2025-07-07, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Det är en "naturlig" utveckling utifrån den situation de själva varit med och skapat, ja.

Samtidigt tror jag att de i viss mån faktiskt gjort ett val. För några år sedan hörde man ofta hur de skulle "ta tillbaka" röster från de arbetare, män som gått till SD. Det talade om att vinna tillbaka dem med "vänsterpolitik" osv.

Men de rösterna har nu mer eller mindre tystnat. Den falang som vill ha massinvandring och identitespolitik och som i grunden ogillar svenska arbetande män var för stark. Så mitt intryck är att de medvetet eller omedvetet nu gett upp tanken på att vinna åter de som lämnat och i stället satsa allt på att bli stora hos invandrare.

Givetvis driver den demografiska utvecklingen också på en sådan utveckling.

Det är ingen rolig framtid som väntar varken S eller Sverige.
Instämmer i din analys (min fetning). Ett alltmer urholkat SSU fylls nu på av unga invandrare och det går inte att bromsa.
Personligen tycker jag att damen ifråga kanske inte skulle tackat ja till ordförandeposten, hon saknar självinsikt.
SSU ger ett alltmer desperat intryck.
Citera
2025-07-07, 08:34
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Riksdagen? Ska de baxa in henne med lyftkran eller truck? Hon kommer få ha specialsoffa, det kommer inte gå och trycka ner det fläskberget i en vanlig stol.

Hon kommer inte vara kvar så länge. Till slut blir det konflikt i fikarummen när hon häver i sig alla bullar och sötsaker.
Citera
2025-07-07, 08:37
Medlem
JimmiesRustlers avatar
Med tanke på tidigare rapporter om antisemitism, så är jag inte förvånad att en blatte tar nu över SSU.
Citera
2025-07-07, 08:48
Medlem
LuiLuis avatar
En afghansk övergödd tant Babba som svensk statsminister, ja, blev det någon som förvånades?
DEN såg vi inte komma…
Ska man tokflabba eller hysteriskt grina?
Citera
2025-07-07, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Med tanke på vilka som sitter på högre poster i SSU kommer det etniskt vita gänget som fortfarande styr S att bli rejält utmanade inom några år, gäller även övriga vänstern.
Kommer nog inte att finnas speciellt många vitingar kvar på högre poster inom S, MP och V framöver.

Moska Hassas kan nog bli bra som SSU-ordförande. Socialdemokraterna har ju blivit allt mer av ett invandrarparti nu när LO-gubbarna försvunnit. Sedan är S stora bland kvinnor inom offentlig sektor, det får man inte glömma.

Unga svenska män har i stort sett försvunnit från politiken, förutom en del inom MUF och Ungsvenskarna men sen är det tomt. Och nej, gymklubbar för arga unga män kommer inte förändra Sverige. Sluta tro på såna här skojerier som DFS och Aktivklubb.

Demografi slår politik.
Citera
2025-07-07, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ska en person som inte är kapabel att ta hand om sin egen kropp styra vårt land i framtiden? Nej, tack.

Viktig poäng! En person som uppenbarligen inte har karaktär och förståelse vad obesitas innebär ska givetvis inte leda Sverige.

T.o.m ni chips och pizzaätande överviktiga här på flashback måste ju hålla med om det bisarra att just ni skulle ha kompetensen att styra landet - när er hjärna inte ens kan hejda handen i godispåsen.
Citera
2025-07-07, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najah-al-shammari
Diskutera er uppfattning om SSUs blivande ordförande.
Hur kommer Moska Hassas påverka SSU och Socialdemokraterna?
Vilka frågor brinner Moska Hassas för?

Tror Moska Hassas kommer bli ett tungt sänke för S.

(min fetning av namnet)
Citera
2025-07-07, 10:08
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Låter ju fantastiskt. Vår nästa statsminister??
Invandrare får inga röster från svenskar och syns inte i media, så det blir inte så. Tänker på L och C i närtid.

Så det är lugnt. Det är helsvenska politiker som kommer att montera ner Sverige. Och SD reparerar och blir största parti.
Citera
2025-07-07, 10:26
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Och SD reparerar och blir största parti.

SD är chanslösa efter vad de gjort mot deras kärnväljare.
Citera
2025-07-07, 10:27
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Ja rösta på S V eller MP istället. Mycket bättre eller hur?
Citera
2025-07-07, 10:29
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Ja rösta på S V eller MP istället. Mycket bättre eller hur?

Jag röstar aldrig på partier som går emot vad jag tycker och står för på ett sånt sätt, speciellt om de vallöftat om motsatsen.

Dessa partier får själva ta ansvar för de vägar de väljer att gå - gör inte det till mitt fel!
Citera
2025-07-07, 10:34
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
De har inte ens makten och kommer undan två år till. Men det stämmer att det blir svårare för SD att växa så fort de hamnar i en regering, så det är inget självändamål. Se vad som hände med MP, som i princip är utplånat efter S+MP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in