Citat:
Ursprungligen postat av
Custom_made
Skillnad på att träffa någon från ett annat land och att hämta hem en ung fru från Sydostasien/Ukraina liksom.
Jaha, vad är skillnaden?
Citat:
Ursprungligen postat av
Custom_made
Det är ju inte konstigt att män söker kvinnor från andra länder om dom har svårt att hitta någon här.
Så visst finns det vissa som ser ned på det. Men hade de själva varit i den situationen hade de nog låtit annorlunda. Det är enkelt att se ner på nån från en upphöjd position liksom.
Det kan även vara av preferens, inte av nödvändighet. Det är lite det jag kan utröna med tråden. Bortsett från språk och delad nota är det inte många fördelar trots att svenska kvinnor tydligen ska vara så jävla bra på allt. 🤷♂️
”Världens mest jämställda land” och så handlar allt bara om att man slipper betala hennes nota.
Citat:
Ursprungligen postat av
Custom_made
Personligen väljer jag bort dom som bryr sig mer om ekonomin än om mig. För vi kan ju ha gott om pengar, men ändå inte komma överens. Så det skvallrar om att dom är korkade, ytliga och övervärderar sig själva.
Jag väljer hellre en snäll, vacker och rolig kvinna som gillar mig för den jag är och det är den mentaliteten jag letar efter själv. Så dom sorterar bort sig själva rätt bra om dom håller på och ska leka gold diggers liksom.
Instämmer, men min poäng är att det det väldigt tidigt ska pratas om försörjning och liknande. Även de som inte är golddiggers. Långt innan man förstår om det är en kompatibel match genom intresse och personkemi. Därför är det ingen skillnad på svenska och utländska kvinnor.
Jämställda kvinnor ska ju klara sig ändå, så vad ska de in i min plånbok eller försörjning att göra överhuvudtaget?
Citat:
Ursprungligen postat av
Custom_made
Det som är bra med svenska kvinnor för svenska män är ju ganska uppenbart. Liknande kulturella värden, gemensamt språk och värderingar. Oftast bor man närmare varandra.
Det är bekvämt och ens livsstilar kommer likna varandra mer.
Vilka är dessa värden och värderingar?
Liknande språk och kultur kan va bra, men olika språk och kultur kan också vara kul.
Citat:
Ursprungligen postat av
Custom_made
Splittar notan har jag nog aldrig gjort som så. Jag kör på att om det är jag som bjuder ut så bjuder jag. Men ska vi typ gå på massa olika ställen och dricka känns det mer som "bar-regler" dvs. jag tar första rundan, hon andra osv. För smidighet liksom. Sen kan jag vara gentleman och betala taxi eller så om hon vill att vi åker hem till henne eller mig eller vidare.
Det kostar några hundra liksom och har man det så tight att man inte kan lägga ut det nån enstaka kväll för att ha det trevligt/ligga kanske man bör fundera om man kanske ska prioritera annorlunda innan man dejtar. Visst kan man köra budget, men var då tydlig med det innan.
Ett bra tips är att inte slå på för stort från första början. Första träffarna kan vara en kaffe eller ett glas alkohol.
Tycker hon det är för lite eller för casual är hon ändå ingen att ha som fastnar på sådana detaljer så tidigt.
Rent generellt är mitt största tips att inte slå krumbukter på dig själv för att det "ska bli rätt". Är hon en sån som hakar upp sig på det ena och det andra så gå vidare bara. Hon behöver uppenbarligen jobba på sin attityd.
Man går inte in i dejtande och att träffa folk med en "taggarna utåt" attityd och tror att det ska ge nått.
Nej alla kvinnor är inte ute efter pengar. Men om man är i den mentaliteten och tror det eller inte sätter gränser mot hur dom får bete sig mot en så blir det ju så. Sen om det enda du erbjuder är pengar så blir det ju så också.
Därför jag själv erbjuder helt andra saker t.ex. charm, skratt, djupa samtal, intressanta diskussioner och bara att ha kul utan några krav.
Tror många som det inte går nå bra för med dejtandet ser det som en transaktion och då blir det jävligt stelt,.tråkigt och fult. Männen tror att kvinnorna bara vill ha pengar mot sex och kvinnorna tror att männen bara vill ha sex mot pengar.
Okej tack för tips. Det stämmer också att det man förväntar sig blir verklighet.
Det är därför jag startade en oskyldig och nyfiken tråd (utan några som helst taggar), där också svenska kvinnor kan göra reklam för sig själva. Tack för ditt bidrag. 😉