2025-07-04, 00:14
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrass
Gick inte i 30..
2 a-traktorer som tävlade och den ena skar ner i diket och fick kast och över till andra sidan och voltade, inget bälte så flög ur bilen och bilen landade på hans ben.

Det finns ingen information att en bil har hamnat på nåns ben. Skärp dig för helvete.
Citera
2025-07-04, 09:23
Medlem
Enligt uppgifter jag fått till mig gick den betydligt fortare än de lagliga 30 km/h. Ska ha kommit upp i typ 180 km/h. Idiotiska ungj*valt som inte har vett att förstå vilka konsekvenser det kan leda till.
Oerhört tragiskt är det ändå att grabben skaffade sig så mycket, hoppas han klarar det!
Citera
2025-07-04, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajkan
Enligt uppgifter jag fått till mig gick den betydligt fortare än de lagliga 30 km/h. Ska ha kommit upp i typ 180 km/h. Idiotiska ungj*valt som inte har vett att förstå vilka konsekvenser det kan leda till.
Oerhört tragiskt är det ändå att grabben skaffade sig så mycket, hoppas han klarar det!

Ja - 18-åriga killar med nytt körkort är också farliga i trafiken - 15-16-åriga killar är dock ännu värre.

Tragiskt är det men det är sånt vi får leva med om vi vill att 15-16-åringar ska kunna köra a-traktor.
Citera
2025-07-04, 14:07
Medlem
J.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Ännu en krasch med dessa vansinne fordon.. Hur mkt ska krävas innan detta förbjuds??! Förbjud skiten 15 åringar ska inte köra bil i trafiken!

Ostrypta fordon är redan förbjudna för 15-åringar...
Citera
2025-07-04, 14:15
Medlem
borrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Det finns ingen information att en bil har hamnat på nåns ben. Skärp dig för helvete.

Men oj vilken otrevlig ton min herre har.
Ber ödmjukast om ursäkt om det är felaktiga uppgifter jag överhörde när räddningstjänst som var på plats diskuterade.
Oavsett önskar jag dig en trevlig helg!
Citera
2025-07-04, 14:16
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NMjaaaR
Ännu ett barn som går åt bakom ratten. Låt inte barn köra bil. Vi har inte längre brist på traktorer så bort med denna "EPA" skiten.

Ja. Det är välkänt att barn saknar impulskontroll och konsekvenstänk och att det mer eller mindre är en statistisk garanti att ett antal barn kommer köra ihjäl sig varje år om man låter dem köra bil, men ändå vill så många vuxna ändå låta dem, med tanken att det kanske inte drabbar just deras ungar. Det är ett totalt hjärnsläpp.
Citera
2025-07-04, 15:15
Medlem
Heter barnet I J
Citera
2025-07-04, 16:16
Medlem
FeketeKutyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Nej, jag tänker på bilar där fjädrarna är avkapade eller helt borttagna. Så här kan det se ut:

Det är ingen som tar bort fjädrarna på en A-traktor. Bilen du visar är krockad så det är omöjligt att avgöra om den var sänkt innan eller att infästningarna gått sönder i samband med olyckan.
Citera
2025-07-04, 16:40
Medlem
Raggarspinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeketeKutya
Det är ingen som tar bort fjädrarna på en A-traktor. Bilen du visar är krockad så det är omöjligt att avgöra om den var sänkt innan eller att infästningarna gått sönder i samband med olyckan.
Just den a-traktorn fastnade på järnvägsspåret. Fjädrarna var avkapade fram och borttagna bak.
(FB) Östersund: A-traktor fick motorstopp – blev påkörd av tåg (2024-08-02)
Det är mycket vanligt att ungdomar sänker sina volvotraktorer genom att kapa eller helt ta bort fjädrarna. Borttagna/kapade fjädrar i kombination med hög hastighet får volvon att studsa av vägen!
Tror du fortfarande att ingen tar bort fjädrarna på sina volvotraktorer?
https://www.garaget.org/forum/viewto...?id=106433&p=4
https://www.garaget.org/?car=296358
Citera
2025-07-04, 17:34
Medlem
Tacka dom intelligenta föräldrarna…
Citera
2025-07-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.H.
Ostrypta fordon är redan förbjudna för 15-åringar...

..Och hur mänga följer den lagen?
Förbjud skiten nu.
Citera
2025-07-04, 20:26
Medlem
J.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
..Och hur mänga följer den lagen?
Förbjud skiten nu.

Jag säkert fler än 99%. Det är som sagt redan förbjudet och ger straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in