Citat:
Ursprungligen postat av
Labanochapelsinen
Jag har fler vänner än henne på LinkedIn, det tredubbla.
Om jag postsr ett inlägg att jag har haft en stor föreläsning med 800 åskådare så nog fan borde det säga en hel del.
Ena skälet till att folk ens känner igen mig är för att jag antingen skoningslöst skriver vad jag anser i olika frågor, eller för att jag kommenterar andras sidor. Säkert 800 främlingar (antagligen fler) som skulle kunna säga något kring mig av det skälet.
Antingen är.du inte i de rum där du ska vara eller så uppträder du fel i rummet. Nejmen seriöst, ska de där 800 sitta och gilla efteråt? För att de orkar lyssna? Det menar jag med att jag har svårt med att oavbrutet bara ta in vad människor säger. Har jag ett livligt samtal med någon kastar jag mig inte direkt över personens sociala medier.
Kan jämföra då med en person med psykisk ohälsa som jag vet vem det är pga Flashback. Jag tycker att det är fantastiskt roligt att se personen le genuint och faktiskt se glad ut i sina interaktioner med människor istället för att må hemskt och känna det den sagt om att ha "skämt ut sig för hela Sverige". Har du gjort det? Agerat alldeles tokigt i det samhälle som är idag och skämt ut dig enormt mycket så att en massa okända vet vem du är?
Jsg ser inte det som en stor sak, vad personen gjort eller inte gjort på sociala medier och jag kan så klart även se att personen har en djupare problematik att kämpa med rörande psykisk ohälsa på vis som är dödligt när det kommer till sådant som "social skam" utöver att ha varit i missbruk.
Och ja många av de yngre tjejerna uppvisar i en del inlägg problematik av djupare psykisk ohälsa och/eller t.ex emotionell instabilitet
Det innebär att de kommer kämpa igenom ungdomen utan att till fullo kunna självförverkliga dem själva pga att hormonnivåerna måste stabiliseras. Är du närmare 40 så droppade dina för några år sedan. Det är dessutom andra tjejer och ofta yngre än dem själva, som främst uppmuntrar och stöttar dem på sociala medier. Det är inte direkt unga män som sitter och stödjer unga kvinnor.
Så oavsett hir beläst och erfaren du känner dig så lever umga människor i psykisk ohälsa annorlunda än vad äldre gör (oftast). Jag har själv haft mycket svår psykisk ohälsa men den var inte konstant och sannolikt hade den inte varit så omfattande om jag inte varit ensam så mycket.
Jag vet otroligt mycket och kan säga mycket men jag vaknar inte om mornarna till någon form av mental ohälsa. Stor skillnad mot de som faktiskt gör det. Och delvis är min högre ålder definitivt ett skäl till mitt välbefinnande och balansen jag har idag. Vad jag vet är därmed inte något som ger mig mer legitimitet men jag har fortfarande med vad jag tagit mig igenom och vad som skapats istället, bättre kunskaper än de som föreläser och susar runt med det som levebröd. Du förstår, jag mådde för dåligt för att klara av att bygga karriär på mitt illamående.