och dina barn, jag kunde inte bry mig mindre, och jag är 100% säker på att ingen annan bryr sig heller. Men sluta för helvete att tala om för andra hur något smakar i ANDRAS munnar, du framstår som en frireligiös idiot.
Jo, vill du bestrida något ligger bevisbördan på DUKTIGA KILLEN. På DIG.
Alla vaccin som godkänns måste tillhandahålla resultat från kliniska och toxikologiska tester som sedan används för att göra en risk-nytta analys enligt lagar och regler. Vill du inte acceptera den analysen har du TVÅ alternativ:
1. Ge fan I att vaccinera dina barn och dig själv.
2. Gör en egen studie och tillhandahåll bevis.
Det har vi regulatoriska krav och myndigheter som uppfyller, och det är dess som tillhandahåller all information och dokumentation. Hör av dig till dem. Börja här:
https://www.ema.europa.eu/en/about-us/contacts-european-medicines-agency/send-question-european-medicines-agency
Allt du efterfråga tillhandahålls av våra regulatoriska myndigheter. Hör av dig till dem. Börja här: https://www.ema.europa.eu/en/about-us/contacts-european-medicines-agency/send-question-european-medicines-agency
Alternativet är som sagt att du skiter i att vaccinera dig och dina barn, jag kunde inte bry mig mindre, och jag är 100% säker på att ingen annan bryr sig heller. Men sluta för helvete att tala om för andra hur något smakar i ANDRAS munnar, du framstår som en frireligiös idiot.
Frireligiös? snarare tvärtom. Den mest religiösa positionen här är att tro blint på auktoriteter utan att kräva bevis. Jag ifrågasätter bara den blinda tron och ser gärna att man backar upp sina påståenden ordentligt, det är grundläggande vetenskaplig skepticism.
Ja vi kan konstatera att en RCT int existerar och väl aldrig kommer göras på grund av orsaker som vi kan kalla många saker, men olaglig? nja, ett biasfullt "oetiskt" är väl så långt man kan dra det, men strunt samma som sagt, kalla det vad du vill.
Det som är långt mer intressant p.ga. att det faktiskt kan göras (och som fortfarande inte gjorts på ett enda sätt som bevisar nyttan) är prospektiva kohortstudier med redan ovaccinerade barn vs vaccinerade. Inget etiskt hinder, ingen behöver dö och utsättas för "fara p.ga. brist på vaccin". Barnen finns redan så det är bara att sätta igång.
Borde väl vara i allas stora intresse att göra om man vill kunna belägga vad man påstår från bolagens och myndigheternas sida. Om man var så säker på att nyttan överstiger risken, varför gör man inte den studien? Den skulle avgöra frågan en gång för alla. Att den inte görs är inte "omöjligt" eller "oetiskt", det är ett val (Dick-Jerkers inlägg sammanfattar väl problematiken här).
Sedan säger DUKTIGA KILLEN att "EMA godkände det" och tycker då att det är exakt samma sak som att "säkerheten är bevisad." Det tycker jag knappast är ett rimligt påstående, EMA gör ju uppenbarligen bara en granskning där de läser tillverkarens egna studier och sedan godkänner eller avslår enbart på basis av dessa.
Att hänvisa till EMA som beviskälla är ju därför nästan likvärdigt med att hänvisa till den egna revisorn som "bevis" på att företaget är hederligt. De gör inga oberoende försök eller forskning alls så att kalla det "oberoende evidens" är rätt missvisande. De ju är bara som revisorer som "granskar" böckerna, bara det lilla problemet att böckerna är skrivna av företaget självt som sagt. Det är en stor circle-jerk, inte oberoende granskning.
Angående bevisbördan så påstår jag inte att "vaccin är livsfarligt!", säger bara att jag tycker att beviset för att nyttan överväger risken över lång tid inte är tillräckligt starkt för att rättfärdiga att man ska få rätt att injicera ett stort antal läkemedel i friska barn med hjälp av skattemedel och myndighetspåtryckningar.
Det är bara min personliga bedömning, inte ett påstående om att något är sant eller falskt. Men som du säger, alla gör som de vill och förhoppningsvis fortsätter det så.
Och nej det är inte min uppgift att "göra mina egna studier" som om jag hade miljarder på banken och ett forskningslabb samt personal i källaren. Den som tillverkar och säljer produkten bär ansvaret för att bevisa att den gör mer nytta än skada. Inte de föräldrarna som inte lyder blint och därför säger "vi är inte övertygade om nyttan".
Du påstår att en "risk-nytta-analys enligt lagar och regler" redan är gjord, men de där dokumenten du hänvisar till (kan man även få en länk till dessa istället för bara till ett sketet frågeformulär, eller finns de inte offentligt tillgängliga?), är det något som är baserat på annat än bara tillverkarens egna studier/påståenden, granskade av en myndighet de till stor del själva finansierar?
Eller är det helt enkelt allt som finns i s.k bevisväg? rätt klent i såna fall måste jag säga.
Hör av dig.