• 1
  • 2
2025-07-04, 23:14
Medlem
Flera butiker har brjat fasa ut sina snuskylar och sljer sina produkter okylda.

Ngot som fr snuslskare att rasa.

Gng p gng frsker man kra ver oss, sger Samuel Lundell, ordfrande fr Snusarnas Riksfrbund.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...de-snuskylarna

Bra att spara eller anser jag. Vad sger ni?
Citera
2025-07-04, 23:36
Medlem
ElexirPharmas avatar
Knns konstigt att riksfrbundet fr snusare invnder mot en privatgd kedjas beslut (gare Axfood). Deras uppdrag r vl snarare att ta strid mot politiska beslut rrande snuset och inget annat. Butiker kan man alltid bojkotta men det kan man inte gra med politiker.

Gllande problemet fr man ha framfrhllning helt enkelt och lagra snus i sin egen kyl.
Citera
2025-07-05, 00:11
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Inte mrkt av det dr jag bor. Hr sljer alla butiker, inklusive PB och kiosker kyld snus. ICA kpte just nya kylskp.
Citera
2025-07-05, 00:13
Medlem
Kanastras avatar
Nr KOM snuskylarna egentligen? Jag brjade snusa i mitten av 90-talet och har fr mig att dom d satt bakom kassan i ngra slags hllare, ungefr som ciggen nu sitter ovanfr huvudena mellan kund och kassrska i matvaruaffren.
I tobakskiosker minns jag inte hur dom frvarades.
KNNS som snuskylar funnits max 20 r men jag minns kanske fel.
Citera
2025-07-05, 00:37
Medlem
Du minns fel. Snuskylar fanns i all affrer och bensinmackar r 2000. D brjade jag snusa s det minns jag.
Men vet inte hur det var typ tidigt 90-tal. Hade mer koll p cigarretter d. Men det ska nog g att kolla upp. Det r ju en kylvara s

Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Nr KOM snuskylarna egentligen? Jag brjade snusa i mitten av 90-talet och har fr mig att dom d satt bakom kassan i ngra slags hllare, ungefr som ciggen nu sitter ovanfr huvudena mellan kund och kassrska i matvaruaffren.
Citera
2025-07-05, 00:40
Medlem
Jag snusar portion. Nr jag kper ur Icas varuautomat tror jag inte de r kylda? Vad gr det fr skillnad egentligen? Hller sig frsk lngre kanske men har inte knt att nt snus knts gammalt eller torrt s lnge datumet r okej.

Hemma har jag dock oppnade dosor i kylen. Ibland har snuset nstan varit fr kallt s det inte smakat s mycket men det vrms fort under lppen.

Men vad r d frdelen med en snuskyl i butik?
Citera
2025-07-05, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Flera butiker har brjat fasa ut sina snuskylar och sljer sina produkter okylda.

Ngot som fr snuslskare att rasa.

Gng p gng frsker man kra ver oss, sger Samuel Lundell, ordfrande fr Snusarnas Riksfrbund.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...de-snuskylarna

Bra att spara eller anser jag. Vad sger ni?

Kper och spara hemma i kylen!
Citera
2025-07-05, 06:05
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra

precis. snuskylar kom typ 2005-ish
sen om man kpt en stock har man vl frvarat den i kylen.
aldrig knt ett behov av att stoppa in en kall prilla, r ju inte samma sak som t.ex l/lsk. en snus r kall 1-5 sekunder efter man lagt den under lppen.
Citera
2025-07-05, 06:09
Medlem
67arigGubbes avatar
Det roliga r att snus frvaras i kassaskp p bensinmackar som ej r kylda, likt ciggen.

Sen tas de fram vid behov, lggs in o kylskpet vid disken
Citera
2025-07-05, 08:11
Medlem
gubbhorans avatar
Spela roll... Snuset r ju kallt i typ 3 sekunder nr man stoppat in den.
Kp snuset online fr bttre pris och lgg den i kylen hemma istllet.
Citera
2025-07-05, 09:18
Medlem
Ingen av mina snusande vnner har den i kylskpet p jobbet s varfr ens bry sig om att kpa den kyld. I-landsproblem deluxe. Bttre systembolaget slde kall l
Citera
2025-07-05, 11:04
Medlem
Snuset hller vl ca +35 nr snusaren har det i sin byxficka?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in