2025-07-07, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Det enda en sån här dom tydligt bevisar om och om igen är att det är bättre att sponsra och köpa av gängkriminella än att odla själv för eget bruk då polisen och rättsväsendet går hårdare på den som försöker vara självförsörjande även för eget bruk.

Det visar också att Sverige är en kuvad nation av undersåtar utan kapacitet till självständigt tänkande. Ett kollektivistiskt konsensusfolk som är rädda för sin egen skuggsida och som för stunden befinner sig i en masspsykos där allt och alla som inte tänker eller beter sig som den stora fåraktiga massan har fel och att fårskallarna absolut inte kan tåla kritik eller ha fel trots att decennier av inavlad politik tvärs och brett över spektrumet av beslut som tagits av samhället tvärtom bevisar motsatsen, att svenskarna inte är politiskt kompetenta över huvudtaget, utan snarare är villigt ignoranta om i princip allt de någonsin trott på med ett motto som de fåraktigt bääääar ut; "vi har varit naiva".

https://magasinetkonkret.se/cannabis...rsta-av-orter/

Och för ignoramusarna och mongoliderna som lider av masspsykosen och har dödsskräck för den heliga plantan Cannabis så bör ni utbilda er. Era fördomar är lika efterblivna som ni själva.

Så du menar att en normal cannabis rökare röker minst 100kg mellan skörderna? vi säger att det tar i snitt 16 veckor från frö till skörd så den typiske pundaren röker i snitt 300kg per år? Nog för att jag varit storrökare på tobak men pundarna tar snart VM i vad som innebär "eget bruk"
Citera
2025-07-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Tjackpundare är de värsta missbrukarna som finns, efter alkoholisterna. De som går på Heroin är de bästa att jobba kring. Pundare är sjukt jobbiga!

Denne man hade "a good run", men nu är det förhoppningsvis slut med detta, åtminstone i Sverige, men det stöts väl på med något verkställighetsförhinder så vi får dras med honom tills han dör...

Tjack är väl ändå amfetamin?!?
Citera
2025-07-07, 15:32
Medlem
Höll sig undan lagen i 30 år, nu utvisas den 60-årige knarkbaronen.
Citera
2025-07-07, 15:33
Medlem
Gosifs avatar
Bättre sent än aldrig.
Citera
2025-07-07, 16:35
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongstaaarn
Tjack är väl ändå amfetamin?!?

Jepp! Att jag beskrev det två gånger var för att understryka deras avskyvärda beteenden...
Citera
2025-07-07, 17:00
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Hur är det lite "hårt"? Dags att slänga av silkesvantarna bara GUD vet hur många liv hans drogodlingar senare skulle förstöra.
Gräs dödar inte eller skadar om man jämför med tex alkohol och tobak.
Citera
2025-07-07, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Ja, bara legalisera allt som är olagligt. Vilken bra plan!

Och som vanligt kommer idioter som du!
Har övriga länder som legaliserat cannabis gjort detsamma med allt som är olagligt,, när man tror folk är dumma är sanningen att de är ännu dummare, dvs sånna som du!
Som jag skrev ska odling av denna nivå vara olaglig vare sig cannabis är olaglig eller ej.
Om du kan knarka lagligt på recept så kan man undra varför man inte lägger in cannabis i samma kategori.
Du kan få AMFETAMIN lagligt på recept, även lugnande benzo så hur förklarar man det?
Att han som odlat ska utvisas är det inget snack om
Senast redigerad av Sthlm007 2025-07-07 kl. 17:14.
Citera
2025-07-07, 17:29
Citat:
Ursprungligen postat av pipatron
Jag måste medge att det känns lite hårt med utvisningen i det här fallet

Vad fan är ditt problem?

Han ska vara glad att han inte blir avrättad vilket vi egentligen borde göra. Om jag fick välja skulle han avrättats offentligt för att skicka en signal till andra invandrare som är här och begår brott.

Citat:
Påföljden för den misstänkte, som figurerar under 22 avsnitt i belastningsregistret

Han har alltså levt på brott i Sverige i 30 år och dömts för 22 brott och ändå varit kvar. Som sagt, avrättning.
Senast redigerad av De14Orden 2025-07-07 kl. 17:32.
Citera
2025-07-07, 17:49
Medlem
Man får väl förutsätta att det inte är någon person från Mellanöstern eller Afrika då det för det mesta verkar fullkomligt omöjligt att utvisa till länderna i de regionerna. Finne, polack eller balkanbördig känns väl inte osannolikt.
Citera
2025-07-07, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dicates
Så du menar att en normal cannabis rökare röker minst 100kg mellan skörderna? vi säger att det tar i snitt 16 veckor från frö till skörd så den typiske pundaren röker i snitt 300kg per år? Nog för att jag varit storrökare på tobak men pundarna tar snart VM i vad som innebär "eget bruk"

Citat:
Ursprungligen postat av dicates

För det första så är polisens uppskattning "upp till 100kg", inte minst 100kg. När polisen tar någons odling så räknar de alltihoppa som ren cannabis, det vill säga plantan, stjälken, jorden, vattnet i jorden och krukan. 100kg av det producerar inte 100kg slutprodukt det vill säga de rökbara budsen.

Det är inte trådens exempel som jag använder för mitt argument, utan snarare att oavsett vad så kommer du straffas hårdare för egen odling än du skulle göra om du bara köpte buds från en dealer. Det är bättre att ha en femma hemma än att ha en enda planta hemma om de gör en husis på dig och tar dina saker.

Sen vet jag inte hur många plantor som en rökare behöver för att kunna röka den mängden de röker för ett år, men i mängder är det bättre för dom att bunkra upp med 20-100g åt gången än att ha en enda planta. Se nedan inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Att de väger växterna med jord och allt. D.v.s de väger inte knarket utan växterna med vatten. Blir du gripen precis efter att du vattnat så blir det typ 6-10kg mer vikt per planta.

Du lär inte få 100g av en enda planta, men en enda planta låtsas polisen om som att du sitter på 20kg Cannabis.

Det är löjlig och patetisk statistikföring som är direkt felaktig och lögnaktig.
Citera
2025-07-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Hur är det lite "hårt"? Dags att slänga av silkesvantarna bara GUD vet hur många liv hans drogodlingar senare skulle förstöra om han inte blev påkommen. Dessutom vet vi inte vad han gjort tidigare eller om han glidit runt med bidrag under vistelsen här. Skulle gissa på EU-medborgare eller typ bosniak eller alban som är säkra länder att utvisa till.
Han odlade cannabis medan Sverige producerar och säljer krigsmateriel för export - att användas för att döda. Ja, även kvinnor och barn. Så spela inte upprörd.
Citera
2025-07-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushbuck
Höll sig undan lagen i 30 år, nu utvisas den 60-årige knarkbaronen.
Av vilken orsak höll sig "knarkbaronen" undan lagen i 30 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in