2025-12-16, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hextern
Ja det kan man säga. Du tror han får chansen trots allt. Han lyckades ju inte kvalificera sig till VC från Gällivare. Sen har han ju varit ännu sämre så med den logiken borde han inte va med.

Jag hoppas vi slipper se Burman där med tanke på hans form. Men han tillhör ju A-laget så inget är omöjligt. Burman gillar ju inte ens touren.
Citera
2025-12-16, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxinsox
Jag hoppas vi slipper se Burman där med tanke på hans form. Men han tillhör ju A-laget så inget är omöjligt. Burman gillar ju inte ens touren.

Jag gillar Burman och så men resultaten hittills i år kvalificerar honom inte för något internationellt tävlande va.
Citera
2025-12-16, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxinsox
Med tanke på hur uselt det sett ut på herrsidan.. Vilka bör vi skicka till touren?
Grahn, Myhlback och Anger kvalar in på sprinten. Lägg till Poromaa och Berglund. Då finns ändå 3 platser kvar. Burman är totalt under isen även på Scancup men lär väl få chansen. Jag tycker nog att man borde chansa med Oskar och Calle som i någorlunda form kan vara delaktiga i stafetter. Kanske jag missat nån uppenbar... men vill inte se Grate, Danielsson eller nån annan medelmåttig sprinter när vi behöver få igång distansåkare till stafetten som är medaljchans.

Har Poromaa sagt något om touren? Han är ju OS-klar och i dålig form vad det verkar så kanske vill träna eller något istället. Men annars är väl han given.
Citera
2025-12-16, 10:30
Medlem
FNLSs avatar
50 dagar kvar till OS. Men inte ett enda normalt distanslopp i fristil i världscupen.
Citera
2025-12-16, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hextern
Har Poromaa sagt något om touren? Han är ju OS-klar och i dålig form vad det verkar så kanske vill träna eller något istället. Men annars är väl han given.

Tror han backade ur Davos för att fokusera mot touren. Distansherrar brukar generellt vilja köra touren. Men det är klart, med hans säsongsstart handlar precis allt om att vara i form lagom till februari.
Citera
2025-12-16, 11:54
Medlem
Nu med hela A-laget på damsidan OS-uttagna blir det spännande att se vilka som åker touren, att få prova på sprintbanan borde väl locka lite iallafall bland de som vill åka sprinten på OS.
Citera
2025-12-16, 12:00
Medlem
Myhlback uttagen till TdS. Hoppas han åker och tar det som träning inför SkiClassic.
Citera
2025-12-16, 12:15
Medlem
Alkibiadess avatar
10 damer och 9 herrar som åker Tour de Ski. Fler än vad jag hade räknat med.
Citera
2025-12-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Myhlback uttagen till TdS. Hoppas han åker och tar det som träning inför SkiClassic.

Enligt något klipp där han sa "vi får se på torsdag" ? Det lät ju så onekligne men vi får väl se..
Citera
2025-12-16, 12:19
Medlem
Alkibiadess avatar
Norge har gjort sin första OS-uttagning:

Harald Østberg Amundsen, Asker Skiklubb
Einar Hedegart, Inderøy IL
Johannes Høsflot Klæbo, Byåsen IL
Martin Løwstrøm Nyenget, Lillehammer Skiklub
Erik Valnes, Bardufoss og Omegn IF
Kristine Stavås Skistad, Konnerud IL
Astrid Øyre Slind, Oppdal IL
Heidi Weng, IL i BUL
Citera
2025-12-16, 12:20
Medlem
Hagström får en os plats efter gråtit ut i media?
Citera
2025-12-16, 12:44
Medlem
Byström sa att 19 åkare skulle till Tour de Ski och eftersom det enbart är Grahn, Myhlback och Anger som har friplats på herrsidan innebär det att alla dem åker. Samt minst 4 av Ilar, Dahlqvist, Svahn, Ribom, Hagström och Sundling
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in