2025-07-05, 10:28
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Samma språk
Citera
2025-07-05, 10:32
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Man hör ofta uttryck som att om en svensk man träffar en utländsk kvinna, särskilt från ett fattigare land än Sverige, så är det för att ”du inte kan få en svenska”, att ”den utländska damen ser bara din plånbok” eller ”tror du hon gillar dig för den du är?” och så vidare.

Jag som har testat lite dating på sistone igen har dock insett att mentaliteten mellan svenskor och utländska tjejer ofta är ganska lik. Ganska tidigt i konversationen vill många utröna saker kring ekonomi (även om det är subtilt) istället för att fokusera på gemensamma intressen eller hur man klickar kemiskt.

Jag säger inte att det är fel, och frågan i rubriken är helt seriös: Vilka uppenbara saker missar jag? Eftersom Sverige brukar kallas världens mest jämställda land, så borde det finnas egenskaper hos svenska kvinnor som jag kanske helt har förbisett.

Förutom att man ofta splittar notan på första dejten (vilket är rättvist om kvällen slutar där) – vilka fler intressanta egenskaper har de i dagsläget? 🫠

TL;DR : Vad är fördelen med svenska brudar? Är alla kvinnor ute efter pengar oavsett var de kommer ifrån, egentligen?

Jag dejtar just nu en man som går på sjukersättning, förr sa man nog förtidspensionär. Verkar väldigt lovande hittills.

Pengar har aldrig styrt mina val av dejt/partner utan personlighet, gemensamma intressen, mål, tankegångar, värderingar, osv.

En fundering i övrigt. Jag läste häromdagen att ca 80% av alla singelkvinnor inte ens försöker hitta en partner. Så jag tror inte dejtingappar och liknande fungerar. Hade jag varit som du hade jag försök träffa en kvinna irl och inom dina intresse-sfärer. Oavsett nationalitet.

Thailändska, sydamerikanska, ukrainska, ryska osv kvinnor har ju olika personligheter, värderingar, osv osv osv. De är liksom inte fabriksproducerade på ett löpande band. Ingen är.

Lycka till!
Senast redigerad av Jenny9 2025-07-05 kl. 10:35.
Citera
2025-07-05, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
sanningen är att du inte dejtat?
möjligtvis runkat o typ sökt "swedish", "russian" osv.

svarar ändå på din fråga.
nej, jag har aldrig i mitt liv (38) vart med om att någon av de jag vart med (förhållanden/dejt) varit ute efter pengar då jag inte har några. splittar alltid notan oavsett om jag säger att jag står för notan.

om du vart på dejt o fått betala hela
kalaset är de nog dig det är fel på.
svenska kvinnor vill göra rätt för sig.

Du är även här o provocerar som du gör i flertalet andra trådar!

”Skaffa ett liv” skriver du gärna åt andra..

Hur många trådar samtidigt terroriserar du i egentligen?

Gemensamma nämnaren är provocera o bråka.
Citera
2025-07-05, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxxadlaneslav
Du får kanske en tjej som kan rabbla SVT:s narrativ på autopilo och har sin tredje booster i kalendern bredvid nästa Bali resa. Men du tar också en rejäl jävla gamble för vi snackar om en demografi där 85% av kvinnor 16-45 tagit minst en dos av Pfizers eller Modernas mRNA experiment.

Ökade menstruationsrubbningar.
Fertilitetsfrågor ingen får diskutera öppet.
En potentiellt okänd långtidsriskprofil som man sopat under mattan.
Immunologiska bieffekter som knappt är kartlagda än.

Dejta på egen risk. Du kanske får någon som älskar naturvin och jämställdhet men du får också med på köpet ett okänt biologiskt experiment och en mentalitet som vettefan.

Om man skiter i konspirationsteorier och mRNA-vaccin då det inte visade sig att det innebar 2-3 miljarder människors död som utlovats av antivaxx-tomtarna här. Är det då safe att dejta en Svensk kvinna?
Citera
2025-07-05, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Verkligen inte. Och inte heller dessa kvinnor. Inget löjligt med vad jag skriver. Du vill däremot inte erkänna sanningen.

Haha ok ok
Citera
2025-07-05, 13:01
Medlem
Den största fördelen med en svensk kvinna är att det är din enda chans att få svenska barn. Får du barn med en utländsk kvinna blir barnen inte svenska.
Citera
2025-07-05, 13:10
Medlem
Jag har inte upplevt att tjejerna frågat om ekonomin, men det kanske beror på att för min del så har ekonomin aldrig varit ett problem. Jag har alltid (frånsett några år i samband med att jag studerade) haft gott om pengar.

Jag tror att kvinnor känner av ifall ekonomin är ett problem och börjar då fråga om det. De vill inte ha in ekonomiska problem i sina liv, vilket är självklart.

Men absolut, det finns genvägar för tjejer och det är att träffa en person som har god ekonomi och därmed få en skjuts uppåt i levnadsstandarden redan som ung, medan de flesta killar vackert får kämpa med sin ekonomi i några år efter de har studerat färdig.

Så en tjej som är 20 år kan bo i en villa utan att arbetat hårt för det, medan killen får vänta till han är närmare 30 år innan han fått en ordnad ekonomi och köper sin villa.

Iallafall, det sämsta en tjej kan göra är att bli tillsammans med en kille som inte får ordning på sin ekonomi. Det är bara så det är. Därför blir det jobbiga frågor om man inte visar ekonomiskt stabilitet.

Samtidigt finns där en förståelse för var man är någonstans i livet. Studenter har därför ofta inte samma problematik, man säger man studerar helt enkelt. Löftet ligger då i en bra karriär i framtiden.

Ovanpå det då att många tjejer faktiskt väljer att göra karriär själva. Då blir de ekonomiskt självständiga, i det läget vill man inte få in en strulpelle som inte får ordning på sin ekonomi. Man söker då hellre någon som också är ekonomiskt stabil och kan tillsammans bo lite finare, köpa en bra bil, bilda familj och jobba. Livet flyter på, inga konstigheter. Då och då roliga aktiveteter tillsammans med barnen.
Citera
2025-07-05, 13:28
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Samma språk

Nja, ser väl egentligen inte det som en fördel, inte i jämförelse till att om du har en utländsk kärring så kan du ju lära dig hennes språk.
Citera
2025-07-05, 13:33
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nja, ser väl egentligen inte det som en fördel, inte i jämförelse till att om du har en utländsk kärring så kan du ju lära dig hennes språk.

ok, ja då kan jag inte komma på någon fördel
Citera
2025-07-05, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Om man skiter i konspirationsteorier och mRNA-vaccin då det inte visade sig att det innebar 2-3 miljarder människors död som utlovats av antivaxx-tomtarna här. Är det då safe att dejta en Svensk kvinna?
Tack för att du kom in här med din SVT kompatibla trygghetsfilterbubbla och försöker rädda oss från antivaxxtomtarna som varnade för just det som nu dokumenteras i officiell statistik.

Ingen sa att alla skulle dö på gatorna direkt efter dos tre men när man med kirurgisk precision ignorerar ökningen av rapporterade menstruationsstörningar och fertilitetsfrågor som förbjuds att diskuteras öppet, godtycklig definition av "säker" som betyder "vi vet inte ett skit men shut up and comply" då är det kanske inte motparten som är konspirationsteoretiker utan du som är en fundamentalist.

Dejta på. Du kanske träffar nån med rätt pronomen i profilen som älskar Ukraina och allt är fine. tills ni försöker skaffa barn och inser att ni båda kanske deltog i världens största medicinska betatest.
Citera
2025-07-05, 14:50
Medlem
Bassplays avatar
Har du hört danskt snuskprat vill du aldrig hem igen.

Fördelar är Sveriges tjejer antagligen är vackrast i hela världen.

Kan man få tag i en man står ut med idag så får man ändå vara nöjd med det. Det är inte många av dom jag tolererar.
Citera
2025-07-05, 15:39
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Har du hört danskt snuskprat vill du aldrig hem igen.

Fördelar är Sveriges tjejer antagligen är vackrast i hela världen.

Kan man få tag i en man står ut med idag så får man ändå vara nöjd med det. Det är inte många av dom jag tolererar.

Ska kolla in danskor. 🤣

Återkommer imorn för att svara på de resterande svaren. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in