Citat:
Ursprungligen postat av
Tidsresenaren
Man hör ofta uttryck som att om en svensk man träffar en utländsk kvinna, särskilt från ett fattigare land än Sverige, så är det för att ”du inte kan få en svenska”, att ”den utländska damen ser bara din plånbok” eller ”tror du hon gillar dig för den du är?” och så vidare.
Jag som har testat lite dating på sistone igen har dock insett att mentaliteten mellan svenskor och utländska tjejer ofta är ganska lik. Ganska tidigt i konversationen vill många utröna saker kring ekonomi (även om det är subtilt) istället för att fokusera på gemensamma intressen eller hur man klickar kemiskt.
Jag säger inte att det är fel, och frågan i rubriken är helt seriös: Vilka uppenbara saker missar jag? Eftersom Sverige brukar kallas världens mest jämställda land, så borde det finnas egenskaper hos svenska kvinnor som jag kanske helt har förbisett.
Förutom att man ofta splittar notan på första dejten (vilket är rättvist om kvällen slutar där) – vilka fler intressanta egenskaper har de i dagsläget? 🫠
TL;DR : Vad är fördelen med svenska brudar? Är alla kvinnor ute efter pengar oavsett var de kommer ifrån, egentligen?
Jag dejtar just nu en man som går på sjukersättning, förr sa man nog förtidspensionär. Verkar väldigt lovande hittills.
Pengar har aldrig styrt mina val av dejt/partner utan personlighet, gemensamma intressen, mål, tankegångar, värderingar, osv.
En fundering i övrigt. Jag läste häromdagen att ca 80% av alla singelkvinnor inte ens försöker hitta en partner. Så jag tror inte dejtingappar och liknande fungerar. Hade jag varit som du hade jag försök träffa en kvinna irl och inom dina intresse-sfärer. Oavsett nationalitet.
Thailändska, sydamerikanska, ukrainska, ryska osv kvinnor har ju olika personligheter, värderingar, osv osv osv. De är liksom inte fabriksproducerade på ett löpande band. Ingen är.
Lycka till!