2025-07-04, 20:32
Medlem
Fettsugnings avatar
Hon är politiker. Att ljuga är en merit.
Citera
2025-07-04, 20:34
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
men för bövelen man kan ju inte ha en UTBILDNINGSMINISTER som ljuger om sin egen utbildning

Jo i Sverige, och Afrika.
Citera
2025-07-04, 20:38
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Inte precis någon smakstart på det nya jobbet. Hon förbrukade sitt förtroende redan efter några dagar.

Finns ingen anledning att tro på något vad den där människan i fortsättningen säger, gör eller beslutar om

En anständig människa hade avgått omgående efter en skandal av den här digniteten.

Men det är klart, en anständig människa hade heller aldrig ljugit om sina meriter
Håller helt med. Vissa personer har det i blodet att ljuga om stort och smått, sådana kan man inte lite på någonsin. Och hon ska vara utbildningsminister, passar perfekt i bananstaten Sverige.
Citera
2025-07-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Är det denna examen hon har på riktigt då?

2021
Kandidatexamen i offentlig förvaltning, med inriktning på policyanalys, Göteborgs universitet

Påstår hon.

Det finns ingen kandidatuppsats i hennes namn, konstigt nog.
Citera
2025-07-04, 20:40
Medlem
Janina-Kazarinas avatar
Vem är förvånad av att en arab/muslim/islamist ljuger, stjäl, mördar, bedrar, etc.
Mohamsson kan byta namn men inte DNA, en arab är alltid en arab och sådana bör helst isoleras ifrån resten av världen.
Citera
2025-07-04, 20:42
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Chockade över politiker som ljuger Är ni födda igår
Politiker ljuger, ja.

De gör det i sakfrågor.

Men hon ljuger om vem hon är.

Det är i en helt annan liga.
Citera
2025-07-04, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Det är åt h-e med ljugande politiker, borde sparkas som ministrar omgående, men Mohamedssonskans lögn är svårslagen - utbildningsminister med hög svansföring ljuger om sin utbildning

Börjar tröttna rejält på Kristersson som ser mellan fingrarna när skit uppenbaras, eller vänta, han är ju själv lika lögnaktig och välsmord i käften. De andra partiernas politiker är inte ett spår bättre, håller varandras skit om ryggen, men det hör till en annan tråd.

Det har aldrig stått något på regeringens hemsida kring masterutbildningen till skillnad från de tre ministrar jag nämnde. Det tycker jag är en jäkla skillnad. Man måste klara av att skilja på Linkedin och det CV som publiceras på regeringens officiella hemsida.

Dessutom tycker jag det värsta är när man har en norska som vice statsminister som är dömd för grovt förtal. Mycket värre än en partiledare som slarvat med sin Linkedin sida.
Citera
2025-07-04, 20:56
Medlem
Hon känns inte trovärdig alls, blir tufft för Liberalerna haha.
Citera
2025-07-04, 21:17
Medlem
Alltså det minsta man kan begära av en politiker är väl att de är sanningsenliga om sin bakgrund. Sist jag sökte ett jobb hade de börjat med bakgrundskontroll av utbildningar osv. Vet att jag fick lära mig av mina föräldrar att jag skulle va väldigt noga med att spara betyg oså vidare. Likadant om jag tex sommarjobba o mina första vanliga jobb att jag skulle ha intyg på vad jag gjort på den arbetsplatsen osv. Så det är häpnadsväckande vad de ljuger o saker som är så lätta att kolla upp i vårt samhälle. Det borde ju faktiskt nästan va kriminellt. Moralen i samhället har ju verkligen sjunkit de sista 25åren. Ärlighet varar längst.
Citera
2025-07-04, 21:26
Medlem
20p är alltså en termin….

Samma med henne som med babbarna som fuskar in sig på bla läkarprogrammet.

Moralen under fotknölarna även den här sandnegern (muhammedsson…)
Citera
2025-07-04, 21:28
Medlem
Finns det någonstans hur linkedin sidan såg ut innan Simona nu förmodligen ändrat och uppdaterat sin Linkedin?
Citera
2025-07-04, 21:30
Medlem
krackelerars avatar
I dagens arbetsmarknad med bemanningsföretag blir man synad i sömmarna för enkla jobb som lagerarbetare, industriarbetare,truckförare o.s.v
De ska ha reda på allt om din bakgrund.
En politiker och partiledare som ljuger om sin utbildning bör då rimligen bli av med sitt uppdrag.
Förtroendet är förbrukat.
Att vara politiker är ett förtroendeuppdrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in