2025-12-10, 15:18
Medlem
FNLSs avatar
Hoppas vi får igång Burman och Gisselman i helgen. De behövs för att få flera alternativ till stafetten. Mitt OS lag blir i så fall

Poromaa Berglund Burman Gisselman
Anger Myhlback Grahn

Och får vi en åttonde plats kan vi ta in en sprinter till. Drömmen är givetvis Calle.
Citera
2025-12-10, 15:37
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allleee
Ska Svahn göra något annat än att prata på sedvanligt liberalt och feminististkt manér? Hade haft respekt för henne om hon bojkottade även om jag tycker det är korkat. Det värsta som finns är dessa godhetsknarkare som aldrig står för det som de säger.

Har du ens läst hennes faktiska citat eller har du dragit dina slutsatser från media sensationsrubriker som alla andra?
Citera
2025-12-10, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Hoppas vi får igång Burman och Gisselman i helgen. De behövs för att få flera alternativ till stafetten. Mitt OS lag blir i så fall

Anger Myhlback Grahn

Och får vi en åttonde plats kan vi ta in en sprinter till. Drömmen är givetvis Calle.

En av fyra så är jag nöjd:

Burman (han är som demokratin i USA, kommer till sist ändå)
Halfvar
Gissel
Ebba-Gustaf
Leo?
Citera
2025-12-10, 16:04
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Calle ger mig så mycket glädje. Älskar den mannen.
Citera
2025-12-10, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS

Anger Myhlback Grahn

Drömmen måste väl ändå vara en Oskar Svensson i kanonform i sprinten. Han har ju en drös med framgångar på den banan ända från JVM
Citera
2025-12-10, 16:48
Medlem
I sig ofräscht med Ryssland tillbaka, men lite kul ändå med Neppy den yngre tillbaka
Citera
2025-12-10, 16:49
Medlem
rainbowias avatar
Var en del klagomål på blåbären i början av startlistan den gångna helgen. Farligt, i vägen, onödigt var ett axplock av kommentarerna. IOK som ligger bakom spektaklet för att ge åkare chans att "kvala in" till OS. Arrangören ville ha de i slutet av startlistan fast det gick ej pga tidsbrist och mörkrets antågande.
Citera
2025-12-10, 17:16
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
I sig ofräscht med Ryssland tillbaka, men lite kul ändå med Neppy den yngre tillbaka

Vad kan Lill-Neppan och Korostelev prestera resultatmässigt? Omöjligt att veta såklart, jag har en idé att den förstnämnda är runt tjugan och Korostelev runt tian, kanske ännu bättre i klassiskt?

Är Anttola ett ankarnamn på stafetten?

Sedan lär det inte bli den enorma nordiska överlägsenheten i Davos jämfört med de två gångna helgerna.

Ilar hade varit ett namn för sprintstafetten.
Citera
2025-12-10, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Har inte sett någon kommentera detta i tråden. Ski Classics kommer köra femmil med individuell start i Orsa 7-8 mars. 2x 25 km. För mig blir det en höjdpunkt denna säsong!
Nu snackar vi! När norskarna monterar ner sin egen femmil i Holmenkollen steg för steg så detta är ett mycket välkommet initiativ.

Vågar man hoppas att det finns några traditionella åkare som lockas av detta framför ännu en sprint och 10 kilometer i Lahtis?

Citera
2025-12-10, 19:00
Medlem
FNLSs avatar
Nääh. Alltid Calle.
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Drömmen måste väl ändå vara en Oskar Svensson i kanonform i sprinten. Han har ju en drös med framgångar på den banan ända från JVM
men på tal om det har Mäki börjat vintern bra. Ska han göra en Anger och spurta hem två stafettmedaljer?
Citera
2025-12-10, 19:17
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Har inte sett någon kommentera detta i tråden. Ski Classics kommer köra femmil med individuell start i Orsa 7-8 mars. 2x 25 km. För mig blir det en höjdpunkt denna säsong!

Ja, mycket bra initiativ. På lördag damer, på söndag herrar. Kallas ITT, "Individual Time Trial", kanske för att göra konceptet mer begripligt för yngre kontinentala individer. Men det är ju i och för sig en korrekt beskrivning.
Tycker de är i gång med världscupen väldigt snabbt efter OS (damernas femmil den 22:a februari den sista längdtävlingen). Redan 28/2 och 1/3 tävlingar i Falun (fristilssprint och 20 km skiathlon), som ju då kolliderar med Vasaloppet.
Citera
2025-12-10, 19:23
Medlem
Faktum är väl att VdF och klassiskt ganska unisont passar dom svenska sprintherrarna. Nu kanske dom inte räcker till ändå (troligt), men dom får inte en bättre chans i kommande mästerskap. Oskar och Grates favoritbana. Calles sista chans med klassiskt och troligast även som sprinter överlag. Grahn och Myhlback får inte bättre banor heller, även om dom kan bli bättre sprinters i framtiden. Liknande för Danielsson även om han är för dålig ändå.

Anger är väl undantaget i princip. Ska man slå Kläbo nån gång tror jag det är på en enkel fristilsbana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in