2025-12-10, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
men på tal om det har Mäki börjat vintern bra. Ska han göra en Anger och spurta hem två stafettmedaljer?
På tal om JVM på fiemmes sprintbana så har både Mäki och Vuorinen väldigt bra minnen därifrån. Frågan är ändå vem av dem som kör sista sträckan i ett sprintstafettlag med Hakola på första
Citera
2025-12-10, 19:38
Medlem
utredare1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Spirit
Ryskt på startlinjen i Davos: https://www.expressen.se/sport/langdskidor/klart-ryska-langdstjarnorna-klara-for-varldscupen-i-davos/
Det blir intressant att se vilken klass de håller, Neprejeva Jr och Korostelev..
Citera
2025-12-10, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia

Är Anttola ett ankarnamn på stafetten?

Så ser det ut nu iaf
Hakola-Niskanen-Ruuskanen-Anttola
Citera
2025-12-10, 19:45
Medlem
utredare1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Hoppas vi får igång Burman och Gisselman i helgen. De behövs för att få flera alternativ till stafetten. Mitt OS lag blir i så fall

Poromaa Berglund Burman Gisselman
Anger Myhlback Grahn

Och får vi en åttonde plats kan vi ta in en sprinter till. Drömmen är givetvis Calle.
Burman? Har hört talas om honom, han och Sixten Jernberg var väl riktigt framgångsrika när det begav sig på 50-talet..?

Nej, men ärligt talat, nu är det väl dags för någon annan? Kan han göra en till "comeback" i Sverige-eliten? Då ser jag hellre att Calle kommer i form igen, han kan ju åka skidor i mer än ett tempo!
Citera
2025-12-10, 19:58
Medlem
utredare1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Spirit
Den förväntade höjdpunkten under helgen i Davos är väl en efterlängtad hoppskejt blast-off mellan Linn och Jonna i den individuella damsprinten på lördag. (Kanske en försmak redan i teamsprinten på fredag?)
De har ju lite turats om på senare år att parkera resten av fältet uppför puckeln på andra varvet genom en veritabel explosion där, men aldrig mot varandra mig veterligen. Nu är det förhoppningsvis dags, och med en Skistad med förvärvad uthållighet kan detta under rätt förutsättningar bli en legendarisk kraftmätning. The Rumble in the Alps!
Ja i avsaknad av Ebba/Frida så kan jag inte tänka mig en bättre temperaturhöjare inför Davos än den rubriken - The Rumble in the Alps! Linn vs Jonna - The winner takes it all!
Citera
2025-12-10, 20:29
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utredare1
Det blir intressant att se vilken klass de håller, Neprejeva Jr och Korostelev..

Heter det verklingen Jr när det inte är ett barn till den tilltalade?

Borde väl heta Dy, den yngre.

Dessutom efternamnet felstavat - skall vara Dariya Nepryaeva…

Med vänlig hälsning, Ordpolisen Horace Engdahl
Citera
2025-12-10, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident

Fel, det ska vara Darija Nepreajeva enligt svensk transkribering, Horatsss.
Citera
2025-12-10, 22:04
Medlem
utredare1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident

Om inte annat låter Jr för maskulint, Juniora skulle låta bättre enligt slavisk tradition att lägga till ett a i kvinnors efternamn?
Citera
2025-12-10, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utredare1
Om inte annat låter Jr för maskulint, Juniora skulle låta bättre enligt slavisk tradition att lägga till ett a i kvinnors efternamn?

Det är väl lillasyrran?
Citera
2025-12-10, 22:25
Medlem
utredare1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Det är väl lillasyrran?
Ja så är det. Ett yngre syskon brukar bli bättre än den äldre, enligt min teori/erfarenhet..
Citera
2025-12-10, 23:55
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Fel, det ska vara Darija Nepreajeva enligt svensk transkribering, Horatsss.

Svensk transkribering??

Länk på detta, tack!

Eftersom ryssjävlarna använder kyrilliska alfabetet så borde väl det ändå stavas Darya Nepryaeva, lika som alla journalister använder om henne, från FIS till nordamerikanska journalister samt hela Europas presskår…

Så, jag kommer skriva Darya Nepryaeva fortsättningsvis…
Citera
2025-12-11, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Det ser vi verkligen fram emot. Skall bli riktigt intressant att se vad de står i förhållande till norrmän och svenskor. Lite riktig konkurrens inför OS skadar inte.
Fy fan, ryssar ska hållas utanför allt och när de är knäckta ska landet omyndigförklaras och ledas av en kommite med representanter från olika länder och med en ordförande från Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in